lørdag, februar 22, 2020

Intel Roadmap 2018-2021

Daily Rush Debat Hardware Hardware Intel Roadmap 2018-2021

• Dette indlæg indeholder 26 kommentarer, har 8 deltagere og blev senest opdateret af  Demetric for 1 måned siden.
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

Er forresten også i dag at Intel præsenterer sit regnskab for Q1 2019.

AMD præsenterer deres d. 30/4.

NVIDIA d. 16/5.

• Denne kommentar blev ændret for 10 måneder siden af  Noztra.

Deadmeat
    Bruger
    6.651 indlæg

Det ender helt seriøst med at Intel overhaler sig selv indenom med 5 nm inden 10 nm er blevet produktionsmoden.

Det er muligvis gået under manges radar at Intel tidligere i år begyndte at sælges deres første 10 nm CPU, en i3 model.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

#2 TSMC er allerede begyndt at lave 7nm EUV som skulle komme i Marts til mobiler, etc. 7nm EUV skulle også være hvad AMD bruger til Ryzen 4xxx / Zen 3.

Risk production på 5nm er begyndt og skulle være klar næste år i 2020.

Intel har travlt, men virker ikke helt som om de har styr på 10nm. Glæder mig til at se hvad de siger i aften.

Deadmeat
    Bruger
    6.651 indlæg

#3: Der kan snart ikke ske andet end at 10 nm ender som en parentes i historien. De promoverer sikkert mest af alt teknologien endnu, fordi hvis de opgiver den officielt nu, så får de tæsk på aktiemarkedet. Hvis de kan fedte sig igennem de næste 1-2 år på den måde og så lancere 5 nm med pompt og pragt, så kan 10 nm lide en stille død derefter.

Rent gætværk fra min side 😏

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

Deadmeat
    Bruger
    6.651 indlæg

#6: Så er det ‘leakede’ roadmap fra WCCF Tech da fake (surprise…) For i Intel statement påstår de at der kommer Desktop (aka LGA) CPU’er på 10 nm ved udgangen af 2019.

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

#7 Ja svært at finde ud af hver der er rigtig/forkert. Intel sagde jo også at 10nm skulle komme i 2014 og 5nm i 2018. Kan jo sagtens være noget de har sagt for ellers ville aktiekursen rasle ned? Men kan også være at de endelig har fået styr på 10nm og forventer at udrulle i Q4 2019.

Men vil gerne se det før jeg tror på det.

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

“Roadmap shows that in 2021 Intel still makes desktop CPUs at 14nm
    A roadmap that comes from Intel shows that the manufacturer will still make desktop CPUs at 14nm in 2021. Variants made at 10nm are not listed on the relevant roadmap. The first 10nm laptop processors will be in a limited edition this year.”

“Then they (INTEL) hatched a plan to make a very limited number of CPUs and politely asked OEMs to put out a laptop with a 10nm Cannon Lake CPU and, “make it look real“. Once outed that plan seems to have died a well deserved death.”

https://www.semiaccurate.com/2019/04/25/leaked-roadmap-shows-intels-10nm-woes/

Deadmeat
    Bruger
    6.651 indlæg

#8: Vi må vist bare vente og se. Under alle omstændigheder regner jeg i hvert fald med at hoppe på Zen 2.

Den laptop CPU der nævnes i dit uddrag er for øvrigt den Jeg linker til i #2

Fisker
    Bruger
    11.976 indlæg

Med hvordan det går med Intel’s CPU’er lige nu må man da tro de har store forventninger til deres kommende GPU-lineup.

Der kunne Nvidia godt nok også trænge til et par hug

Deadmeat
    Bruger
    6.651 indlæg

#10: Ja tak Intel må gerne dele en ordenlig snitte ud til NVIDIA. Men lad mig sige det sådan: Hvis de ikke får en ny chip node at lave deres GPU’er på, så er de fucked. For så kan ikke flytte noget, uanset hvor fantastisk chip designet er, hvis de udgiver GPU på 14 nm og deres konkurrenter til den tid bruger 7 nm EUV.

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

Lidt out of nowhere news, så ifølge Intel så skulle 10nm komme i Juni måned.

Men passer meget godt med det jeg skriver i #8, da det kunne er mobile indtil videre og deres 7nm skulle komme allerede i 2021. Virker til 10nm får et kort liv hos Intel.

https://wccftech.com/intel-10nm-2019-and-7nm-2021-confirmed-xe-gpu-launch-2021/

https://www.techpowerup.com/255338/intel-switches-gears-to-7nm-post-10nm-first-node-live-in-2021

https://www.tweaktown.com/news/65859/intel-ship-10nm-mobile-cpus-june-7nm-chips-2021/index.html

https://www.anandtech.com/show/14312/intel-process-technology-roadmap-refined-nodes-specialized-technologies

• Denne kommentar blev ændret for 9 måneder, 2 uger siden af  Noztra.
    • Denne kommentar blev ændret for 9 måneder, 2 uger siden af  Noztra.

Philo
    Bruger
    1.643 indlæg

Ja jeg er også spændt hvad benchmarks bliver på Ryzen 7 3700X.
    Har et gammelt system med en I7 6700 og et 1070 der kæmper lidt med 1440p gaming til tider =)

Make Them Or Take Them ¥ $ € £

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

Razorblade2
    Bruger
    145 indlæg

Rart at se Intel være presset, lækkert for konkurrencen:-)

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.