lørdag, august 24, 2019

How Anthem Went Wrong

Daily Rush Debat Spil How Anthem Went Wrong

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Rykno
    Bruger
    190 indlæg
    Offline

    Lige give et heads up til en artikel omkring Anthem og hvad der gik galt.

    Det er en lang artikel, men der er en ca 8 min lang opsummerings video cirka halvvejs inde i artiklen.

    How BioWare’s Anthem Went Wrong

    Den er skrevet på Kotaku, hvilket jeg ved der er nogle stykker som ikke er fan af, men syntes det er en spændende artikel, hvis man har lidt interesse i spiludvikling og gerne vil have lidt indblik i hvad der gik galt med Anthem.

    Hovedproblematikken: En produktion som har manglet en klar vision, voldsomme mangler fra ledelsen, absurd arbejdspres, et spil der i bund og grund har været i pre-produktion frem til 2018, og et splittet produktionsselskab.

    Kan afsløre at EA ikke har været hovedskurken i den her fortælling.

    En ting jeg syntes er virkelig virkelig absurd, E3 demoen er 100% fake og udviklerne fandt først ud af hvilket slags spil Anthem skulle være da de så den.

    • Dette indlæg blev ændret for 4 måneder, 3 uger siden af  Rykno.
    • Dette indlæg blev ændret for 4 måneder, 3 uger siden af  Rykno.
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    Schalde
    Bruger
    5.643 indlæg
    Offline

    https://www.dailyrush.dk/debat/emne/hvorfor-spil-vist-til-e3-passer-ikke/

    Har været forside de sidste par dage

    I could agree with you, but then we'd both be wrong

    #2

    SturmW-Ghost
    Bruger
    12.025 indlæg
    Offline

    Den er vist færdig diskuteret i https://www.dailyrush.dk/debat/emne/hvorfor-spil-vist-til-e3-passer-ikke

    "In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

    #3

    Rykno
    Bruger
    190 indlæg
    Offline

    What?! my bad, søgte på det, men fandt intet.

    #4

    Cancerman
    Bruger
    969 indlæg
    Offline

    #3 Du må ha opgraderet dine søge skills
    Men rart at se, st jeg ikke er den eneste der ud fra den artikel kommer frem til, at EA faktisk ikke er hovedskurken.

    #5

    Nioxic
    Bruger
    17.612 indlæg
    Offline

    #4 men er det ikke EA som har det overordnede ansvar i sidste ende?

    http://www.reddit.com/r/random/

    #6

    raadens
    Tilskuer
    75 indlæg
    Offline

    det startede med at the suits backseatede for meget så det allerede gik galt med frostbite, så forlod en key leder så der ikke blev truffet de rigtige beslutninger i tide, når de så er vægelsindet går det rigtigt galt

    #7

    Rykno
    Bruger
    190 indlæg
    Offline

    #4 true men troede faktisk artiklen blev udgivet i går, så søgte måske heller ikke helt grundigt nok…

    #6 Måske, men hvis man ser det fra EAs side så har de smidt en kæmpe bunke penge efter udvikling af en grafikmotor, og i stedet for at bruge penge på eksterne licenser og viden så holder de det hele i forretningen. I min verden giver det mening og det giver mulighed for et bedre produkt. Ikke sikkert det fungere sådan i spilverden. Bare noget lort når grafikmotoren er så umulig at arbejde med og EA åbenbart ikke har ressourcer til at understøtte alle deres udviklinger. Tanken om one engine to rule them All er god, nok lidt ambitiøst at tro en fps motor fungere til et rpg. Derudover har bioware brugt 6 år? På at famle i blinde uden at have en idé om hvordan spillet skulle ende, det kan næppe være EAs skyld.

    Tror ikke rigtig nogen kan se sig fri for skyld, hverken EA eller BioWare.

    Ud fra artiklen er jeg dog nysgerrig om BioWare kan reddes. Det lyder lidt til det studie som har lavet alle rpg klassikerne ikke rigtig eksistere mere, samt de har en forældet til gang til spilproduktion.

    #8

    raadens
    Tilskuer
    75 indlæg
    Offline

    #7 nej man må aldrig lade suits tage sådanne centrale beslutninger, det skal altid foregå i samarbejde med udviklere “folk på gulvet” som ved hvad de vil have, det er ligesom at nu har vi udviklet en super duper elektrisk lastbil som har kostet kassen at udvikle, nu skal alle ansatte bruge den fordi den er god og effektiv
    men de ansatte havde i virkeligheden brug for en puch maxi med mælkekasse, fordi den kan tage genveje og køre lidt mod ensretningen når ingen kigger, den er langt bedre til at levere pizza end en lastbil selvom den er den bedste i hele verdenen

    #9

    Harkonnen
    Bruger
    6.835 indlæg
    Offline

    Giver ikke ret meget for Jason Schreier skriveri eller for Kotaku.

    Men Bioware har ikke haft meget held med både Mass Effect: Andromeda eller Anthem, og nu har Bioware åbenbart tænkt sig at Dragon Age 4 skulle være et reskinned Anthem blot med drage i stedet for samt med et hav af lootboxes og div. DLC pakker med våben- og rustning skins. Det ændre fuldstændig det traditionelle RPG style, men det er åbenbart det fans de ville have.

    Men jeg ønsker Casey Hudson held og lykke med opgaven.

    He who controls the Spice, controls the universe!

    #10

    Vento
    Bruger
    3.435 indlæg
    Offline

    Jeg rører simplethen ikke spil fra EA og Ubisoft før deres tilgang til spiludvikling og “games as live service” er radikalt ændret og/eller kasseret.

    Jeg vil se et paradigmeskift. Indtil da, er mindre spil og mit bagkatalog af spil, tilstrækkeligt til at underholde mig.

    Hellere komme galt afsted, end slet ikke komme afsted.

    #11

    Cancerman
    Bruger
    969 indlæg
    Offline

    #10 Jeg tror du kommer til at vente længe.
    Det er simpelthen ikke rentabelt, at lave så store produktioner uden, at der løbende kommer penge i kassen. Fair og forståeligt, hvis man ikke er til den slags, men jeg vil æde min gamle hat på, at det er kommet for at blive.

    #12

    raadens
    Tilskuer
    75 indlæg
    Offline

    problemet er at udvikling er blevet meget dyrt, der stilles større krav til spil, både grafik, gameplay og features så det er ikke rentabelt kun opkræve 60 dollars per spil. når ea så er aktionær motiveret så selvom de sælger 7 mio af et spil er det ikke godt nok, aktionærer vil se vækst hvilket ikke giver mening i en spilverden
    så den næste titel skal sælge 10 mio og overskuddet være endnu større, ergo ea tyer til at tvinge udviklere til at bruge frostbite, det blev døden for udviklerne, samt de har kørt for meget crunch så veteraner hoppede af toget

    #13

    Cancerman
    Bruger
    969 indlæg
    Offline

    #12 Aktionær motiveret eller ej, så skal en forretning jo lave overskud for at køre rundt. Nuvel, man kan måske sige, at EA er lidt for forhippet på at lave overskud, men selv mindre produktioner skal jo også ha sorte tal på bundlinjen.

    En ting er det koster penge at lave spillet men der skal også bruges penge på support, serverhosting, bugfixes og hvis man vil fastholde kunderne, så skal der nok også laves nye features. Det kan ikke løbe rundt hvis man kun får penge ind en gang.
    Personligt vil jeg hellere betale løbende til en spil som så får kærlighed af udvikleren løbende, end kun betale en gang og så er det glemt fordi, at de ikke har råd.

    #14

    raadens
    Tilskuer
    75 indlæg
    Offline

    når et spil sælger 7 mio enheder er det noget de fleste vil dø for, men ikke godt nok for ea, ea er for sygeligt fokuseret på salg, så de kan få massere af kunder til at købe lootboxe, dlc, og ragelse i online shoppen, de burde slappe af og være tilfreds med gode salg og kun lave et afslappet salg og ikke et p2w model som de elsker, det gav bagslag i SW:BF2, de har været i en stribe af fiaskoer fordi de kun fokusere på stor grådig indtjening i stedet for en anstændig indtjening!

    jeg vil ikke købe et p2w for så holder dev de gode til tilbage og sælger tingene på et senere tidspunkt som burde have været gratis fra start

    #15

    Cancerman
    Bruger
    969 indlæg
    Offline

    P2W er også det værste der findes.
    Men der er også en pæn forskel på, at man kan betale sig fra at vinde og udvikleren financierer spillet ved SAAS eller ligegyldige cosmetics.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.