onsdag, januar 20, 2021

Headset – efter Steelseries Siberia 350

Daily Rush Debat Hardware Hardware Headset – efter Steelseries Siberia 350

• Dette indlæg indeholder 15 kommentarer, har 7 deltagere og blev senest opdateret af  MiNo for 1 uge siden.
  • Forfatter
    Emne

MiNo
    Bruger
    2.846 indlæg

Så er kablet ved gå i stykker, og jeg må have et nyt headset.
    Jeg er med på det er meget objektivt, men håber på et par pointers alligevel.

Jeg har været MEGET glad for mit nuværende headset (Steelseries Siberia 350) som jeg gav 599kr for i 2016 og leder ikke efter noget væsentligt bedre. Jeg har især været glad for komforten, hvor jeg hverken bliver varm eller klemt.

Det skal kun bruges til PC og PT har min spand ‘gamle’ USB stik som jeg gerne vil bruge. Jeg har også 2 audio-jacks men ved ikke om de virker, og så er USB bare mere sikkert.

Jeg har brug for mikrofon, og synes det er genialt at kunne den kan ‘trækkes ind’ i mit nuværende headset og ville hade hvis det skal pilles af i stedet.

Det skal være forbundet via kable, men helst et som kan skiftes ud. Det er eneste problem jeg har i dag, og kan ikke se det er muligt at skifte

Jeg overvejer primært Steelseries egen efterfølger, som skulle være Arctis 5 til 999kr. https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-5?color=white

(Edit, kan se det er et ret gammelt headset – fra 2017 – men måske sker der ikke så meget her, så det ikke er et problem?)

Af andre mærker så ville logitech have en lille fordel, da jeg allerede har deres software installeret (til en mus) og hader for meget forskelligt kørende.

Eksterne forstærkere, egentligt HIFI og den slags er skudt over målet.

Forslag?

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

• Dette indlæg blev ændret for 1 uge, 2 dage siden af  MiNo.
    • Dette indlæg blev ændret for 1 uge, 2 dage siden af  MiNo.
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Paxdk
    Bruger
    2.111 indlæg

Har selv et headset fra Steelseries som minder om den Arctis 5 du linker. Når du på forhånd er glad for den type headset, kan du efter min mening godt give dig i kast med den. At headsettet er fra 2017 burde ikke spille den store rolle, da den nok opfylder de behov du har.

Sidder specifikt med den her model men da du nævner at det nye headset skal være forbundet med et kabel, kan den ikke anbefales.

"Smokey my friend, you're entering a world of pain..." -Walter Sobchak.

TormDK
    Bruger
    14.794 indlæg

Jeg bruger Arctis 7 Pro, det spiller max.

MiNo
    Bruger
    2.846 indlæg

#1 Jeg kan se, at det findes og sælges i en letter opdateret 2019 edition, så det er jo fint nok. Desværre til fuld pris (1000kr) alle steder i øjeblikket.

#2 Det er vist det samme som 5’eren, bare uden ledning.

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

StultusX2
    Bruger
    6.123 indlæg

Hvorfor ikke bare fikse kablet? Eller vil du egentlig bare gerne ha’ nyt…

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 1 dag siden af  StultusX2.

MiNo
    Bruger
    2.846 indlæg

#4 Det kan jeg desværre ikke. Det er ved at gå i stykker helt oppe ved headsettet (5 mm nede af kablet) så der er ikke rigtigt noget at arbejde med – og kablet er fastmonteret og kan derfor ikke bare udskiftes.

TormDK
    Bruger
    14.794 indlæg

#3 Ikke helt.

Der ser ikke ud til at være noice cancellation i 5’erens microfon, og lyd spektret er lidt ringere i 5’eren også.

Men der er også klart, det koster under halvdelen af 7 Pro’eren.

Jeg var også meget på “Det skal være med trååååååååd, ellers er det sååååkz!” vognen (Min mus er stadig med tråd, også mit keyboard) – men jeg må bare sige at jeg har ikke fortrudt købet af det her headsæt. Det sidder godt, batteri holdbarheden er høj, og når man så endelig efter en 11-12 times brug løber tør, jamen så skifter man bare batteriet med det der har været i basen hele dagen og pålade. Downtime er nok ca. 15 sekunder.

StultusX2
    Bruger
    6.123 indlæg

#5 Okay. Jamen hva’ skal du have for det? Sælges som værende defekt, går jeg ud fra

En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

mutley
    Bruger
    2.810 indlæg

Jeg har lige købt det her efter at have haft samme headset som dig.

https://www.logitechg.com/da-dk/products/gaming-audio/pro-x-wireless-headset.981-000907.html

Det er lidt mere spicey i pris men det er virkelig virkelig godt. Sidder godt på hovedet, fantastisk lyd og microfonen er god.

Kan anbefales.

PSN: Viiviio

MiNo
    Bruger
    2.846 indlæg

#6 Der er Clear Cast i 5’eren som er Noice Cancellation. Står lidt nede på siden du linker til. Men håber da det *er* bedre i et så dyrt produkt som 7’eren. Griner dog lidt af, at de fremhæver at det har udvidet frekvensområde til at dække mellem 20k og 40k hz … Men måske de mener hunde er kendekunden

#7 Nu skal jeg lige have et nyt først. Det virker endnu.

#8 Kan ikke rigtigt se at det lever op til et eneste af mine ønsker – ud over at det også er rart at have på. Men sætter pris på indput. Tak.

StultusX2
    Bruger
    6.123 indlæg

#9 Min fejl! Du skrev jo også “ved at gå i stykker”. Men stadig; hvis du nu vil sælge dit – snarligt i stykker gående – headset, så… sig til

johbe
    Bruger
    9.601 indlæg

Har haft et Steelseries Actis 7 i nogle år nu. Bedste headset jeg endnu har haft.

Den trådløse funktion hæver det bare endnu mere, da det faktisk fungerer uden problemer, og i rigtig lang tid. Dermed kan du benytte det både kablet og trådløst.

Flere af vennerne har også købt det efter jeg fik mit, da de er imponerede over lyden i mikrofonen når vi spiller sammen.

Same shit, different day.

Rykno
    Bruger
    319 indlæg

Nu kan jeg se at folk anbefaler arctis 7. Jeg har en lidt anden opfattelse af det headset. Jeg ville ønske jeg havde købt et andet. Puderne på headsettet er alt for små, jeg kunne ikke holde ud til at sidde med det i mere end en time før jeg fik virkelig ondt i ørerne, endte med at købe nye og større puder. Eneste headset hvor jeg har oplevet det. Headsettet begynder at bippe når det er ved at dø for strøm, det sker så ofte at det er vildt frustrerende for mig og reelt betyder det at jeg ikke kan bruge det. Det sker også så tidligt at batteritiden reelt bliver skåret ned med 30-60 min. Til sidst så fungere kablet ikke super godt. Oplever igen og igen at headsettet slukker af sig når kablet sidder i.

Paxdk
    Bruger
    2.111 indlæg

#12 Ærgerligt at høre, men kan ærlig talt ikke genkende nogle af dine gener. Har selv efter lang tids brug ikke oplevet at headsettet klemmer, hverken på issen eller omkring ørerne. Har haft mit Arctis 7 headset i nogle år efterhånden, og har aldrig oplevet, at det er løbet tør for strøm.

Godt nok husker jeg at oplade det ret ofte, især fordi man kan blive ved med at bruge det kablet, mens det oplader. Mener ikke en gang jeg har set indikatoren lyse rødt på noget tidspunkt, men kun gult, hvorefter det med det samme bliver opladt.

Hvordan kan du i øvrigt ikke bruge headsettet når det er i gang med at oplade, eller er der noget jeg har misforstået?

"Smokey my friend, you're entering a world of pain..." -Walter Sobchak.

TormDK
    Bruger
    14.794 indlæg

#12 Ja, det lyder max underligt. Jeg er på mit andet sæt nu fordi jeg var en idiot der fik flået lidt for meget i det en dag så den ene hørebøf gik i stykker.

Men batteri levetiden for dem begge har altid været 12-14 timer. Det passer med jeg starter dagen ca. kl. 08.30, og de bipper godnat omkring 22.30

Så hvis du har reklamationsret på den stadig, så ville jeg nok lige skrive til butikken omkring det og få en bytter, det lyder helt forkert.

MiNo
    Bruger
    2.846 indlæg

Hvis jeg skulle have et trådløst, så skulle det have en knage til at montere på en væg og opladning når man hænger det på knagen. Orker bare ikke flere dimser det skal manuelt sættes til et stik.

(Bonus da jeg opdagede at bilen jeg bestilte forleden er med trådløs mobil opladning OG trådløs CarPlay). Desværre kan bilen ikke selv oplade trådløst

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.