onsdag, januar 20, 2021

Hjælp til sort skærm på 1080ti

Daily Rush Debat Off-topic Hjælp til sort skærm på 1080ti

• Dette indlæg indeholder 8 kommentarer, har 5 deltagere og blev senest opdateret af  mengsk for 1 år siden.
  • Forfatter
    Emne

mengsk
    Bruger
    1.106 indlæg

Operating System
    Windows 10 Pro 64-bit
    CPU
    Intel Core i7 6700K @ 4.00GHz 31 °C
    Skylake 14nm Technology
    RAM
    16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1600MHz (16-16-16-36)
    Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-A (LGA1151) 30 °C
    Graphics
    Dell S2716DG (2560×1440@144Hz)
    Intel HD Graphics 530 (ASUStek Computer Inc)
    3071MB NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti (ASUStek Computer Inc) 38 °C
    SLI Disabled
    Storage
    931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 (SATA ) 29 °C
    465GB Samsung SSD 850 EVO 500GB (SATA (SSD)) 34 °C
    Optical Drives
    ASUS DRW-24F1MT
    Audio
    NVIDIA High Definition Audio

– Pcen er nydeligt ren gjort, intet oc og fint airflow / køling.

Hej jeg har et problem mit computer går i sort skærm og blæserne på gpuen blæser på max, fra det ene splitsekund til det andet.

Det er optrådt 3 gange inden for 3 dage, 2 gange imens jeg havde wow classic åbnet (henholdsvis med twitch i baggrunden eller kun wow classic). og 1 gang imens jeg lurkede på dailyrush.dk, havde paranoidt også en temperatur læsning igang imens jeg crashede sidste gang, her var gpuen på 42 da, den sorte skærm optrådte og blæserne gik på maksimalt pust. (3. sort skærm crash opstod efter friske drivers etc.)

Jeg har forsøgt mig med at geninstallerer gpuen, fysisk(har haft taget kortet ud af pcien og sat i igen, alt ser normalt ud) og re installeret driverne.

Skærmen virker fint med onboard uden problemet opstår, og med laptop.

Har aldrig haft problemer med pcen eller skærmen før dette.

– Nogen som har nogen ide om årsagen?

- Spil Vanilla, lev drømmen.

• Dette indlæg blev ændret for 1 år, 1 måned siden af  mengsk.
Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

StultusX2
    Bruger
    6.124 indlæg

..diverse ældre GPU drivere ER prøvet?
    Din PSU ..kan ikke se den! Er den “ung” eller “ældre”?

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Deadmeat
    Bruger
    7.627 indlæg

Har du et gammelt grafikkort du kan teste maskinen med – alternativt, et du kan låne? Det kunne være hardware fejl på enten grafikkort eller evt. strømforsyning du står med. Det skal ideelt være et strømslugende grafikkort til testen, ligesom dit eget så PSU bliver ordentligt belastet.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

• Denne kommentar blev ændret for 1 år, 1 måned siden af  Deadmeat.

mengsk
    Bruger
    1.106 indlæg

#1 min PSU er år 2 1/2 år gammel og er en Netzteil Antec TruePower Classic TP-750C (750W) 80+ Gold retail.

#2 har er GTX 560ti
    Må lige læse op på strøm forbrug og evt prøve med det.

NoFaith
    Bruger
    4.363 indlæg

Jeg tror ikke på det er din PSU hvis den har kørt fint med den før og det er det eneste symptom.

Hvis blæserne fyre afsted så er der noget styring der “slipper” eller kortet tror den har det sygt varmt, det lyder for mig som om at det som sker er at kortet går i “failsafe mode” slukker for skærme og fyre blæserne på max, det burde ikke være et resultat af strøm problemer.

Jeg tror mere på kortet er defekt/skadet eller det er dit bundkort der spiller dit kort et PUS, har du mere end 1 PCI-E port kan du prøve at se om det hjælper at sætte kortet derover, ellers ville jeg få en anden til at teste dit kort for dig for at se om de oplever samme fejl i deres pc.

Its Funny Because Its True...

mengsk
    Bruger
    1.106 indlæg

Flyttede kortet til et nyt PCI-E slot, upraktisk som det var, med at det sad tætterer på psune. Men ændrede lidt på en anden fan for at øge lufttilstrømningen til den nye postion. Resultatet blev en mere konstant køling, lidt højrere gennemsnits temperaturer på GPUen, men ingen genstart i 3 dage.

Desværre spillede jeg lide lidt wow igen idag, i ca 30 min, da problemet genopstod.
    Først slukkede skærmen bare, men denne gang uden øget blæsen, trods at pcen stadig er tændt. Genstartede, åbnede browser for at skriver her, da den så igen gik i sortskærm, og blæste på 100%.

Prøver nu er fjeren gpuen og erstatte den med en 560ti gtx, i et par dage for at se om problemet forsætter.

Starlog #1337+5
    over and out

NoFaith
    Bruger
    4.363 indlæg

#5 Haha jamen det lyder da som en vældig spændende projekt, har du ikke mulighed for at sende dit 1080ti på ferie hos en bekendt samtidig?

Så kan du da køre 2 tests på samme tid, hvis de også oplever bøvl med kortet så diagnosen jo stillet.

Its Funny Because Its True...

Tequilashot
    Bruger
    4.834 indlæg

Hvorfor er dette ikke i hardware ?

Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

mengsk
    Bruger
    1.106 indlæg

Nå endte med at tage min gpu ud, pille den fra hinanden give den nyt kølepasta, cpu ditto, også skiftede jeg cablet til min psu fra gpuen. Nu har jeg ikke fejlen mere (endnu krydser fingre, har kørt sådan i et par dage nu.)

At jeg så formåede at klumpedumpe knække to vinger af den ene fan på mit strix 1080ti, er en anden historie som udvilker sig i takt med jeg har bestilt en ny enkelt fan via amazon:P Tak for hjælp og inputs

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.