Hvad er mest fuck’ed up……?
Daily Rush › Debat › Off-topic › Hvad er mest fuck’ed up……?
- Dette indlæg indeholder 146 kommentarer, har 35 deltagere og blev senest opdateret af
Trenox for 18 år siden.
- ForfatterEmne
- 29/12/2002 kl. 16:24#0
Hej alle.
Hvorfor bliver man altid stemplet asocial/underlig/lejebarn – bare fordi man spiller lidt ? (computer……spil…..hrmf….).
Er det ikke mere underligt, at nogen gider se alle de totalt urealistiske serier – hvor han elsker hende i det ene afsnit og hun hader ham – næste afsnit er det lige omvendt – get the fuck outta here !!
Hvorfor er spil endnu ikke et legitimt underholdningsmedie i samfundet ? Skyldes det mon den ofte menningsløse vold i f.eks. GTA3 eller skal vore forældres generation først i en seng med låg før det er ok ?
Sometimes you gotta rise above your morales
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 19/01/2003 kl. 16:51 #136
Et par spørgsmål til Trenox #134……………..
Hvem ville du helst bo ved siden af ? En rokkerborg eller naziborg ?
Hvis nazisterne “stiller” sig udenfor samfundet – hva’ gør de forældede hippier i Christania så ?
“it’s nothing more sad then an aging hipster” – Dr. Evil.
At nazisterne sætter hegn op omkring deres boliger er livsnødvendigt for dem – da de mennesker ikke har lov til at udøve deres grundlovssikrede ret – fri tankegang uden at de bliver overfaldet af “almindelige” mennesker.
Hvor tit læser man om, at en flok nazister har banket nogen i forhold til hvor tit man læser om at rokkere har bakket en i smadder ? Hvor tit demostrerer folk udenfor en rokkerborg ? Aldrig ?! Det er sgu’ da også fordi de er bange for dem.
ALLE – jeg siger det lige igen – ALLE må jo acceptere at folk i et demokrati har ret til at være en flok idioter……….
Sometimes you gotta rise above your morales
19/01/2003 kl. 21:57 #137#136Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med den post? Siger du at jeg sympatisere med rockere eller hvordan skal jeg forstå det? Nej jeg har ikke en skid ondt af nazister, og jeg synes sq ikke det er specielt tit man hører om at de bliver overfaldet. At folk synger uden for deres hus må jo betegnes som ikke voldeligt (jeg vil da foretrække hvis rockerne gik rundt og sang til folk istedet for at tæske dem
ja generelt er jeg meget forvirret lige nu.. hvad er det du mener?
19/01/2003 kl. 22:41 #138#137
jeg tolker det at han siger at det er dobbelt moralsk at i prøver at holde nazisterne ude og disser dem når i ikke gør en skid overfor rocker som, for jer, er til meget større gene. jeg vil give ham ret i at i bare disser dem fordi de er svagere end jer(det er en lille minoritet som ingen vil hjælpe)
#mort
dette her er det sidste jeg sender dig og jeg gør det delukkende som svar på tiltale.1. angående junkies
hvad med at du begyndte at undersøge sagerne inden du udtaler dig?
her for du de aktuelle talaldergruppe mellem 16 – 24
Heroin prøvet sidste måned 0,1%
Heroin prøvet sidste år 0,2%
Heroin prøvet nogen sinde 0,4%2. hvrofor skulle staten ikke sælge det uden betydelig fortjenset(eller ingen)? det ville da betyde at alle gik overtil staten istedet for kriminelle organisationer. statens er desuden renere og bedre vare.
3. hvor er det jeg har sagt at børn ikke må gå i skole?
jeg har sagt at børn pt. er tvunget til at gå i en skole der fagligt er den dårlidste i europa ifølge a. fogh tal men som tilgengæld har fokuseret for meget på “sociale værdier”. synes du det er positivt at en offentlig instution “lærer” os hvordan vi skal værer? jeg ved godt at forældre teoretisk har muligheden for selv at undervise deres barn men tror du selv på at det er muligt i praktis? skolen skal lærer os at regne, læse, skrive men ikke hvilke holdninger vi skal have og hvordan vi skal være som mennesker.4. jo jeg prøver at overbevise dig om at jeg har ret. hvad havde du regnet med i en politisk diskution?
resten er personlige angreb angreb jeg ikke gider at bruge tid på.
19/01/2003 kl. 22:46 #139og at du påstår at forbruget vil eskalerer hvis prisen falder giver ingen mening. i lande hvor alkoholen og nicotin er billiger er forbruget ikke ligeldes ikke propertionalt stort. frobruget kommer an på kulturen og ikke prisen. se hvor meget vi drikker i danmark selvom alkoholen er dyrt.
dette var i forlænging af min forige post
20/01/2003 kl. 00:39 #140#138 jamen hvad har det med mig at gøre? hvorfor er det mit ansvar at der skal gøres noget ved rockerne bare fordi der er nogle der gør noget ved nazisterne? ej det hænger jo slet ikke sammen det der..
Det er som om at du prøver at sige alle der ikke enten er rockere, nazister eller narkomaner er en flok idioter: “i” .Det “i” som du taler om er sq ikke nogen stor homogen gruppe men resten af befolkningen makker. Vi har i DK valgt at tolerere nazister i ytringsfrihedens navn. Det betyder fandme ikke at vi bare skal ignorere dem og acceptere at de finder sted. Hvis du ikke kan se noget helt grundlæggende og fundamentalt galt i deres holdning så er du sq længere ude end jeg havde frygtet. Det lyder sq som om at du ligefrem har ondt af dem.
20/01/2003 kl. 01:02 #141#140 dvs at du disser dem fordi du er uenig med dem? jeg er som liberalist self totalt imod deres politik men det betyder ikke at jeg prøver at fryse dem ude. generalt lader jeg dem være da de er en meget lille minoritet og ikke gør nogen noget.
Det betyder fandme ikke at vi bare skal ignorere dem og acceptere at de finder sted. Hvis du ikke kan se noget helt grundlæggende og fundamentalt galt i deres holdning så er du sq længere ude end jeg havde frygtet
hvem skal bestemme hvem der skal acepteres? dig? eller din elsket stat? synes det er skræmmende at der er nogle der mener at de skal sidde og bestemme hvem der skal acepteres og hvem der ikke skal. det er da intolerence. er der andre du ikke vil aceptere i dit samfund?
og jo det danske samfund er i den grad homogen. se da bare på begrebet 2. generations invandre. hvad er det for noget? når man er født i dk er man sku da dansker og ikke indvander(som der nu absolut ikke er noget galt med. vi har brug for alt den arbejdskraft vi kan få og jeg synes da det er positivt at nogle kommer til landet for at arbejde). generalt vil jeg da sige at hvis man betaler skat til den danske stat er man dansker og ikke en invander. men de fleste jeg har hørt bruger alligevel de to begreber. vil du ikke mene at det er udtryk for et homogent samfund når man opfinder nye begreber til befolkningsgrupper som kun udskiller sig ved arv?
20/01/2003 kl. 01:04 #142og grunden til at jeg nævnte det var at det var endnu et eksempel påm mangel på tolerence for afvigelse i samfundet.
20/01/2003 kl. 01:21 #143bare fordi man tolererer dem, betyder det ikke at man accepterer dem…. Der er forskel
(Redigeret 30-02-3045 13:37)
20/01/2003 kl. 05:16 #144Hey DamnieN
Alkohol dyrt?
1 ks. Harboe pils 96,50 inkl. pant (48,5)
1 liter papvin 17,95 hvis ik billigereDet kan være det er dyrt for en polak, men vores indkomster er lidt højere i snit……
Eftersom du ikke har svaret regner, jeg ikke med at du kommer på besøg(kunne ellers ha’ været hyggeligt).
Det blev lidt rodet... håber det kan tydes, orker ikke at redigere i det!!!
20/01/2003 kl. 06:27 #145DamnieN#
Du føler det som personlige angreb fordi du har udråbt dig selv, som den undertrykte !Der er ingen af mine indlæg, der har været ment som en direkte trampen på dig eller dine holdninger, det er fint du har dem !
Men jeg bliver nødt til at bruge personlige bemærkninger og refererer til personlige oplevelser da det er det eneste håndgribelige !
Desuden er det som regel også den eneste måde at få folk til at åbne op på, det havde den modsatte virkning på dig, men det kunne jeg jo have sagt mig selv, da du er meget autoritets sky !At du så ikke kan hånterer det og derefter lukker dig inde, uden at svare på de spg jeg stiller dig, kan jeg kun beklage !
Punkt 1 :
Hvorfor bliver du ved med at bruge heroin som eksempel for at hash og andre stoffer skal legaliseres ?
Bare fordi der er færre der benytter heroin, betyder ikke at der er færre misbrugere, de benytter bare andre stoffer !
En junkie (jeg er ked af at du ikke kan lide ordet, måske bange for selv at ende som en ??), stopper ikke med at tage stoffer fordi hans favorit stof ikke lige er på mode for tiden, så dine udtalelser giver ingen mening !Punkt 2 :
Læs hvad du selv har skrevet og find logikken i det, for jeg kan ikke !
Punkt 3 :
Mht. til folkeskolerne og dit spg. henviser jeg bare til #127
Der udtrykker du din holdning fint !
Så hvad var dit spg igen ? (jeg tror det er besvaret) !
Dine holdninger står du selv for at danne, det er ikke nogen din folkeskole lærer – dine venner eller dine forældre står for, det eneste de har med det at gøre, er at vise dig deres holdninger og komme med input, der er op til dig selv at tolke, (det kaldes selvstændig tankegang) !Punkt 4 :
Jeg ved godt at du prøver at overbevise mig !
Desuden var det ikke spørgsmålet, så her kommer det igen :Jeg har overvejet dine udtalelser og argumenter for legaliseringen, men har ikke kunne finde noget der har overbevist mig !
Har du overvejet noget af det jeg eller andre har sagt, eller syntes du bare det er sjovt at modsige mig (ensige være anderledes)!?
———————————————————————————————-
Konklusionen på dette topic, for mig at se, er at dine få gode argumenter for legaliseringen, er blevet revet fra hinanden !
Du er utvivlsomt uenig i dette og det er fint nok for dig, jeg er bare glad for at det er dig selv og ikke mig, der skal leve med det !
Light travels faster than sound, this is why some people appear bright until you hear them speak...
20/01/2003 kl. 10:05 #146“hvem skal bestemme hvem der skal acepteres? dig? eller din elsket stat? synes det er skræmmende at der er nogle der mener at de skal sidde og bestemme hvem der skal acepteres og hvem der ikke skal. det er da intolerence. er der andre du ikke vil aceptere i dit samfund? ”
Forstå nu at det ikke har en skid med intolerence at gøre! -det har noget med accept at gøre. Jeg skriver jo også at de bliver tolereret, men som #143 også pointere så er det 2 forskellige ting.
Hvad har du så ondt i røven over? Der er jo ikke nogen lovgivning der er efter nazisterne. Staten er ikke efter dem. Jeg siger jo heller ikke at de skal smides i fængsel eller straffes, men det er sq da fint at der er nogen der markere at de er totalt på galt spor med deres hadske livsstil (som netop er intolerant!) Hvis nazister havde været tolerante (hvilket de pr definition ikke er) så havde der jo heller ikke været noget problem.Enig i at indvandring ikke er noget problem og jeg har ingen problemer med både at tolerere og acceptere dem som en del af samfundet.
Nej jeg mener stadigt det vil være at generalisere at sige at hele DK er en homogen gruppe. F.eks mener jeg at jeg adskiller mig meget fra religiøse mennesker og danskfolkeparti (højrefløjen). Jeg tolerere at dansk folkeparti har deres meningen, men derfor behøver jeg jo ikke at acceptere at de har det menneskesyn de har. Hvor ville det dog være et sørgeligt samfund hvis alle bare accepterede alles meningen uden at stille spørgsmålstegn til dem. - ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























