lørdag, september 19, 2020

Hcorfor Lytter du ikke (FB POST)

Daily Rush Debat Off-topic Hcorfor Lytter du ikke (FB POST)

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Sven_Bent
    Bruger
    25.797 indlæg
    Offline

    Det er efterhaanden en hel del sager ejg faar paa mit bord hvor vores teknikker har gjort hvad de kunne men det virker ikke i foelge end user

    i dag var det en simpelt whitelist af et domaene i vore phishin beskyttelse software.
    teknikker har gjort det helt korrekt efter hvad jeg checker og der ser smukt ud

    Jeg ligger saa maerke til emails udevklsing mellem teknikker og end user
    Tek: Hent en ny password reset link og de burde virker nu
    EU: jeg har proeve linket i bade min computer og telefon og det virker ike.

    allerede her bemearker jeg at end user bruger bestemt ental og ikke definer ting som NYT eller andet.

    Det viser sig naturligvis at han ikke havde fuldt isntruktioner om at faa et nyt link og derved blev ved med at bruge det gamle…

    Hvorfor lytter man ikke naer maan faar instrutkioner. endog isaer hvis det ikke virker at man lige sikre sig man har gjort det til punkt og prikke ?

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    kenkari
    Bruger
    5.243 indlæg
    Offline

    Du sidder i en support funktion og brokker dig over dine “end users” er dumme… er du ny i branchen?

    Stay Loyal - Forget Royal

    #2

    VampiricEye
    Bruger
    25.989 indlæg
    Offline

    Så kan man vist tale om et snævert indlæg.:)

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #3

    Mazeios
    Bruger
    1.322 indlæg
    Offline

    Fordi at forventningerne ikke er afstemt.

    Det er det samme problem alle support funktioner oplever.

    Kunden/End user forventer at du løser problemet og ikke at du giver dem en opgave.
    Hvor simpel den opgave er er ligegyldigt. For de har fået afvide, du ringer bare, så løser vi det.

    "It´s only a Game until you win"

    #4

    ice_boy
    Moderator
    13.713 indlæg
    Offline

    Sådan noget oplever jeg næsten på daglig basis.

    ‘Mit internet virker ikke’
    ‘Har du prøvet at slukke og tænde din router?’
    ‘Det har jeg gjort flere gange’
    ‘Jeg kan se i mit system at din router ikke har været slukket siden d. (dato).’
    ‘Jeg slukker den nu……nu er der internet, tak’

    Fatter ikke folk der ønsker hjælp, men de så enten ikke gør det man siger de skal gøre eller lyver om hvad de har gjort eller ikke gjort.

    #5

    VampiricEye
    Bruger
    25.989 indlæg
    Offline

    Jeg oplever dagligt, at min datter siger “lort”, og når jeg så kigger i bleen, så er der ingenting. Andre gange hvor hun tydeligt lige har stået og presset, så siger hun nej, når jeg spørger, om der er lort i bleen. Hvad sker der for det?

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #6

    NightBreaker
    Bruger
    6.886 indlæg
    Offline

    Tekniker: Brug det her link.
    End-User: Okay, nu virker det.

    Dermed er man uden om det. Hvis det ikke er muligt, så laver man en vejledning. Klik her og der og der. Så klikker du der.

    #7

    Ghidora
    Bruger
    8.535 indlæg
    Offline

    #5 haha! 😄

    Ghidora84

    #8

    -dut-
    Bruger
    2.805 indlæg
    Offline

    #5 en ægte “end user”

    #9

    LM
    Bruger
    2.501 indlæg
    Offline

    Når du har siddet længe nok i support vil du lære at brugerne ikke gøre det af ond vilje.

    Vær kort, klar og tydelig i kommunikationen, det tager det værste, og bær over med resten.

    #10

    Deadmeat
    Bruger
    7.292 indlæg
    Offline

    #6: Det er set mere end én gang at brugere ikke lige gider/magter/evner at lede efter instruktioner inden de ringer

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

    #11

    NightBreaker
    Bruger
    6.886 indlæg
    Offline

    #10 korrekt. men her har teknikeren ikke gjort det korrekt. der er for mange antagelser.

    dumb it down. kan være svært at bruge, især hvis man tror at end-user (brugeren) har noget teknisk viden. men ved at starte direkte og fra bunden, sikker man at dette ikke kommer over i, at end-user (brugeren) føler sig dum.
    dumb it down skal nemlig gøres korrekt.

    • Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  NightBreaker.
    #12

    Rieder73
    Bruger
    5.996 indlæg
    Offline

    Hvorfor spørger du os? Spørg dog brugeren istedet. Sådan er det i support. Var alle proaktive og lyttede og gjorde som de skulle, så kunne det ske din jobfunktion var overflødelig. Pris dig hellere lykkelig for at folk netop ikke lytter efter.

    viewreview.podbean.com

    #13

    kongkim
    Bruger
    16.201 indlæg
    Offline

    Fordi kunden sjælent har ret

    Medlem af den religiøse Pc-Religion Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.

    #14

    Jacques
    Bruger
    10.296 indlæg
    Offline

    SB kommenterer på grammatik. Den var alligevel ny!

    Bye with a warmly hugs

    #15

    Sedna
    Bruger
    31 indlæg
    Offline

    Fordi afsenderen ikke er god nok til kommunikation. Det er aldrig “De forstår mig ikke”, det er *altid* “Jeg kommunikerede ikke godt nok”

    Med tanke på hvordan du skriver indlæg tvivler jeg dog på at du nogensinde vil indse eller acceptere dette

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.