fredag, december 6, 2019

Indfødsretsprøven 2019

Daily Rush Debat Politik Indfødsretsprøven 2019

• Forfatter
    Emne

StultusX2
    Bruger
    5.073 indlæg

https://www.dr.dk/nyheder/indland/test-dig-selv-kan-du-bestaa-indfoedsretsproeven-0

Så er det tid igen
    36 af 40 i en halv-brandert her.

SPOILERS:

Mine 4 fejl hints:
    1 ..mere end 7 år i skole har Stultus været(YUP! Den ER god nok)
    2..Så få %..for at komme med… WTF?
    3..mange år siden, Stultus var på fabrik(sry’ Blue-collars)
    4..Homoseksuelles rettigheder. MÅ være Grundet: Cis-kønnet-toxic-male(sry’ igen)

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Dette indlæg blev ændret for 1 uge, 1 dag siden af  StultusX2.
Viser 13 kommentarer - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Kufad
    Bruger
    3.530 indlæg

29 rigtige. Jeg plejer at bestå – første gang jeg er dumpet!

PSN & XBL & Steam: kufad

Elleve
    Bruger
    3.831 indlæg

Jeg frygtede også at jeg ville dumpe denne gang da jeg lavede dumme fejl men endte ud med 32/40

"You are the owner and operator of your own brain"

-dut-
    Bruger
    2.478 indlæg

34 korrekte. Men hvor er der dog mange åndssvage spørgsmål.

PBT
    Admin
    2.473 indlæg

#16 Du afleverer bare passet på vejen ud.

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

DasJux
    Bruger
    1.352 indlæg

Svarede på de første 17 spørgsmål, så gad jeg ikke mere. Jeg synes det er ret ligegyldige spørgsmål.. kan de ikke bare indføre krav om bezzerwizzer i stedet for? Vinderen får statsborgerskab!

Dra'nakyuek er min drømmekvinde.

Emilsa
    Bruger
    10.826 indlæg

#20 – Jeg foreslå et system hvor enhver der vil have statsborgerskab kan få det hvis de vinder over Søren Espersen i Risk

“The Scandinavian Eddas and Sagas thunder with cosmic horror, and shake with the stark fear of Ymir and his shapeless spawn; whilst our own Anglo-Saxon Beowulf and the later Continental Nibelung tales are full of eldritch weirdness.” — H.P. Lovecraft

VampiricEye
    Bruger
    24.783 indlæg

Hvis man kan skrive en bedre voldtægtsjulesang end Bertel Haarder, så får man automatisk statsborgerskab. Og en portion risengrød.

Nintendo Influencer

YT-kanal: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

Mr_Wizard
    Bruger
    1.109 indlæg

Nå, der var ingen der valgte at kritisere mit dårlige resultat!

Jeg havde ellers planlagt et modargument, omhandlende at jeg helt sikkert sagtens kunne booste resultatet væsentlig(har iøvrigt aldrig læst spørgsmålene til sådan en prøve før, hvilket var derfor jeg endte med at blive nysgerrig….kan høre flere nævne de har gennemgået spørgmålene før), hvis jeg pludselig stod i situationen at mit fremtidige liv var afhængig af om jeg bestod prøven. Hvilket jo slet ikke er tilfældet for den almene dansker født i landet…..og er derfor jeg mener at sammenligninger af resultater imellem folk der kommer udefra og os der har boet her altid, hverken holder i praksis eller teori og slet ikke er sådan at prøven skal tolkes!

Ideen er vel, at man gerne vil have at evt. “nye danskere” interesserer sig for landet de vælger at slå sig ned i og få en kort opridset historik omkring landet de jo ikke har naturligt, i og med at de ikke er opvokset her……samt som andre nævner, så undgår man selvfølgelig også de værste “analfabeter” slår sig ned i landet, som jo er dem som statistikkerne viser er blandt dem som er sværest at integrere hurtigt.

Blev der f.eks. krig i nord Europa og jeg skulle flygte til USA eller Australien eller New Zealand (for bare at vælge lande langt væk)…..så skulle jeg da hjertens gerne læse op på alt landets “vigtigste” historik og regler, hvis det betød at jeg kunne få fast bopæl i landet!

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 1 dag siden af  Mr_Wizard.

Emilsa
    Bruger
    10.826 indlæg

#23 – “De værste analfabeter” er der allerede, du kan ikke søge statsborgerskab uden først at have opnået permanent opholdstilladelse. Det er en måde at udskille medborgere på så man kan pege fingre af dem og gøre at deres eksistens her altid er omgærdet af en vis usikkerhed.

“The Scandinavian Eddas and Sagas thunder with cosmic horror, and shake with the stark fear of Ymir and his shapeless spawn; whilst our own Anglo-Saxon Beowulf and the later Continental Nibelung tales are full of eldritch weirdness.” — H.P. Lovecraft

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 1 dag siden af  Emilsa.

Mr_Wizard
    Bruger
    1.109 indlæg

#24 Ah ja, jeg medgiver jeg deltager i diskussionen på lettere tyndt “viden grundlag”(bare tjek min score i prøven ). Og emnet ikke er noget jeg normalt diskuterer…men nogle enkelte gange sker det bare at jeg bliver “fanget” af en diskussion i et flygtigt øjeblik!

….men tror stadig min overordnede pointe i argumentet ovenfor holder nogenlunde! Syntes jo ofte jeg ser(hver gang emnet kommer op i medierne), at man vægter værdien af prøven ud fra hvordan den almene (lettere politisk “uengagerede”) dansker formår at besvare spørgsmålene i prøven! :-p
    Hvilket jeg argumenterer ikke holder helt, da denne borger jo ofte ikke har motivationen til at sætte sig ind i stoffet til samtlige spørgsmål, da han ikke behøver det…..hvilket er hele forskellen imellem den almene indfødte dansker og dem der kommer med en anden baggrund og nu forsøger at blive erklæret 100% dansk borger!

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 1 dag siden af  Mr_Wizard.

StultusX2
    Bruger
    5.073 indlæg

https://www.dr.dk/nyheder/indland/efter-flere-fejl-i-indfoedsretsproeven-styrelse-lader-et-spoergsmaal-udgaa

AVS! Jeg fik rigtig – i et forkert spørgsmål. NU er Stultus’ forvirret
    ..på; Wa aæ Dansk?

En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge siden af  StultusX2.

StultusX2
    Bruger
    5.073 indlæg

..og det bliver bedre:
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/styrelse-erkender-nu-flere-fejl-i-indfoedsretsproeve-vi-ikke-har-gjort-vores-arbejde

..Hej indvandrer, du skal bare lige svare på ting, vi ikke selv har styr på!
    SMUKT

Emilsa
    Bruger
    10.826 indlæg

#27 – Du svarede rigtig, du er dumpet

Viser 13 kommentarer - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.