lørdag, maj 30, 2020

Hjælp til skærm

Daily Rush Debat Hardware Hardware Hjælp til skærm

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    Red-poL
    Bruger
    232 indlæg
    Offline

    Det kan være kablet til din monitor er ødelagt. Det kan også være nogle drivere du skal afinstallere og geninstallere. Også se med en anden skærm om der skulle være noget. Sørg for grafikkortet sidder ordentligt i. Hvad jeg kunne google mig til det kunne være..

    • Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  Red-poL.
    • Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  Red-poL.
    #2

    Fisker
    Bruger
    12.132 indlæg
    Offline

    Hvad står din Bit depth til i Windows? (Display -> Advanced Display Settings).

    Minder lidt om detdu vil se når der ikke er nok båndbredde på kablet til signalet, så kompenserer den ved at reducere farverummet hvilket kan give nogle color banding artifacts.

    #3

    Nass
    Bruger
    2.014 indlæg
    Offline

    #2 Jeg kan ikke finde noget om bit depth?

    Hell, it's about time

    #4

    Nass
    Bruger
    2.014 indlæg
    Offline

    Jo den er 8-bit

    Hell, it's about time

    #5

    Fisker
    Bruger
    12.132 indlæg
    Offline

    #4 Det er rigtigt nok, hvilket type kabel bruger du?

    #6

    Nass
    Bruger
    2.014 indlæg
    Offline

    #5 Det er bare et displayport som fulgte med.

    DisplayPort Cable E164571-KS AWM STYLE 20276 80°C 30V VW-1 BizLink Technology.

    Kan være noget Elgig har smidt i kassen = det er ikke sikkert det er det medfølgende fra Asus

    Edit: Hvad skal jeg bestille for at teste et andet kabel? Hvad med dette DP 1.4 kabel? https://www.av-cables.dk/displayport-8k-kabel/displayport-1-4-kabel-8k-30hz-1-5-m.html

    Hell, it's about time

    • Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  Nass.
    • Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  Nass.
    #7

    Nass
    Bruger
    2.014 indlæg
    Offline

    Hmm nu har jeg prøvet et nyt kabel (det jeg har linket fra AV-cables) og det fixede sgu IKKE problemet. Jeg har også prøvet at bruge en anden output-port på GPU’en, heller intet.

    Jeg har intet imod 120hz, men det er selvfølgelig ærgerligt ikke at udnytte potentialet

    Hell, it's about time

    #8

    snowball42
    Bruger
    1.268 indlæg
    Offline

    #7 Har du ikke en kammerat i nærheden der har mulighed for at teste din skærm med dit kabel og se om han kan opnå et ordentligt billede?

    Hvis det heller ikke virker, så lav en RMA på skærmen.

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.