Højreekstrem vold eksploderer i Tyskland!
Daily Rush › Debat › Off-topic › Højreekstrem vold eksploderer i Tyskland!
- Dette indlæg indeholder 46 kommentarer, har 18 deltagere og blev senest opdateret af
Kolben for 13 år, 11 måneder siden.
-
ForfatterEmne
-
09/02/2007 kl. 10:20 #0
Virkeligt uhyggeligt synes jeg. Håber at vi kan få det slået ihjel herhjemme før det eskalerer mere end det allerede har gjort:/
http://politiken.dk/udland/article242200.ece
Min kærestes fødder er for lækre!!!
-
ForfatterEmne
-
ForfatterKommentarer
-
09/02/2007 kl. 10:29 #1
herhjemme udøver de autonome & invandrer bander mere vold end Johnny og hans “kaffeslæng”
idealt set burde alle “voldsgrupper” blive sat bag lås og slå men realistisk set vil jeg hellere aktivt bruge krafterne på dem der står for den største del af den voldelige “terror” og så tage grupperne en efter en alt efter politiets ressourcer
I believe in the religion of Islam. I believe in Allah and peace.
09/02/2007 kl. 10:45 #2#1
Hmm, tror det er svært at finde belæg for hvem af de to grupper der udøver mest vold.Synes bare, at det er vildt at næsten 27 procent af Tysklands befolkning nærer højreekstremistiske synspunkter. Specielt når man tænker på Tysklands historie! Hvad er der egentligt med det land? Har to verdenskrige ikke været nok eller hvad? Kunne være spændende at finde ud af hvad der starter ondskaben for dem.
Er det virkelig bare så simpelt som, at nogle i befolkningen har det elendigt og så starter man da bare en krig… igen??
Min kærestes fødder er for lækre!!!
09/02/2007 kl. 10:50 #3#2 det er da ikke spor svært – du tager de tal som politiet opgiver hvert år i deres statestik
se på anholdelser af folk fra de respektive grupper – det er simple facts?
se på flest anholdelser, domme etc etc etc
det er jo derfor man fører statestik for at kunne sætte effektivt ind der hvor der det største behov er
*edit* On-Topic er jeg helt enig og det er et skræmmende billede.
Jeg tvivler dog på at det kommer så langt herhjemme og jeg er sikker på at hvis der bare er noget der tyder på racistisk/politisk vold er under opsejling vil politiet slå HÅRDT ned på den pågældende grupppe som de skal for at bevare demokratiet samt et samfund hvor der er plads til alle
I believe in the religion of Islam. I believe in Allah and peace.
09/02/2007 kl. 10:59 #4#3
Jaja, det kan jeg godt se. Men som de også skriver i artiklen giver det jo ikke et helt reelt tal. Der er jo meget, der ikke bliver anmeldt af frygt for yderligere vold og omvendt meget, som bliver anmeldt som “rascistisk” vold, hvor det ikke er det.
Tror ikke at indvandrergupperne i DK laver specielt mere vold end Nazihovederne. Bare gå til fodboldkamp på AGF stadion og få syn for savn feks.
Er egentlig også mere interessert i hvorfor Tyskland kan blive ved og ved at være så fremmedfjendsk. De burde da ha lært noget.
Min kærestes fødder er for lækre!!!
09/02/2007 kl. 11:01 #5#2
Det lyder som om du ikke helt har en fornemmelse for hvad der er ved at ske i tyskland for tiden.At kalde landets befolkning for onde er en voldsom fejlfortolkning.
Tyskland har siden genforeningen kæmpet en hår økonomisk kamp for at integrere den del af befolkningen som var vant til det kommunistiske styre til den vestlige markedsøkonomi. Man har været i en voldsom økonomisk krise i meget lang tid nu fordi den slags koster en formue.
Dertil kommer at skiftet til euroen har ladet priserne på alting stige. Dvs folk har meget færre penge på hænderne, hvis de da overhovedet kan få et job. Arbejdsløsheden var i slutningen af 2005 på over 10% gennemsnitligt i tyskland, i enkelte delstater 20%. Det er lige så mange mennesker som der bor i hele danmark.
Tyskland har ydermere taget procentvis langt flere flygtninge og indvandrere end eksempeltvis Danmark. Arbejdsløsheden bland denne befolkningsgruppe er endnu lavere end den generelle arbejdsløshed.
En lang række faktorer skaber generel utilfredshed. Det er let at finde syndebukke i stedet for selv at tage fat og vende skuden. Ikke bare tyskland mærker en højredrejning, resten af uropa har præcis den samme tendens, inklusive Danmark, hvis højrefløj er ekstremt styrket bare de sidste år. Faktisk har alle andre europæiske lande højre-regeringer, mens tyskland stadig har en venstre-regering.
Prøv næste gang at forstå lidt mere af problemstillingen før du kaster om dig med store ord som ondskab.
"Everybody wants to laugh but nobody wants to cry, Everybody wants to go to heaven... but nobody wants to die!"--Larry Howard
09/02/2007 kl. 11:05 #6Jeg tror indvandrer vold er meget mere synligt i gadebilledet, rocker-vold er oftest intern eller mod folk der skylder dem penge, sikkert det samme i organiserede indvandrergrupper som black copra. Men hvor rockerne og black copra oftest er lidt ældre og mere seriøst, så er volden begået af unge nok oftere begået af invandrere, men det kan dog sikkert sagtens begrundes med deres sociale arv, mange af dem bor jo i belastede boligområder, og så kan man ende sådan.. ligesom den danske brian..
09/02/2007 kl. 11:14 #7#5
Mente ikke at kalde hele Tysklands befolkning for onde. Det er fordreje mine ord og sætter mig i et uheldigt lys. Jeg kalder derimod den stigende fremmedfjendskhed i Tyskland for ond. Ked af hvis du ikke kunne forstå det, men nu skulle det være opklaret.
Men ud over at du lige spandt mine ord ville du også kunne læse at jeg spørger om hvorfor det går så galt for dem. 27 procent er nu alligevel mange ud af en hel befolkning. Synes du giver mig udmærket svar på mit spørgsmål.
Min kærestes fødder er for lækre!!!
09/02/2007 kl. 11:27 #8Altså anarkisme er mig bekendt aldrig blevet særligt omsigfattende, der er sikkert undtagelser. Men ideologisk og historisk set er Nazisme og fremmed-angst langt mere alvorligt. Det opstår ofte steder hvor håbløsheden, frygten og fattigdommen er markant, så løsningen må være at holde disse elementer i ave og arbejde for at de ikke får rod.
Hvis jeg lige må indskyde en personlig bemærkning, så tror jeg at den eneste langsigtede løsning for fred er at skabe sig en forståelse, og anskaffe sig et livsgrundlag, som rækker UD OVER de nationale grænser.
Med den åbning af verden som sker i disse år, tror jeg desværre at flere og flere bliver kastet ud i fremmed frygt.
Jeg har atomer i bukserne. Og så kan man desuden aldrig få CPU'er nok. Det er ganske enkelt naturvidenskabeligt umuligt.
09/02/2007 kl. 11:33 #9#8
Er umiddelbart meget enig i hvad du siger. Mere åbne grænser-og jeg vil endda gå så vidt som feks at lave engelsk til et helt officielt verdenssprog. Eller kinesisk for den sags skyld. Tror at det ville kunne rykke en masse mentale grænser hvis vi alle havde samme sprog. Dansk kunne vi altid lære, hvis vi havde lyst:)
Min kærestes fødder er for lækre!!!
09/02/2007 kl. 12:01 #10#5 Ganske enig.
Derudover så skal man nok også lige kende lidt mere til den undersøgelse som siger at 27% tyskere har højreekstremistiske holdninger. For hvordan har de vurderet den holdning?
Hvis man er blevet spurgt om man mener der er et indvandre problem i Tyskland og man så svare ja. Er man så højre ekstremistisk?09/02/2007 kl. 12:08 #11Var vel kun et spørgsmål om tid. Og er også kun et spøgsmål om tid før det vil ske i mange andre europæiske lande.
Vi synes vi har for mange udlændinge/flygtninge/invandre/whatever her hjemme (og det har vi også, men det er irrelevant), men i tyskland er problemet endnu større.
Det er kun et spørgsmål om tid før der sker noget i sverige også, hvor ghetto danelser osv er blevet et kæmpe problem.
09/02/2007 kl. 12:13 #12det er bare en naturlig udvikling når det opringlige folk bliver tilsidesat af deres egne politikere, når invandre udøver racevold (ligesom her i Dk) sker der ikke en skid, men hvis 3 hvide kommer op og slås med 2 sorte er det nazier og bliver blæst op. men hver gang en hvid bliver jaget i sit eget land for at være hvid sker der ingen ting, når man bliver trængt op i en krog går man til extremerne, og vi kommer til at se meget mere af det i EU også her hjemme
Just kidding. God Tirsdag.
09/02/2007 kl. 12:30 #13#12 – 100 % enig
09/02/2007 kl. 12:31 #14
Anonym 2.508 indlægOffline#11
Jeg skal ikke gører mig ekspert på området men har Sverige ikke en meget bedre invandrer politik i Danmark. Jeg mener at det kører udmærket derovre i forhold til et land som Danmark, imens Sverige har integreret deres udlæninge meget bedre?
09/02/2007 kl. 13:36 #15#14 sådan kan det måske virke udaftil, men jeg har både familie og venner i sverige der bekræfter at problemerne med udlændinge bliver større og større og store ghetto danelser rundt omkring.
Kriminaliteten blandt udlændinge er også skyhøj i sverige, det er hovedesageligt arabere som vi også kender det herhjemme.
Så nej, alt ‘är inte bra’ i sverige ;).
-
ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























