lørdag, september 19, 2020

Geforce Now – Sidste søm i Stadia’s kiste?

Daily Rush Debat Spil Geforce Now – Sidste søm i Stadia’s kiste?

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    papphar
    Bruger
    134 indlæg
    Offline

    Geforce Now blev lanceret i går.

    Nvidia har lanceret to medlemskaber:

    Gratis: 1080p/60, Sessioner af 1 time længde

    Founders (45kr/md) : 1080p/60, prioritets adgangs, Sessioner af 6 timer længe, 90-dages gratis intro, RTX-ON.

    Til dem der ikke kender Geforce Now, så er det Nvidia’s cloud gaming, hvor du kan spille de spil du ejer på Steam, Uplay, EA Origin og Epic Game Store. Nvidia starter dit spil på en af deres servere og streamer det til din PC eller Mobil.

    Jeg har selv været med i Geforce Now beta og det har virker rigtig godt, synes jeg. Derfor var jeg også hurtig til at hoppe med på Founders og det “fejrede” jeg med 2 timers Dauntless, helt uden mærkbar lag eller delay. Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds.

    Er der andre der er hoppet med på Geforce now? – Er Geforce Now sidste søm i Stadia’s kiste?

    Link til Gerforce Now

Viser 61 kommentarer (af 61 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #61

    qoz
    Bruger
    2.745 indlæg
    Offline

    #58
    “Uanset om man vil benytte GNOW eller Stadia så bør man, som gamer, være total lykkelig over at cloud gaming er på vej, for det kan betyde massiv opgradering af bl.a. grafiske aspekter.”

    #56
    Samme fordel som der er ved dedikerede streaming-platforme. Bortset fra at man her ikke er begrænset af at skulle udvikle til hardware, som skulle passe ned i en lille boks og sælges for 299$ for 5 år siden.

    Synes det er lidt underligt at påstå, at grafikken bliver bedre på streaming, når man ser hvordan det reelt er sket med Stadia. Lidt det samme med Netflix billede kvalitet versus Bluerayf.eks.

    Selvom det er teknisk muligt, betyder det ikke at det sker.

    Med Stadia kører de nuværende spil slet ikke 4K og der er skruet ned for detaljer. Google påstår det er udviklernes skyld.. og hvorfor gør de dette?
    Det er selvfølgelig fordi, at udviklerne nok skal vælge hvilken kvalitet (hvor mange GPU’er i clouden) de vil allokere til at køre 1 session. Vælger udviklerne at bruge 2-3 GPU’er for at køre 4K i 60FPS, så tjener de vel mindre.

    Så det bliver ikke super voldsom grafik på Streaming.

    Når der udvikles spil, så prøver man også at ramme (som I pointerer) en balance mht. detaljer så det kan køre på f.eks. konsoller (måske selv Switch) og op til high-end PCs. Her er det svært at lave meshes/detaljer meget bedre på bedre hardware. Der er lisom et spænd mellem low og high som skal rammes.. derfor kan de heller ikke pludselig lave voldsom vild grafik på Streaming versionen (lisom de ikke kan på PC’en).

    Så forvent ikke, at streaming vil levere meget bedre grafik og billedekvalitet.

    Husk også at Google jo ikke bare opdaterer deres hardware hele tiden i Clouden. Det skiftes stille og roligt. Og udviklerne kan sikkert vælge at køre på forskellige typer GPU’er og betale noget af profitten på den baggrund.. så et indie-spil kan jkøre på 3- 4 år gamle GPU’er, mens det sidste ny Assasins Creed kører på nyeste GPU. Den løbende udskiftning af disse koster en del..

Viser 61 kommentarer (af 61 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.