lørdag, oktober 24, 2020

God of War-tråden

Daily Rush Debat Spil God of War-tråden

Viser 15 kommentarer - 76 til 90 (af 117 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #76

    kazzi
    Bruger
    238 indlæg
    Offline

    Har næsten klaret alt også de 3 drager, kun endgame farming tilbage og de sidste collect men tror jeg springer dem over bare de skide raven er sværre at finde.

    Men ellers fuck det er fedt kom aldrig til at kede mig 10/10 lang tid siden et spil har underholdt mig så meget.

    #77

    Jacques
    Bruger
    10.336 indlæg
    Offline

    Forslag til akkompagnerende musik til når man spiller:

    Alt fra kunstneren, Danheim, på Spotify. En slags vikinge-trance! Det lyder umiddelbart ikke som en fed genre, I know, men prøv at give det en chance! Vi snakker tunge krigstrommer og en underliggende bas og selvfølgelig masser af meget mandige krigsråb i baggrunden! uanset hvad er det meget velproduceret. Jeg foreslår Ivar’s Revenge, Temple of Odin og Tyr.

    Bye with a warmly hugs

    #78

    Nass
    Bruger
    2.130 indlæg
    Offline

    Svarede i den forkerte tråd, gg

    Hell, it's about time

    #79

    Emilsa
    Bruger
    11.264 indlæg
    Offline

    Det er bare lidt for ensformigt og fantasiforladt… Prøv og tjek Heilung, det er noget primordial norse shamany shit: https://www.youtube.com/watch?v=h1BsKIP4uYM

    Eller alt hvad Einar Selvik rører ved
    https://www.youtube.com/watch?v=WGrYm3wXGys

    Imagine explaining to someone with a Che Guevara shirt in 2003 that Britney Spears would end up to the left of Rage Against the Machine

    #80

    Janns
    Bruger
    574 indlæg
    Offline

    Det er jo et helt vidunderligt spil det her!

    Det er sammen med The Last of Us nok det bedste spil jeg har spillet. Elsker det forhold og spil der er imellem Kratos og Atreus.
    Oven i det er det den ene flotte setting efter den anden, og så er det ikke bare mindless button-smashing.
    Jeg er helt solgt.

    #81

    Jacques
    Bruger
    10.336 indlæg
    Offline

    #79, det ville have været fedt, hvis det musik, du linker til (som jeg godt kender i øvrigt), var fedt. Men…det er det bare ikke det er bare underligt. Det er mere en slags lydteater. At det er aparte er ikke det samme som “originalt” eller “godt” (det er der desværre mange, der fejlagtigt tror..). Men fint fint. Lyt du til Heilung i stedet så jeg trommer videre!

    Bye with a warmly hugs

    #82

    Emilsa
    Bruger
    11.264 indlæg
    Offline

    #81 – Nu må du lige klappe hesten, Heilung er det største der er sket dansk musik siden steppeulvene.

    Imagine explaining to someone with a Che Guevara shirt in 2003 that Britney Spears would end up to the left of Rage Against the Machine

    #83

    Timberjim
    Bruger
    3.781 indlæg
    Offline

    95% metacritic score. Det må siges at være en af de få gange, hvor jeg ikke kan forstå flertallet.

    Jeg vil rigtig gerne kunne lide God of War, da jeg elskede serien tilbage i de glade PS2 dage. Lynhurtig og hektiske kampe, masser af fjender at kaste omkring med og fede omgivelser. Forældet i dag, men dengang var det fedt.

    God of War falder jeg næsten i søvn til. Har spillet i godt og vel 7-8 timer, men føler endnu ikke, at spillet har fanget mig. Kampsystemet virker lovende, men synes ikke det bliver brugt i særligt spændende kampe. Får kastet for få og lette fjender i hovedet, som har dybt forudsigelige angrebsmønstre og sjældent byder på intense kampe.

    Verdenen er knap nok en verden. Bittesmå korridorer, absolut ingen frihed til at løbe kravle, hoppe, eller noget som helst andet, omkring. Fyldt med små puzzles, der hele tiden kaster intetsigende collectibles og materials efter mig. Der mangler de utroligt mange og vilde kampe fra de originale spil, som igen og igen tog pusten fra én.

    Exploration er ekstremt begrænset grundet de trænge omgivelser, bliver hverken overrasket eller fascineret af de fund jeg gør mig.

    Grafisk er det smukt, men kun tæt på. Objekter og baggrunde, der er længere væk, er forfærdeligt blurry og decideret grimme.

    Historien er fin indtil videre. Den vækker ingen sympati eller større interesse i mig, men målt op imod spilbranchens ofte rædselsfuldt pinlige hidtorier, er den et par niveauer over gennemsnittet.

    Rpg-elementerne føles ligegyldige. Et par point hist og her i strenght, defense og jeg-skal-komme-efter-dig gør ingen forskel på mine oplevelser. Forældet design, som dog de fleste moderne spil gør brug af.

    Lækkert med mulighed for performance mode på PS4 Pro. Kan næsten ikke se forskel kvalitetsmæssigt på de to modes, så selvfølgelig er flere fps at foretrække.

    Og så er jeg ikke død endnu. På andenhøjeste sværhedsgrad, i løbet af 7-8 timers effektivt spil. Og jeg er normalt ikke en dygtig gamer. Balancen virker off, mange fjender har åbenlyse mangler, som er for nemme at udnytte.

    Er bestemt ikke imponeret. Det er råt, ligetil og meget maskulint, det her spil. Men designmæssigt, på gameplayfronten, virker det dybt forældet. Metacritic-mæssigt ligger det næsten side om side med Zelda: Breath of the Wild – et spil, der på alle leder og kanter er et mange gange bedre spil.

    Giver det dog et par sessions mere, i håb om at det overrasker mig. Der er dog pt. intet, der tyder på det.

    Positivt er det dog, at det blev købt til lidt under 300,- og kan sælges til GameStop for mere end 400,-.

    #84

    Jacques
    Bruger
    10.336 indlæg
    Offline

    #82, åh gud…..

    #83, wow. Jeg kan SLET ikke se mig enig med dig på nogen af dine punkter. Især det med baggrundene, der er “blurry”. What..?? Har du stået på toppen af bjerget og set udover bjergkæden (og lyttet)…??? Det er latterligt smukt. Det ligner den ægte vare. Og sneen, der vælter rundt omkring ens fødder og vindene, der får sneen til at fyge udover skrænterne. Yeiks, det ser smukt ud. End ikke Uncharted 4 havde bedre sneeffekter. Du må være helt umanerligt svær at stille tilfreds. Mht. sværhedsgraden, så må du enten være verdens allerbedste gamer eller også må du være hjernedødt forsigtig…! Jeg spiller på næstnemmeste, og jeg dør sgu hele tiden. Det har jeg gjort siden start, og jeg prøver dælme at være taktisk og bruge alle mine redskaber og runic attacks. Flere steder på YT ser jeg det sammenlignet med Dark Souls-spillene netop pga. sin sværhedsgrad selv på de lavere grader. Jeg tror dit problem ligger med mindet om de gamle spil det nye GoW var nok aldrig for dig. Jeg er så “heldig”, at jeg ikke har spillet de gamle spil, så jeg kender slet ikke serien (andet end af navn). Jeg nyder også at lære lidt om den nordiske mytologi igen, omend den er fordrejet en smule, så den passer til et spil og det brede publikum. Jeg kan ikke sige andet end, at HVIS du vælger at spille videre, så gør det med et HELT åbent sind. Læg dine minder om de gamle spil på hylden for en stund og tag dette spil som noget nyt og friskt til serien. Der venter fremragende missioner og vanvittige set pieces..! Om ikke andet så spil det for det fabelagtige, originale soundtrack og den fantastiske, savlfremkaldende lydside.

    Bye with a warmly hugs

    #85

    BruneBanan
    Bruger
    36.137 indlæg
    Offline

    #83 Damn son! Jeg må nok sige, at jeg er 100% uenig i nærmest alle dine kritiker. Det lyder helt ærligt som om, at vi spiller 2 vidt forskellige spil. Men man har jo forskellige smag.

    Personligt vil jeg – efter ca 15 timer og ikke igennem endnu – uden tøven smide et 10/10 og en kraftig Game of The Generation-prædikat på spillet. Det er for mig et af de bedste spil, jeg nogensinde har spillet.

    #86

    Timberjim
    Bruger
    3.781 indlæg
    Offline

    #84 Nope, har ikke stået på bjerget. Men det er heller ikke konsekvent blurry. Men i eksempelvis Midgards og Alfheims HUB-områder er stort set alle baggrunde super blurry. Kan ikke finde screens ved at google det, men kan prøve at tage nogen senere. Den er sgu god nok – helt tværret ud grafik. Men bid mærke i, at jeg stadig synes spillet er sindssygt flot. Selvfølgelig er det til spillets fordel, at banerne er bittesmå og baggrundene derfor blot er… well, baggrunde. Et spil som Horizon: Zero Dawn er meget mere imponerende i min optik, da du frit kan bevæge dig rundt i omgivelserne. Baggrunde er rent faktisk en del af spilverdenen.

    Sværhedsgradsmæssigt er det meget langt fra Dark Souls / Bloodborne spillene. I dem dør jeg konstant (og til stor frustration, da kampene er helt ekstremt repetitive). De er virkelig, virkelig svære, fordi de ikke blot kræver reflekser, men også at man langsomt lærer om fjenderne gennem sine fejl. Ingen af de fjender, jeg er stødt på i GoW, kan ikke nedlægges med spam af dodge, øksekast og et par runic attacks. Har endnu ikke været i en kamp, der krævede stor omtanke og læren igennem endeløs fejlen, som Dark Souls / Bloodborne.

    Jeg vil tage dit råd til mig og fortsætte. Det er som nævnt et spil, jeg rigtig gerne vil kunne lide. Jeg har stor sympati for udvikleren og spilserien i det hele taget og det irriterer mig, at hele verden er så glade for det, når jeg ikke rigtig er.

    #83 Ja, det er nok et spørgsmål om smag. Dog vil jeg ikke kalde det et HÅBLØST spil (slet ikke endnu, hvor jeg ikke har spillet helt igennem det), men snarere læne mig op af Christians anmeldelse, hvor han anerkender spillets mange og klare styrker, men ikke er ude med de helt store fanfarer. Med de vanvittige anmeldelser, spillet lander derude, havde jeg blot forventet at blive mind-blown, og derfor er min skuffelse også større.

    #87

    BruneBanan
    Bruger
    36.137 indlæg
    Offline

    #86 KÆTTER ARGBLARGBRRLRLRLR!!!!!!!
    Du skal da ikke bare komme her og have en anden smag end os andre?

    Jeg er dog helt enig i, at grafisk er Horizon: Zero Dawn et skridt foran. Både teknisk men også artistisk. På den tekniske side er Horizons langt mere åbne verden fuldstændig fantastisk godt lavet, og selvom den er åben, synes jeg faktisk, at den både er flottere og langt mere interaktiv lavet. Derudover er robotternes tekniske side ift. animationerne bare noget “lext level shit”. Fatter stadigvæk ikke, hvordan de har lavet dem så flot (pls lad dem lave et jurrassic park action game med “rigtige” dinoer).

    På den kunstneriske side er Horizon: Zero Dawn altså også bare ekstremt godt. Stilen for de forskellige stammer er sindssyg gennemført fra smykker til tøj og endda selve husene og byerne. Derudover er spilverdenen så hjernedød flot lavet, at jeg ofte bare fortaber mig i at kigge på den.

    God of War 4 er flot. Et af de flotteste spil nogensinde. Og især deres partikel-effekter er bedre end noget andet spil overhovedet. Men faktisk synes jeg, at deres artistiske vision nogle gange halter. Det kommer især til deres farvevalg, hvor der ofte synes at være en eksplosion af alle regnbuens farver i billedet. Det skuer lidt i mine øjne. Jeg er ikke imod farver, slet ikke. Men brugen af farver må gerne være lidt “tematisk” og gennemtænkt. Det slår mig flere steder i God of War 4, at der er brugt en farvelade til spilverdenen, og ikke gennemtænkte penselstrøg. Det er en MEGET lille kritik, men for mig trækker det faktisk det visuelle lidt ned. Der mangler for mig at se en skarpere visuel tankegang ift. farvevalg.

    Ift. sværhedsgarden er du nok den første, som jeg har hørt omtale spillet sådan. Alle mine venner, samt den generelle stemning på reddits og officielle forum går på, at spillet faktisk er i den lidt svære ende. Især hvis du spiller på “Give me a challenge”, som det lyder til, at du spiller på.

    Jeg spiller på “Give me a balanced experrience”, som er den sværhedsgrad 2/4, og her har jeg fint med udfordring. Jeg har dog også fjernet alle HUD-elementer, som gør, at man virkelig skal bruge spillets lyd og animationer meget meget mere for at styre slagmarken.

    Det lyder dog til, at du er en hel del bedre til spillet, end du selv tror, hvis du spiller på Give me a Challenge uden at føle, at du bliver udfordret.

    Men når det er sagt, så tager du helt sikkert fejl, og du burde skamme dig for at have en anden mening!

    #88

    Timberjim
    Bruger
    3.781 indlæg
    Offline

    #87
    Haha, fedt, tak for påtalelsen!

    Helt enig vedrørende grafikken i Horizon – den er virkelig noget next level shit. Senest har jeg dog samlet Ghost Recon: Wildlands op for en slik. Må indrømme, at grafikken heri også har blæst mig lidt bagover. Tæt på kan det ikke siges at excellere, men den enorme skala og det fantastiske landskab er dybt, dybt imponerende.

    Jeg føler virkelig ikke jeg er særlig god til spillet. Udnytter blot fjendernes meget forudsigelige AI. Ofte går de ekstremt langsomt henimod mig, hvor jeg snildt kan få deres health langt ned med øksekast. Herefter krævet det blot et par gode hug og måske et par dodge rolls. Det er vitterligt PÅ INGEN MÅDE i nærheden af sværhedsgraden i Dark Souls / Bloodborne. Eller sågar Ninja Gaiden (bedste melee kampsystem nogensinde, i min bog). Husker det endda som om at de tidligere GoW-spil var en smule mere udfordrende.

    #89

    BruneBanan
    Bruger
    36.137 indlæg
    Offline

    #88 Yeah, Wildlands er ekstremt flot lavet. Nok en af de visuelle mest imponerende bedrifter i et Open World spil. Det er bare en skam, at der er 0% interaktivitet med den åbne verden. WIldlands 2 kunne blive det bedste spil nogensinde

    I den første halvdel af God of War 4 fandt jeg nu også øksekastet ret overpowered. Jeg vil dog anbefale, at du fjerner HUD, hvis du ikke allerede har gjort det. Det kan fintunes i options, hvor du enten kan slå det helt fra eller få det til at komme frem i cirka 5 sekunder ved at røre touchpad’en. Det er en genial feature. Ganske som det var i Horizon.

    Det fede ved at fjerne HUD er, at du skal se og høre meget bedre efter. Atreus vil altid advare dig, hvis der kommer noget bagfra, og animationer ift insta kills er ret lette at spotte. Og når man ikke ved, hvor meget health man har, spiller man bare lidt anderledes. Det skal anbefales!

    #90

    Timberjim
    Bruger
    3.781 indlæg
    Offline

    #88 Tak for anbefalingen. Jeg har dog altid haft den – måske ganske naive – holdning, at designer en spiludvikler et spil op omkring en række værktøjer og features, er det også min pligt som spiller at benytte mig af dem. Ellers svarer det til, at jeg spiller med en hånd på ryggen og frasiger mig selv en række fordele. Jeg spiller spil på spillets præmisser og bruger alle dets redskaber for at mestre det, også selv om de er kontraproduktive for spillets balance. I know, det er lidt dumt, hvis man kunne have det sjovere på anden vis, men jeg er bare en sucker for effektivisering og at presse hver en dråbe ud af et spil.

    Men jeg ville være totalt på, hvis spillet KUN blev designet med denne tilgang (intet HUD), uden mulighed for at tilføje mere. Det lyder tiltalende og det er fedt, at du har fundet din niche her.

Viser 15 kommentarer - 76 til 90 (af 117 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.