mandag, juni 1, 2020

Hvilket IT help desk system?

Daily Rush Debat Off-topic Hvilket IT help desk system?

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Evv
    Bruger
    803 indlæg
    Offline

    Jeg står og skal have anskaffet mig et IT help desk system

    Er helt ny på dette område- har aldrig brugt et før.. så..

    Hvilket kan I anbefale til en virksomhed på +250 mand?
    Gerne kom med pro and cons.

    Skal måske lige påpege, at systemet skal kun bruges til internt brug.

    Vores brugere skal kunne lave et ticket til os, forklar om problemet og gi besked om det er en hastesag osv..

    F.eks.:
    Birgit mangler sit Z drev. Det haster!

    Nu sker alt kommunikation via e-mail / telefonopkald.

    Ideen bag, er at kunne få “alle” problemer / fejl oplyst samt give et overblik over løst opgaver. Lidt ligesom Task funktionen i Outlook.
    Jeg er ikke på udkig efter noget som er totalt advanced med AI tilsvarende Skynet..

    Eneste jeg vil ha’ er:

    – En let oversigt – ligesom mails i Outlook
    – Marker om det er en: Lille, normal eller høj priotering
    – Evt vise en form for success rate

    På forhånd tak!

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    jhs
    Bruger
    794 indlæg
    Offline

    Zendesk måske?

    #2

    johbe
    Bruger
    9.485 indlæg
    Offline

    Vi benytter ServiceNow hos os.

    https://www.servicenow.com/

    Same shit, different day.

    #3

    Grumsen
    Bruger
    156 indlæg
    Offline

    På min arbejdsplads benytter vi Remedy med over 2000 brugere. Som bruger fortrækker jeg det frem for Servicenow. Det brugte vi på min tidligere arbejdsplads men det blev aldrig rigtig godt for os.

    Jeg ved vores automation admins ville ønske vi kørte Microsofts Service Manager. Selvom det også har sine kvaler.

    #4

    mOO-iM-AcOW
    Bruger
    1.920 indlæg
    Offline

    Kan klart anbefale Zendesk.

    its all about the cloud

    #5

    Fisker
    Bruger
    12.137 indlæg
    Offline

    Hvordan internt? Hvis det er sådan mere eller mindre et task system så brug noget a la gitlab, openproject, etc.

    Hvis du har andre behov skal du nok være lidt mere præcis med hvad du skal bruge det til, systemer som fx servicenow udmærker sig jo ved at det har nogen support for integration med 3. Parts programmer m.m.

    #6

    Evv
    Bruger
    803 indlæg
    Offline

    #5: Sådan! Lidt mere info i #0

    #7

    Pogel
    Bruger
    625 indlæg
    Offline

    vi bruger NSP (tidligere version kaldet NILEX) ikke en fan..
    alt for tungt.
    samme med POB.

    lad være med at forvente straight out of the box løsning der virker med det samme, på trods af evt sælgere der siger andet.

    #8

    Evv
    Bruger
    803 indlæg
    Offline

    Jeg er ikke på udkig efter noget som er totalt advanced med AI tilsvarende Skynet..

    Eneste jeg vil ha’ er:

    – En let oversigt – ligesom mails i Outlook
    – Marker om det er en: Lille, normal eller høj priotering
    – Evt vise en form for success rate

    that’s it !

    #9

    TormDK
    Bruger
    14.603 indlæg
    Offline

    Vi bruger en blanding af JIRA og Zendesk hos os. Zendesk til telefoni delen, JIRA til case handling.

    Jeg ved dog ikke om vi har en lowbudget udgave af JIRA, for jeg syntes godt nok den irretere mig – der er f.eks. ikke WYSIWYG formatering fordi den sender mail svar ud i plain text.

    #8 Opgaven er da misforstået hvis det er til et firma med 250 ansatte…

    Du har i så fald nok dedikerede ressourcer der håndterer support – så skal du da bruge noget rapportering også, så du kan begynde at se på hvad sagerne drejer sig om, hvor lang tid I var til at samle dem op, hvor lang tid svar tid, hvor lang leve tid, hvor meget tid brugt, hvilket produkt der havde udfordringen.

    Osv osv.

    #10

    Fisker
    Bruger
    12.137 indlæg
    Offline

    #9 Det er en option, men vil nok kigge på enten Jira eller Zendesk for en simpel no nonsense løsning.

    #11

    SavedMen
    Bruger
    70 indlæg
    Offline

    Jeg tænker sysaid hvis der skal være simpelt, ellers service manager, hvis i f.eks. bruger andre system center produkter.

    PSN: SavedMenUs

    #12

    NightBreaker
    Bruger
    6.744 indlæg
    Offline

    Topdesk
    Zendesk

    #13

    Alloc
    Bruger
    1.848 indlæg
    Offline

    Vi bruger selv topdesk i vores firma

    Come-Join.us
    https://www.facebook.com/morerandomthancool/

    #14

    Rothkeen
    Bruger
    418 indlæg
    Offline

    Vil sige Zendesk, men hold dig fra Pureservice.

    #15

    Fisker
    Bruger
    12.137 indlæg
    Offline

    Topdesk suger de brede kugler btw

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.