lørdag, december 7, 2019

Indfødsretsprøven 2019

Daily Rush Debat Politik Indfødsretsprøven 2019

• Forfatter
    Emne

StultusX2
    Bruger
    5.073 indlæg

https://www.dr.dk/nyheder/indland/test-dig-selv-kan-du-bestaa-indfoedsretsproeven-0

Så er det tid igen
    36 af 40 i en halv-brandert her.

SPOILERS:

Mine 4 fejl hints:
    1 ..mere end 7 år i skole har Stultus været(YUP! Den ER god nok)
    2..Så få %..for at komme med… WTF?
    3..mange år siden, Stultus var på fabrik(sry’ Blue-collars)
    4..Homoseksuelles rettigheder. MÅ være Grundet: Cis-kønnet-toxic-male(sry’ igen)

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Dette indlæg blev ændret for 1 uge, 2 dage siden af  StultusX2.
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

TheAviator
    Bruger
    239 indlæg

Jeg så en tidligere tidligere indfødsretstest på Berlingske. Her skulle man svare på, hvornår man skulle begynde at vise pas ved den tyske grænse: december 2015, januar 2016 eller februar 2016.

Der var også et spørgsmål om, hvornår den første Olsen Bande-film havde premiere: 1968, 1970 eller 1971….

Jeg synes, spørgsmålene og målestokken i det hele taget er yderst kritisabel, tangerende til det grinagtige. Du kan dumpe med et brag og stadig være fuldt ud kapabel til at begå dig- og tage del i det danske samfund som ansvarlig medborger.

“I don’t think that people accept the fact that life doesn’t make sense. I think it makes people terribly uncomfortable.”
    ― David Lynch

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 2 dage siden af  TheAviator.

Emilsa
    Bruger
    10.826 indlæg

#1 – Meningen er at så mange som muligt dumper, nær ingen tvivl om det.

Testen er et monument over den krybende nationalkonservatisme. Formålet er ikke at give velfungerende medborgere et stabilt fundament for deres liv og trivsel – men at undgå at den “danske folkesjæl” besudles med for meget krydderi

“The Scandinavian Eddas and Sagas thunder with cosmic horror, and shake with the stark fear of Ymir and his shapeless spawn; whilst our own Anglo-Saxon Beowulf and the later Continental Nibelung tales are full of eldritch weirdness.” — H.P. Lovecraft

Retarded_wookie
    Bruger
    495 indlæg

35 ud af 40 her – og nogle af de rigtige var endda gæt.

Føler mig egentlig lidt dum oven på det resultat, men det vidner jo nok snarere om en for svær prøve.

Forestil dig hvordan en retarderet Chewbacca lyder.

TheAviator
    Bruger
    239 indlæg

Jeg bestod, kun lige. Var ikke opdateret på Dronningens gøren og laden. Troede homoseksuelle havde fået rettigheder noget før, vidste ikke om folkeskolen lå inden for regional eller kommunal politik og havde glemt at høre efter i naturvidenskab.

Jeg må skynde mig at kompensere og spise en frikadelle på rugbrød og høre noget Shu-Bi-Dua!

“I don’t think that people accept the fact that life doesn’t make sense. I think it makes people terribly uncomfortable.”
    ― David Lynch

StultusX2
    Bruger
    5.073 indlæg

SÅ Du er fra – efter Regionerne i 2007?

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Fox
    Bruger
    3.663 indlæg

Jeg forstår nu heller ikke meningen med testen; da man jo bliver i DK uanset udfaldet….så jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i den.

Sometimes you gotta rise above your morales

Rieder73
    Bruger
    5.891 indlæg

37 ud af 40. En del gæt. Der er fandeme nogle stupide nogle imellem…

viewreview.podbean.com

VampiricEye
    Bruger
    24.783 indlæg

Så vidt jeg har forstået, så har man jo mulighed for at forberede sig på spørgsmålene. Så ja, nogle af dem kan måske virke åndssvage, men hvis man forbereder sig, så bør det vel gå an alligevel.:)

Nintendo Influencer

YT-kanal: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

TheAviator
    Bruger
    239 indlæg

#8 Hvis indholdet får gyldighed, bare fordi man kan læse op på svarene, så er det, der måles svarende til, hvad der kan måles ved en hvilkesomhelst quiz-test. Intet mere og intet mindre.

― David Lynch

VampiricEye
    Bruger
    24.783 indlæg

#9 På den måde skal det vel bare ses som en test, der kan vise, om man vil udvise bare et minimum af engagement for at blive en permanent del af fællesskabet. Det er ganske givet ikke den bedste måde, men lige nu er det sådan. Og alle, der vil bestå, kan bestå.:)

Vi har vel alle prøvet at læse op til en eksamen, hvor stoffet ikke havde anden relevans end for den specifikke eksamen (groft sagt), og hvor man kan tillade sig at glemme stort set alt det læste lige efter eksamen.

Nintendo Influencer

YT-kanal: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

MiNo
    Bruger
    2.296 indlæg

Som #8 er inde på, og som synes at blive igonreret/fortiet i enhver snak om den prøve, så er der noget information materiale man kan studere. Jeg fatter ikke al den snak om testen, uden at der bliver kikket på dette materiale.

Nogen der ved hvor man kan se det?

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

Mikaa
    Bruger
    3.108 indlæg

Jeg tog den på gefühl og 31/40, så jeg pakker sydfrugterne, adios

Mine svipsere var primært historiske.

Help me, Premature Ejaculation Man! Premature Ejaculation Man: I'm coming!

TheAviator
    Bruger
    239 indlæg

#10 Mnjah, joh…. Det må jeg tænke lidt mere over.

Som en “bonus” er der fejl i prøvens svar….
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/eksperter-fejl-i-aarets-indfoedsretsproeve

― David Lynch

Spyxx
    Bruger
    647 indlæg

Mr_Wizard
    Bruger
    1.109 indlæg

27/40 her, så jeg dumpede testen. Og der var vel en 2 – 3 af dem som var rene gæt, så 24/40 er nok det mere reelle tal…..så jeg dumpede med et kæmpe brag!

Jeg tilskriver min lave score at jeg går utrolig lidt op i at huske gamle beskrivelser af begivenheder som skete langt tilbage i tiden, samt har en general lav interesse i kronologisk politisk historie og generalt bare at følge med i “hvad andre mennesker har lavet før mig” historisk set…..syntes jo egentlig jeg har rigeligt at følge med i, i mit eget lille “ubetydelige” liv! :-p

Mon Pernille Vermund og Pia Kjærsgaard mfl. ville landsforvise mig for disse udtalelser? ;-P

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.