søndag, september 15, 2019

GTX 560 TI "Hawk" vs. HD 6950 2

Daily Rush Debat Hardware Hardware GTX 560 TI "Hawk" vs. HD 6950 2

• Dette indlæg indeholder 10 kommentarer, har 8 deltagere og blev senest opdateret af  Anonym for 8 år siden.
  • Forfatter
    Emne

JD-79
    Bruger
    933 indlæg

Halløj med Jer,

Jeg har efter gennemgang af et utal af sider/forumtråde fundet frem til, at mit næste grafikkort formentlig bliver et af de to ovenstående, da de ligger indenfor budgettet på ikke meget over 2000 kr…

Efter hvad jeg forstår ligger kortene meget tæt ydelsesmæssigt, når man ser på de totale benchmarks, men selvfølgelig noget forskelligt alt efter hvilket spil/benchmark, der er anvendt!

Skulle nogen herinde have erfaring med et eller begge kort, og kan komme med positive/negative indput også gerne vedr. støjniveau, så hører jeg meget gerne fra Jer…

Og fortsat go’ søndag!

Edit: Vedr. overskrift, så drejer det sig om 6950 versionen med 2 GB hukommelse… Ingen af kortene skal efter planene bruges i SLI/CF.

Viser 10 kommentarer - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

smartin
    Bruger
    3.605 indlæg

Giant_Hamster
    Bruger
    2.988 indlæg

Har selv 6950 hvorpå jeg har lagt 6970’s BIOS. Det unlocker nogle ellers låste dele på 6950, som reelt gør det til et 6970. Klart det smarteste!

LINK

JD-79
    Bruger
    933 indlæg

#1 og #2: Tak for det – jeg hælder efterhånden også mere og mere til 6950’eren og selvom jeg var lidt skeptisk overfor unlock, så er det måske vejen frem…

#1: Ved du forresten om det kort du linker til fra Sapphire, så reelt allerede er unlocked, så jeg ikke behøver risikere et fuckup på egen hånd?

hausner
    Moderator
    17.133 indlæg

Så kunne de jo lige så godt sælge det som et 6970.

Planter er fascinerende

JD-79
    Bruger
    933 indlæg

#4: Tja… men i følge artiklen i #1 lyder det som om kortet har en “biosswitch”, så man selv kan vælge indstillinger og det lyder jo egentlig meget smart

SlankeDex
    Bruger
    450 indlæg

Altså har selv det der hedder 560 Ti OC Direct CU Top (900 mhz) fra Asus og det er jeg godt nok glad for! Gav omkring 1600 for det. Det trækker da disse i spil med alt slået til i 1920X1200 : Deus Ex, Batman Arkham Assylum, Duke Nukeem, Crysis 2 og Space Marine.

http://www.legitreviews.com/article/1540/1/

http://www.happii.dk/product.aspx?uid=255129&prodid=410580&tduid=2455ba4f61e27b0cde113d47121b7254

Slank som en ål - kan ikke brændes på bål - Du hører Slanke Dex!

Redspeed93
    Bruger
    13.406 indlæg

Husk at 6950´erne kan kun unlockes hvis de er fra FØR MAJ I ÅR!(Efter maj er bios switchen fjernet, undtagen på udvalgte modeller såsom Sapphire Flex Edition) Men ellers så snup da et 6950 Twin Frozer III eller et 6950 Asus Direct CU II (hvis du har plads til et 3 slot kort)

Edit: Og husk er der altid er risiko for at netop det kort du får ikke kan unlockes!

Basis-råd: Vælg et billigere bundkort, en mindre PSU og hovedtelefoner + mic i stedet for et headset

JD-79
    Bruger
    933 indlæg

Tak for svarene – jeg tror jeg bliver godt tilfreds uanset, hvilket kort jeg vælger

WraLe
    Bruger
    1.252 indlæg

Jeg har også læst at der kun er omkring 2% ydelsesmæssig forskel på 2 gb og 1 gb versionen af 6950. Just saying

Anonym 2.101 indlæg

#9 – Kommer så sandelig an på hvilken opløsning du kører. Flere skærme eller opløsning over 1920×1080, vælg 2 GB.

Viser 10 kommentarer - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.