Grafikkort
Daily Rush › Debat › Hardware › Hardware › Grafikkort
- Dette indlæg indeholder 18 kommentarer, har 10 deltagere og blev senest opdateret af
DarkHill for 12 år, 11 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 31/01/2008 kl. 19:26#0
Hey boys, har invisteret i et motherboard og RAM, nu er turen kommet til Grafikkort.
Min første tanke går på et 8800GTS(som er det bedste fra g-force, ikk?)
Men hva hedder den tilsvarende model fra ATI?
Og nogen der ved hvad der er bedst til hardcore 3d spil?
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 31/01/2008 kl. 19:42 #1
geforce 8800 ultra eller radeon hd 3870X2
hvis du har lidt mindre penge at gøre med er geforce 8800 gt eller radeon hd 3870 også gode bud
Take the D and B from Drum & Bass, you still got Rum & ass!
31/01/2008 kl. 20:23 #2GeForce 8800 Ultra er da et svagt kort – Så hellere et 8800 GTS 512 eller 1024
Ultra er spild af pengene, og de tests der har været af hd 3870×2 har været virkelig dårlige.. (ligget side om side med 8800 gts)
Husk at du kun må købe GTS 512/1024/256 – _IKKE_ 320/640!!!!
31/01/2008 kl. 20:27 #3#2: vrøvl..
svagt? nej, bare ringe ydelse/pris forhold. 8800gt og gts har derimod rigtigt gode ydelse/pris forhold.
/ DarkHill
31/01/2008 kl. 20:37 #4Det er da også et svagt kort mht strømforbruget..
Du vil forhåbenligt ikke anbefale ham at købe et Ultra… X.x?
Hvis jeg fik valget mellem et 8800 GTS 512 og et 8800 Ultra gratis, havde jeg da helt klart valgt GTS
31/01/2008 kl. 20:59 #5ok luder meget godt.. men hva er så ATI’s bedste kort pt? Stoler ikk helt på #1 efter den Ultra anbefaling =P
31/01/2008 kl. 21:24 #6#4: det skrev jeg ik ngoet om. Du vrøvler bare.. ultra er aboslut ikke et svagt kort.. lad være at opfinde termer og ord ingen andre forstår..
mht ati, er de efter min mening ik sådan rigtig med pt. de har nogle ganske fornuftige kort, men intet der gør at man imo skulle vælge dem over et 8800gt eller gts
/ DarkHill
31/01/2008 kl. 21:58 #7Okay.. lad os stoppe.. Lad os bare sige
8800 GTS640/320/GTX/ULTRA = Dont buyHvis du virkelig vil ud i extremer, skal du nok have fat i en 9800GX2 når den nu udkommer
31/01/2008 kl. 22:29 #88800gt 512mb koster fra ca. 15-1600kr og op.
8800gts 512mb er 10-15% hurtigere og koster whooping 2500kr
8800gtx er ca som et 8800gts 512mb, men koster lidt mere
8800ultra er dårlig valueatis 3870 kort er lidt langsommere end 8800gt, men de billigste koster tilsvarende lidt mindre.
Frie radikaler, de bedste kæledyr
31/01/2008 kl. 23:22 #9omg
jeg gik ud fra #0’s postulat:
(som er det bedste fra g-force, ikk?)
Og svarede, 8800 ultra som ER det bedste fra nvidia lige pt pris ej taget i betragtning.
#2
GeForce 8800 Ultra er da et svagt kort – Så hellere et 8800 GTS 512 eller 1024
Holder du seriøst på at du ville snuppe gts frem for ultra hvis prisen ikke betød noget? I wouldnt.. det nye GTS er et nice kort, men ultra et pt. toppen..
iøvrigt
og de tests der har været af hd 3870×2 har været virkelig dårlige..
Læs et par reviews? Eller 20?
http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/01/28/reviewJeg er helt enig i at 3870X2 ikke nødvendigvis er det bedste valg, men ikke desto mindre er det PT. ATI’s hurtigste grafikkort – og yder bedre end GTS i næsten alt pånær pure speed.. Smæk lidt AA/AF på og hæv opløsningen der finder du forskellen – samt området hvor de største korts øgede hukommelsesbåndbredde kommer til sin ret.
Take the D and B from Drum & Bass, you still got Rum & ass!
01/02/2008 kl. 01:09 #10#7
hvorfor ikke ulyra hvis du nu gerne vil have noget som er hurtigere end gt og gts512igen noge vrøvl.
det komerm an på person som køber det om det er pengene værd. så lægne du ikek kan få bedre for billigere penge.
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.DK01/02/2008 kl. 01:30 #11Hvordan kan der være SÅ stor uenighed om hvad der er bedst, jeg mener der må da være lavet test på sådan noget?
Altså der må være 1 kort der ligger nr 1, og en andet der ligger nr 2 osv…
01/02/2008 kl. 08:38 #12Der er stor uenighed fordi folk kager rundt i ydelse og så ydelse i forhold til pris.
Lige nu er alt hypen omkring 8800 GT og 8800 GTS 512.
8800 Ultra er stadig det bedste kort, men også klart det dyreste.
Alt efter hvor mange penge du har skal du overveje et 8800 GT (1500-1700 Kr.) eller et 8800 GTS (Husk 512 ram, efter min mening er 256 for lidt og 1024 for meget, det koster omkring 2500 Kr.).
Som andre også nævner må du ikke købe 8800 GTS med 320 eller 640 MB Ram, da det er med deres gamle chip.
For ATI’s vedkommende er de førende kort lige nu 3870 (til omkring 1500-1600) og 3870×2 (med dobbelt GPU, til omkring 3000 Kr.).01/02/2008 kl. 10:51 #13http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=853&model2=1057&chart=318
Overall fps:
8800 ULTRA = 2305,6
8800 GT 512 = 2125,4Hvis vi siger GTS’en yder
15 % bedre bliver scoren = 2444,21
10 % bedre bliver scoren = 2337,94Og Ja, Jeg ville stadig vælge et 8800 GTS 512.
Og hvis du endelig vil spilde penge på et grafik kort.. så køb et 8800 GTX.
Forskellen på 8800 GTX og Ultra svarer til et ikke frabriksoverclocked GT mod et meget lidt overclocket GT.04/02/2008 kl. 08:41 #14Ultra er da et godt grafikkort.. prisen er bare alt for høj i forhold til hvad du får!
Køb et grafikkort alt efter hvilke penge du har til rådighed.. hvor mange penge vil du bruge på et grafikkort?? det vil måske gøre det lidt nemmere at sige hvilket kort du skal købe..
Enjoy the journey
05/02/2008 kl. 10:51 #15Køb 8800GTS 512mb – det er det eneste der er værd at købe. 1024mb versionen er ubrugelig med mindre du har en 30″ TFT skærm.
Har du pengene- køb et SLi bundkort og sæt to af de nævnte grafikkort ved siden af hinanden.
Hvis du har penge til overs, gem dem til der kommer noget bedre for PC’er skal altid opgraderes. Det kan ALDRIG betale sig at købe det dyreste og bedste. Køb altid det bedste til prisen og det er pt. 8800GTS 512mb.
Hands down!
...I hvert fald ifølge profeterne.
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























