lørdag, december 7, 2019

Google Stadia? (RDR2 og Cyberpunk 2077) Hvad tænker folk?

Daily Rush Debat Spil Google Stadia? (RDR2 og Cyberpunk 2077) Hvad tænker folk?

• Forfatter
    Emne

OliverDK
    Bruger
    189 indlæg

Jeg sidder og overvejer om jeg skal ud og investere i en ny rig for RDR2 og naturligvis senere Cyberpunk 2077. Jeg ser så i dag, at begge titler er at finde på Google Stadia og så begynder det at lyde mere lokkende end en ny rig. MEN MEN MEN hvordan tænker folk oplevelsen af denne type spil vil blive på Google Stadi. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg er gumpe dumpe dum når det kommer til det tekniske her, hvorfor jeg spørg. Det jeg kan læse mig til er at multiplayer og FPS på Stadia nok vil være problematisk pga. latency, men hvad med denne type Action RPGs?

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

TormDK
    Bruger
    14.527 indlæg

Det bliver et nej tak herfra med nuværende teknologi.

papphar
    Bruger
    92 indlæg

RDR2 kommer du højst sandsynligt ikke til at mærke den store forskel.

Jeg har spillet Assassin’s Creed Origins via Nvidia streaming tjeneste og det virkede rigtig godt.

Jeg har samme overvejelser som dig og jeg hælder mest til Stadia, må jeg indrømme.

Harkonnen
    Bruger
    6.876 indlæg

Springer helt over Google Stadia.

Bygger også selv en gaming computer til både RDR2 + Cyberpunk 2077.

He who controls the Spice, controls the universe!

Noize
    Bruger
    4.406 indlæg

Streaming af gaming, glem det de næste 30 år og spørg så igen.

vi skal hen ud i noget 20 ms latency førend det bliver relevant konstant uden dyk eller lag.

Kasper Kål
    Bruger
    3.091 indlæg

Ingen ved det reelt endnu. Der er helt naturligt en masse kontrære #PCMasterRace-typer som ikke vil røre Stadia med en ildtang, men før vi har det endelige produkt er det svært præcist at sige.

Der er klart at vi ikke kommer til at se esport-spillere spille Counter Strike, men for den helt almindelige gamer er mit gæt at det kommer til at køre glimrende.

Prøvede deres tidlige Stadia-test med AC: Origins, og der var jeg positivt overrasket over hvor smooth det kørte.

The Profile Formerly Known As kring17a

Kejseren
    Bruger
    1.281 indlæg

Jeg spiller diverse spil igennem Geforce Now, og det kører 99% af tiden tilfredsstillende. Det er primært online FPS.

"Jeg har ikke selv trænet noget kvindehold, med det er da bedre, at de beskæftiger sig med sport, end at de hænger på gadehjørnerne" Citat: Richard Møller Nielsen

Gyldenglad
    Bruger
    118 indlæg

Lyt ikke til gamle sure mænd, som gerne vil beholde deres PC’er ..

Jeg er hoppet på vognen. Har bestilt 2 x stadia controllers og ser frem til at game i min sofa på min 65″. Sidst jeg købte et nyt rig var i 2009 tror jeg, det er over 10 år siden og tror det blev min sidste gaming PC.
    Vil anbefale skeptikerne at prøve f.eks. Nvidia NOW, bare for at få en “feeling” med hvordan streaming føles, der er stort set intet delay, max settings, spil downloader med 200 mb/s og installerer instant.

#1 & #4 Det er noget vrøvl med, at den nuværende teknologi ikke kan klare det..
    Jeg sidder i det mørke Jylland og min “play latency” er på 16 ms, her er beviset: https://imgur.com/a/fa6lMTl

Bild mig ikke ind, at jeres aldrende knolde kan mærke et delay på 16 ms. Så værsgo, sæt i gang med at streame spil, og spar penge på hardware.

TormDK
    Bruger
    14.527 indlæg

#7 Spar penge? Du er stiv. Vi holder PC industrien i live!

R3CoR
    Bruger
    2.515 indlæg

De samme mennesker som der siger “Der er slet ikke noget delay” er selv samme personer der mener 60hz er nok til gaming. Pænt nej tak indtil teknologien rent faktisk er i stand til at levere et godt produkt

OliverDK
    Bruger
    189 indlæg

Det er jo mikset hvad folk synes. Jeg tænker dog ud fra jeres svar, at jeg springer på og tjekker Stadia ud. Min maskine er ret gammel (I5 3570k, 16 GB ram, 2 X 970 SLi) men reelt klarer den faktisk de fleste af mine gaming behov ok da jeg som sagt ikke gamer det vilde FPS og multiplayer, da det aldrig har haft min interesse. Der hvor min rig dog begynder at hoste er når jeg vil game The Witcher 3 eller Kingdom Come: Deliverance på min ultrawide med lidt grafisk lir.

Og nu kommer RDR2 og Cyberpunk 2077 så og jeg tænkte, at de to titler nu nok vil dømme min maskine ude, hvis jeg da ikke ønsker at spille på low, hvorfor det var jeg står enten overfor en ny rig eller Stadia.

Anyway hvis Geforce Now virker tilfredsstillende, som flere påpeger i spil som AC Origins, så tænker jeg da jeg må prøve Stadia og se om jeg ikke kan undgå at skulle investere penge en ny rig. Virker det godt tænker jeg pengene måske er bedre givet ud på et godt 65″ Oled til Black Friday, hvis der kommer et brag af et tilbud.

Jeg takker for svarene

Fisker
    Bruger
    11.943 indlæg

#7 Nu er 16ms “Play Latency” da også kun akkurat nok til 60 FPS, så det nok kun dig der er en aldrende gammel mand hvis du ikke kan se forskellen.

Dertil kommer input lag og billedbehandling også til at spille ind, sidstnævnte rammer selvfølgelig også spil på TV’et men en PC skærm, især en gaming fokuseret en, bruger sjældent tid på billedbehandling.

Input lag siger de at deres teknologi kan hjælpe med og jeg finder det ret interessant at vide om deres håndtering af det i Stadia kan leve op til hvad de lover.

Gyldenglad
    Bruger
    118 indlæg

Du har helt ret, 16 ms lige præcis nok til 60 FPS.. Jeg vil dog gerne lige pointere:

1) Jeg er på wifi
    2) Min router er en dlink DIR‑825, den har været god ved mig i lang tid, og virket upåklagelig. Men den er efterhånden 10 år gammel. Jeg har en formodning om, at en nyere wifi teknologi kan give en lavere ms.
    3) Kunne også gå direkte med kabel, hvis det var..

Nuvel, er der ingen grund til at kigge på en opgradering, nvidia now har en limit på 1080p i 60 fps. Google Stadia kommer til at køre 60 fps i op til 4k. 120 fps i 8k er faktisk på tegnebrættet for stadia – hvis det sker, så skal man nok kigge efter en ny chromecast eftersom ultra ikke supporterer mere end 4k, men de er da til at betale.

4k gaming i stabil 60 fps? Ja, I know, det er ikke 120 fps, men i 4k..?

Fedder
    Bruger
    18 indlæg

Jeg har også hoppet med på vognen og bestilt Stadia. Venter spændt på at se nogen testes. Kan ikke rigtig finde ud af om hvor har de har deres server i EU?

Udbudet af spil håber jeg hurtigt vil blive større.

Født i 1973 og spillet hele mit liv. Håber heller aldrig jeg mister interessen😀

Gyldenglad
    Bruger
    118 indlæg

Alle Googles “edge nodes”, altså dem som lagrer f.eks. populære youtube videoer, så de kommer ud hurtigere lokalt, er sat til at supportere stadia fuldt ud. I Danmark vil det betyde, at deres servere vil være i:

Kastrup
    Roskilde
    Billund
    Esbjerg
    Ebeltoft
    Karup
    Aalborg

Så lad os bare sige, at DK er godt dækket ind

Fisker
    Bruger
    11.943 indlæg

#12 Prøv det det er tvivlsomt nogle af delene vil have den store betydning for din latency. Jeg vil i øvrigt hellere se 1080p/144Hz end 2160p/60. Men der findes selvfølgelig også spil hvor man kan leve med 60 FPS for bedre billedkvalitet.

#14 Det bedste jeg kan finde er at Google vil placere et uspecifikt antal af servere på udvalgte edge nodes ud af deres i alt 7500 lokationer. Deres Edge nodes er normalt beregnet til statisk indhold og intern peering, ikke Stadia. Så alt i alt lyder det som PR-speak for at vildlede folk uden at sige noget der er falsk.

Edit: Det er i øvrigt også noget der enten svækker deres argumenter om ingen multiplayer latency imellem datacentre eller invaliderer 7500 lokationer med Stadia da vi jo så, hvis vi kigger på Danmark isoleret, kan være forbundet 7 forskellige datacentre. Det giver derfor langt mere mening at have det samlet centralt, og mit gæt er at Edge nodes primært bruges til peering med enkelte undtagelser hvor de mener der er nok brugere til at smide det ved deres Edge node direkte.

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 1 uge siden af  Fisker.
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.