onsdag, august 12, 2020

Aldrig mere Elgiganten! iPad Pro – usb c til jack problemer

Daily Rush Debat Hardware Hardware Aldrig mere Elgiganten! iPad Pro – usb c til jack problemer

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    Hejsa DR orakler!

    Har en iPad Pro med USB-C til Jack headphone stik adapter (fjollet løsning af Apple ….)

    Det har egentlig virket fint i et stykke tid men nu er der opstået et problem.
    Ofte, men ikke altid, når min iPad har været i “dvale” (altså lukket cover) så mister iPad forbindelsen til USB adapteren og lyden kommer fra iPad istedet for headphones. Reseat af USB stikket løser problemet.

    Det er Mega træls … kan ikke finde noget på nettet om andre som har problemet eller noget som minder om en løsning.

    Nogen som har nogle fantastiske forslag?

    Bonus info: det er original Apple adapter og iPad er fra 2019

    UPDATE!–
    Min iPad har nu været til rep hos Elgiganten 4 gange. 2 gange er den blevet udskiftet til ny, 2 gange har de ikke kunne finde fejlen (grundet inkompetence må jeg tro da fejlen er virkelig let at finde når man først ved hvordan man skal kigge, noget som selvføgelig er blevet forklaret og tilmed demonstret i butikken og vist på video)

    Kundeservicen hos Elgiganten er absolut ikke eksisterende.

    1. Når man skal ringe til Elgiganten skal man igennem et kør system.
    – Køsystemet fortæller at man skal sige hvilket produkt det drejer sig om, man
    skal altså sige “Apple” – systemet virker ikke og sender dig tilbage til køen hvis
    det registrere noget som helst.
    – Køsystemet sender dig af og til tilbage til start uden forklaring.
    – Du sidder i kø i mindst 10 minutter, gerne en halv time.
    – Ingen på telefonen kan/vil hjælpe dig, men henviser til man skal ned i butikken.

    2. Når man står i butikken tager det mindst en halv time, gerne en time at komme til.
    – Der er ingen dernede som har teknisk forståelse.
    – Der er ingen dernede som evner at tage kunder seriøst, til trods for de bliver ved med at sige de gerne vil hjælpe.
    – Deres eneste løsning er at sende ting til reperation.
    – De ringer ikke tilbage, selvom de har lovet det (oplevet det 5 gange)

    3. Deres reperations afdeling kan ikke finde ud af at finde fejl …
    – Til trods for udførlig beskrivelse, demonstration til medarbejdere i butikken kan de ikke finde fejlen.
    – 2 gange bliver iPad sendt retur uden de kan finde fejlen. Til trods for jeg har bedt dem ringe til mig hvis de ikke kan finde, så skal jeg nemlig nok uddybe problemet.

    4. Jeg forklare flere gange til Elgiganten at det umiddelbart er et systemisk Apple issue og de nok ikke kan gøre noget vd det så jeg ser kun mulighederne at få et nyt højkvalitets trådløst headset eller at få alle pengene igen.
    Elgigantens svar er at hvis det er et systemisk problem så er det noget jeg må tage direkte med Apple da de ikke kan gøre noget ved det.
    Jeg får på en relativt roligt måde (jeg er ved at gå amok her) forklaret at jeg har købt iPad af Elgiganten og ikke af Apple. Der går 30 minutter før de forstår dette.

    5. Nu her har jeg sat hælene i og sagt jeg vil ikke finde mig i mere – jeg har nok sammenlagt brugt 20 timer på det her skidt og jeg vil have en afgørelse nu.
    Her til morgen (efter ikke at have ringet 2 dage i træk, til trods for rykker) har Elgiganten erkendt at de gerne vil refundere iPaden + tilbehør ..

    For helvede en omgang ….

    • Dette indlæg blev ændret for 7 måneder, 3 uger siden af  HQX.
    • Dette indlæg blev ændret for 7 måneder, 3 uger siden af  HQX.
    • Dette indlæg blev ændret for 1 måned, 1 uge siden af  HQX.
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 34 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    StultusX2
    Bruger
    5.539 indlæg
    Offline

    “…Nogen som har nogle fantastiske forslag?”

    Stop brugen af forældet pjat som Jack 6.3 og 3.5?

    My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

    #2

    Tequilashot
    Bruger
    4.791 indlæg
    Offline

    Jack stik til bluetooth.
    Er hvad jeg selv vil gøre når jeg køber min næste tlf uden jackstick og jeg stadig vil bruge mine 3000,- lytterbøffer.

    Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

    #3

    Tequilashot
    Bruger
    4.791 indlæg
    Offline

    #1 stop brugen af dine elendige forældede og pjattede råd.

    Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

    #4

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    #2 har ikke lyst til at investere i nyt, bruger det primært til at se lidt YouTube og Netflix.

    Tænker det er en setting eller ændring i iOS som er den skyldige her

    #5

    hausner
    Moderator
    17.161 indlæg
    Offline

    Jeg tvivler på du kan indstille dig ud af dit problem

    Planter er fascinerende

    #6

    Tequilashot
    Bruger
    4.791 indlæg
    Offline

    #4 jeg har set løsninger på av-cables til 200.- ca så det ikke noget som er ruinerende.
    Ellers kan du prøve nulstilling af din telefon men iokke sikker på det hjælper.

    Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

    #7

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    #6 ehhhmm…. jeg har en løsning som har virket/burde virke. Det er noget som er ændret i software eller port/kabel som spontant er blevet semi defekt, det sidste tvivler jeg personligt dog på

    #8

    HQX
    Bruger
    1.182 indlæg
    Offline

    Update på hele sagen.

    TLDR, systemisk issue med hardware/software til USBC på iPad Pro, kan ikke løses efter ufatteligt meget bøvl har Elgiganten sagt de vil give mig pengene retur.

    Aldrig mere Elgiganten.

    #9

    VampiricEye
    Bruger
    25.773 indlæg
    Offline

    Det lyder som standard kundeservice mange steder. Man må altid bare krydse fingre og håbe, at tingene virker, så man slipper for at skulle gøre brug af kundeservice i det hele taget.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #10

    Nass
    Bruger
    2.049 indlæg
    Offline

    Elgiganten er forfærdelig service

    Hell, it's about time

    #11

    Noztra
    Bruger
    1.936 indlæg
    Offline

    #10 Plus de har en ultra ringe hjemmeside.

    #12

    Kraben
    Bruger
    2.006 indlæg
    Offline

    Jeg har en Oneplus 7 pro som er uden minijack. Hvis/når jeg skal have ny mobil, så bliver det 100% med minijack igen. Adaptare osv er bare ikke besværet værd.

    #13

    Lightgard
    Bruger
    722 indlæg
    Offline

    Bare for sjov, har du haft renset USB eller Jack stik? Har før oplevet at snavs/fedt på USB stik kan betyde at en enhed ikke vil reagere

    #14

    cycron
    Bruger
    778 indlæg
    Offline

    #8

    Systemisk problem? Hvad betyder det og har du nogle links eller lign. der klargøre problemet?
    Jeg har selv en iPad Pro med USB-C > Mini jack og har aldrig haft problemer.

    #15

    kenkari
    Bruger
    5.197 indlæg
    Offline

    #9: Det var da en nederen tilgang til kundeservice generelt. Måske det er derfor du har så dårlige oplevelser med dem.

    Stay Loyal - Forget Royal

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.