mandag, august 10, 2020

Half-Life: Alyx

Daily Rush Debat Spil Half-Life: Alyx

  • Dette indlæg indeholder 56 kommentarer, har 20 deltagere og blev senest opdateret af  Morpheus for 1 måned siden.
  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Fisker
    Bruger
    12.241 indlæg
    Offline

    Er der andre som et kommet i gang med Valve’s første VR spil?

    Har spillet det i godt en time nu, med controller/continuous movement, og for satan hvor er det spil bare godt lavet.

    Ved ikke hvor meget jeg kan skrive uden at spoile for meget, men indtil videre oser spillet bare af Half-Life DNA, jeg ved ikke helt om spillet er blevet lidt mere dystert eller det bare fungerer sådan som resultat af den meget bedre grafik samt VR mechanics. Det er noget mere skræmmende at leve sig ind i.

    Har også fået et par puzzles, men hidtil har de ikke været særligt svære.

    Hvad med jer andre, får i spillet og hvordan synes i om spillet indtil videre?

Viser 11 kommentarer - 46 til 56 (af 56 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #46

    Fisker
    Bruger
    12.241 indlæg
    Offline

    #45 Intet info endnu på hverken specs eller release dato. Jeg ved heller ikke hvor meget vi skal ligge i samarbejdet med Valve, de har jo i forvejen været rimelig åbne om at licensere meget af deres VR teknologi til brug i Steam VR.

    Så for mig, og det er selvfølgelig blot spekulation, så er det muligt at det kommer til at supportere Valve’s Lighthouse teknologi, alternativt er det fordi de har lavet nogle nye controllere som er lig Valve’s, eller eventuelt begge dele.

    Jeg er dog mindre optimistisk om controller-delen, det ville for mig være oplagt at man så også inkluderede dette i teaseren hvis man havde noget der var forbedret markant.

    Jeg har hørt andre spekulere i at det muligvis også kunne være et cross-platform VR headset, altså et man kunne bruge både til PC og Xbox Series X, men det lyder også lidt som ønsketænkning da Microsoft har været ret fremme i skoen med at dele info om deres konsol. Men kunne også være noget de annoncerer tættere på release for at give dem et trumf kort hvis nu Sony skulle komme med et bare nogenlunde godt udspil i løbet af året.

    • Denne kommentar blev ændret for 4 måneder, 2 uger siden af  Fisker.
    #47

    SovseOrglet
    Bruger
    1.940 indlæg
    Offline

    Nåh nu købte jeg det, men får følgende fejl: Vroverlay failed initialization with error code vriniterror_init_interfacenotfound: interface not found (105).

    Synes umiddelbart ikke jeg kan se en fix. Har i haft samme fejl?

    SovseOrglet

    #48

    wOOOOt
    Bruger
    1.212 indlæg
    Offline

    #47 nope – har du tjekket dit VR kørte før installation?

    #49

    SovseOrglet
    Bruger
    1.940 indlæg
    Offline

    Havde åbenbart glemt at hente steam vr ned. Doh

    SovseOrglet

    #50

    Fisker
    Bruger
    12.241 indlæg
    Offline

    Og så er spillet gennemført!

    #51

    -dut-
    Bruger
    2.773 indlæg
    Offline

    #50 hvad bliver den endelige vurdering, gerne mht. historie og fortælling?

    #52

    Fisker
    Bruger
    12.241 indlæg
    Offline

    #51 Selvom jeg ikke kommer til at spoile spillet direkte, vil jeg stadigvæk synes det er lidt spoiler agtigt, også derfor jeg bare nøjes med at konstatere jeg har gennemført spillet. Men jeg deler det op i 2 sektioner, jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har sagt noget gameplay/story-wise som man ikke ville vide hvis man har set deres trailer. Men giver det stadigvæk spoilertag for en god ordens skyld.

    Gameplay:
    Det som sådan set uændret fra mit første indtryk, det føles udtrykkeligt som et Half-Life spil, gode scriptede sekvenser, puzzles baseret på fysik, derudover introducerer man fysikaliteten af sin egen person, samt nogle stærkt VR-baserede puzzles.
    Der var 2 situationer jeg bed mærke i, som for mig var en smule øv, det første var introduktionen til de lidt mere avancerede, jeg synes lidt der manglede en mini tutorial da jeg måtte reloade flere gange før jeg sådan forstod hvordan jeg skulle agere i VR. Kender du til Half-Life 1 føltes det lidt som når man møder militæret/assassins.
    Den anden situation, hvor jeg også måtte reloade en masse gange, kan godt være jeg gjorde det forkert, eller at panikken bare havde taget overhånd. Jeg blev dog ved med at “fedte” med VR joysticket, som ikke umiddelbart var noget jeg kunne fixe. Det var en smule frustrerende ikke at vide om det var fordi man gjorde noget forkert, om det var ens panikslagne forsøg på at kæmpe, eller om det måske var dårlig implementering fra Valve af.
    På den anden side er panikken uden tvivl også del af gameplayet, hvis du har set tv shows hvor en af heltene fumler med sit skydevåben, og har tænkt, “haha, fuck en n00b”, så kommer du hurtigt til at tilgive dem, når du har spillet Half-Life Alyx i nogle timer

    Story:
    Selve historien synes jeg var rigtig god, for mig gav den et meget bedre indblik i de forskellige faktioner i Half-Life universet. Jeg tror det er meget med vilje at man vælger en karakter som Alyx.
    Det føles lidt som om at man er sammen om at lære universet på nyt, selvom det ikke nødvendigvis betyder man bare skal gå blind i spillet, der er en masse referencer og “hints” rundt omkring i banerne som virkelig giver dig mulighed for at leve dig ind i miljøet, samt signalerer til dig at nu kommer vi nok til at ramme et emne vedrørende det her du kender fra tidligere spil.
    Især det at du har en idé om hvad man kan forvente og ikke forvente tror jeg giver, efter min mening, en langt mere tilfredsstillende historie, der er et ret godt eksempel på det lige så snart du starter spillet.
    Tror egentlig ikke jeg vil dække så meget mere om historie eller fortælling, prøver at holde det ret mildt hvad spoilers angår selvom det er tagget med spoilers.

    Jeg ved godt det kommer fra en massiv Half-Life fan som er vokset op med Half-Life, Sven Coop og CS. Hvis du har nogen form for interesse i Half-Life universet, så er det uden tvivl et spil for dig, men kan godt være vurderingen ville have være anderledes for dem som ikke har levet og åndet Half-Life.

    Så for mig, 9,5/10, spillet er ikke perfekt men det er tæt på

    • Denne kommentar blev ændret for 4 måneder, 2 uger siden af  Fisker. Årsag: fix spoiler tags D:
    #53

    Fisker
    Bruger
    12.241 indlæg
    Offline

    I øvrigt UploadVR har et interview oppe, der er selvfølgelig spoilers, men tænkte det var værd at nævne at deres “3 flagship vr” titler ser ud til ikke længere at være under udvikling (omend jeg mener Half-Life: Alyx var et af dem).

    Det er nok ikke den største overraskelse for alle, men nu har vi da hvert fald fået det officielt bekræftet…

    #54

    CrackMaND
    Bruger
    1.049 indlæg
    Offline

    Fik, helt uventet, leveret min Oculus Rift S igår. Prøvede HL: Alyx i 90 min, og jeg er mindblown over hvor imponerende det er.
    Brugte de første 20-30 min på bare at kigge på ting og lege med fysikken, tog endda en hat på hovedet, lol.
    Ville have brugt continouous movement, men det gør mig svimmel, så må nøjes med blink, som så til gengæld virker meget bedre end jeg havde troet.

    Glæder mig allerede til næste gaming session.

    May the source be with you

    #55

    wOOOOt
    Bruger
    1.212 indlæg
    Offline

    Grats med dit VR.

    Alyx er helt klart VR super perlen lige nu.
    Men der er masser af andre fede spil og oplevelser også.
    Og mange nye på vej.

    #56

    Morpheus
    Bruger
    35 indlæg
    Offline

    #54

    Jeg havde det på samme måde som dig, før jeg spille Alyx, at continuous movement gjorde mig svimmel. Jeg tvang mig selv til at vænne mig til det og vil mene min playthrough er blevet meget bedre af det.
    Det er dog ikke alle der kan vænne sig til det desværre, kan sagtens være du er en af dem.

Viser 11 kommentarer - 46 til 56 (af 56 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.