torsdag, juli 9, 2020

Hvorfor intet Warcraft 4?

Daily Rush Debat Platform PC Hvorfor intet Warcraft 4?

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Nass
    Bruger
    2.039 indlæg
    Offline

    Hej DR

    Jeg vil lige høre jeres tanker om emnet.

    På forsiden kan man se en nyhed om, at der er nyt i pipeline i Diablo-universet. Men hvor bliver WC4 af?

    Er det fordi Blizzard synes det vil være for bøvlet med WoW lore? Er det fordi de føler, at de ikke har nyt at tilføre til RTS-genren efter SC2?

    Efter min opfattelse var WC3 jo ekstremt populært

    Hell, it's about time

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 46 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    BruneBanan
    Bruger
    36.141 indlæg
    Offline

    1. Måske fordi RTS-genren ikke er voldsomt populær lige nu.

    2. Måske fordi Blizzactivisionard allerede har Star Craft-serien som en RTS-success, som måske ikke skal “overløbes” af Warcraft.

    3. Måske fordi en Warcraft strategispil vil fjerne fokus fra WoW.

    Jeg ved det ikke, men det er mine umiddelbart indskud. Men jeg kunne godt forestille mig, at et godt Warcraft 4 ville være ok populært.

    • Denne kommentar blev ændret for 1 år, 11 måneder siden af  BruneBanan.
    #2

    BraXiz
    Bruger
    4.153 indlæg
    Offline

    Jeg er med #1 på den første. RTS genren som vi kender den med f.eks. SC2 er død. Skulle den blive populær igen, bliver det i en anden og meget simplificeret form.

    #3

    Drixx
    Bruger
    2.925 indlæg
    Offline

    Hvorfor lave en konkurrent til sit eget RTS spil. Tror de gemmer deres heavyhitter projekter til der faktisk kommer nogle spil, der kan konkurrere med deres nuværende titler.
    Det eneste sted Actiblizz halter, er i MOBA genren, HOTS er så latterligt dårligt.

    Som #2 siger, jeg stiller mig enig i, at RTS spil som f.eks Northgard er fremtiden for genren. Simpelt at gå til, svært at mestre og overordnet et hygge spil med en konkurrence edge.

    Et helt almindeligt fyr

    • Denne kommentar blev ændret for 1 år, 11 måneder siden af  Drixx.
    #4

    Bunzai
    Bruger
    5.313 indlæg
    Offline

    Min opfattelse er dog, at det, som holdt Wc3 i live i så mange år, var custom games. Blizzard formåede slet ikke at skabe et godt miljø for custom games med diverse modding communities i SC2.

    Uden nogle gode custom game modes, så er RTS-genren helt klart død, som de andre i tråden er inde på.

    #5

    R3CoR
    Bruger
    2.578 indlæg
    Offline

    #4 Men det er jo problemet, SC2 havde masser af custom game modes

    #6

    kazzi
    Bruger
    235 indlæg
    Offline

    Tror så længe WOW er populært ser vi aldrig Warcraft 4 nok mest pga lore også og de tjener kassen ingen grund til at bruge tid og penge på det i nu.

    Når/Hvis WOW dør inden for de næste 10år måske men sgu svært at svare på hvor mange spil overlever så længe som det allerede har gjort.

    #7

    Kondomet
    Bruger
    286 indlæg
    Offline

    Samme årsag hvorfor ‘WoW-Killers’ ikke har haft success – der er ikke et marked eller behov for det.

    #8

    Harkonnen
    Bruger
    6.921 indlæg
    Offline

    RTS har ødelagt sin egne core base og i dag appellerer de hellere ikke til millennials. Så det er også derfor at spil industrien har skiftet forkus.

    Når man tænker tilbage, så var RTS noget tog lang tid at spille og lang tid at lære. Og det var endnu svære at blive sådan virkelig dygtig til. I de gode gamle dage var der ikke så store udvalg af spil og der nøjes med ligesom med det som der nu var. I dag bliver der pumpede spil ud hele tiden.

    Kan huske da Dawn of War 3 udkom, var der en masse ballade da de ændret til det MOBA baseret spil stil, men selv MOBA spil er ved at uddød lige så stille.

    He who controls the Spice, controls the universe!

    #9

    Kondomet
    Bruger
    286 indlæg
    Offline

    Prøv overvej – hvis Blizz kommer om 5 år siger “Nu udgiver vi WC4” – størstedelen af brugerbasen, ved ikke engang hvad WC3,2 og 1 er(de er simpelthen for unge). Det giver dem også lidt modvind på den måde(det kan naturligvis også ende med en overraskelse).

    De vil nok muligvis heller holde på deres Starcraft RTS som franchise end Warcraft.

    #10

    Nass
    Bruger
    2.039 indlæg
    Offline

    #5 Ja, der var MANGE custom games i sc2.

    Hell, it's about time

    #11

    Bunzai
    Bruger
    5.313 indlæg
    Offline

    #5 – Og et så dårligt søgesystem og mangel på chat channels, at der aldrig blev skabt communities omkring dem.

    Jeg nævnte intet om, at der ikke var custom games

    • Denne kommentar blev ændret for 1 år, 11 måneder siden af  Bunzai.
    #12

    R3CoR
    Bruger
    2.578 indlæg
    Offline

    #11 WC3’s custom lobbies var jo også rædselsfulde. Bare det faktum at lobbies ville forsvinde hvis du ikke refreshede slots er jo absurd

    #13

    Bunzai
    Bruger
    5.313 indlæg
    Offline

    #12 -Ja, men funktionelle, var de ikke i SC2.

    #14

    Nass
    Bruger
    2.039 indlæg
    Offline

    #12 Ja,

    #11, SC2 custom community var på mange måder MEGET bedre endre WC3.

    Spil i gamle dage (wc3 custom games og sc1 custom games f.eks.) er bare beviset på, at når der ikke er andre muligheder, så gør folk hvad som helst for at spille et sjovt spil.

    Tror der er så mange muligheder nu, at folk er meget følsomme over for små fejl og mangler i games.

    Hell, it's about time

    #15

    Ixnatifual
    Bruger
    2.336 indlæg
    Offline

    Tror også loren er en barriere for dem.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 46 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.