tirsdag, december 1, 2020

Geforce 1080 reviews

Daily Rush Debat Hardware Hardware Geforce 1080 reviews

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 220 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Redspeed93
    Bruger
    13.446 indlæg

http://videocardz.com/60113/nvidia-geforce-gtx-1080-reviews

Basis-råd: Vælg et billigere bundkort, en mindre PSU og hovedtelefoner + mic i stedet for et headset

ElSenator
    Bruger
    8.146 indlæg

Det er crazy så meget performance de kan få ud af 1080 og 1070. Jeg er dog ret glad for mit 970’er, så jeg springer denne generation over.

Gamespot også klar med en anmeldelse. 1080 trumfer 2×980 i SLI i 4k. Og specielt til VR, så giver SLI ikke mening, så der er 1080 og 1070 næsten som skabt til det.

http://www.muldjord.com

MiNo
    Bruger
    2.782 indlæg

Ja, så kom der et kort som dobler performance (fra mit 780). Upgrade Jackpot!

Ud fra review (Toms Hardware) så ser det ud til, at bedre køling vil få en hel del mere ud af disse chips. Så det bliver nok en after-market model til mig.

Så kan man jo allerede tænke over hvad en TI variant, med større chip/flere cores og masser af strøm til rådighed vil være istand til. Det bliver vildt

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

johbe
    Bruger
    9.560 indlæg

Skal da vidst snart overveje at opgradere mit gamle 580 kort. Det kører dog stadigvæk det meste overraskende godt.

Forsøgte mig med opgradering til 770 kort sidste år, det kostede mig et bundkort, så er ikke helt så tændt ved tanken

Same shit, different day.

Sven_Bent
    Bruger
    25.939 indlæg

AARGG hvad sker der for gamespost at laave deres diagramer for smaa og sa forstoerre dem op saa det bliver helt grynet…

Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

NoFaith
    Bruger
    4.291 indlæg

Nogen der ved hvad det kommer til at koste?

Its Funny Because Its True...

TormDK
    Bruger
    14.722 indlæg

#6 Regn med omkring 6K i Danmark for 1080.

Jeg kæmper meget med at skulle vente heeeelt til næste år, selvom jeg har et 980Ti nu – 30FPS i 1440p er en del mere jeg ville kunne få ud af det

Redspeed93
    Bruger
    13.446 indlæg

@nofaith Dansk MSRP er 6k. Jeg vil tro det er founders Edition, altså vil aftermarket kort om et par uger koste lidt over 5k.

Basis-råd: Vælg et billigere bundkort, en mindre PSU og hovedtelefoner + mic i stedet for et headset

NoFaith
    Bruger
    4.291 indlæg

Synes bare jeg læste et sted det skulle blive meget billigere end tidligere topmodeller, men virker til prisen vil ligge hvor den plejer for Nvidia high-end.

Deadmeat
    Bruger
    7.518 indlæg

#9: Eftersom AMD nok engang ser ud til at få baghjul fra start, så kan NVIDIA jo sætte priserne efter behag. Der er jo tale om et reelt monopol på topmodeller med GTX 1080.

Det er i øvrigt alt for lækkert at se, at vi rent faktisk ligger på ca 60-70 % forbedring, ved sammenligning af 980 med 1080. Hvis 1080 Ti kommer bare i nærheden af at være lige så meget hurtigere end 980 Ti, så tror jeg sku næsten jeg er klar på et NVIDIA kort ved næste opgradering

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Redspeed93
    Bruger
    13.446 indlæg

@nofaith GTX 980 kostede 549 USD ved launch og GTX 1080 koster 599 USD, så i forhold til, at modellerne har samme (forventede) plads i Nvidias kort-hieraki har Nvidia (endnu engang) hævet priserne.

Så det ved jeg ikke hvor du har læst, men det er ikke rigtigt.

Redspeed93
    Bruger
    13.446 indlæg

PCGamesHardware (tysk side) har sat en custom køler på GTX 1080 og konkluderet at temperatur ikke er den begrænsende faktor for GTX 1080’s overclock. Det er altså (manglende) strøm, som gør at frekvenserne synes at gå død ved 2050MHz på ref. kortet.

Så vi kan altså glæde os til at partnerne kommer med custom PCB kort der kan overclocke højere. Men det betyder også at man skal være opmærksom på, at partnerkort med custom kølere alene ikke vil kunne overclocke højere end ref. kort.

http://videocardz.com/60151/nvidia-geforce-gtx-1080-tested-with-aftermarket-cooler

NoFaith
    Bruger
    4.291 indlæg

Har læst det her

Computerworld påstår det kommer til at koste 4000 fra førnævnte 6500,- fra titan… synes også det lød for godt til at være sandt.

Redspeed93
    Bruger
    13.446 indlæg

@nofaith De sammenligner 3. bedste kort i 1000-serien(1080) med allerbedste kort i 900-serien(Titan X) på ydelsen – hvilket selvfølgelig er fair nok – men du har taget en forkert konklusion ud fra deres sammenligning. De skriver ikke at topkort bliver billigere.

De oversætter også direkte USD til DKK, som der også er folk i kommentarerne der deler mine forundringer over.

NoFaith
    Bruger
    4.291 indlæg

Ja det var også derfor jeg spurgte her, jeg tænkte der sikkert var nogen der kunne give klar besked da jeg blev rundforvirret af at læse den artikel jeg linkede til.

Det var ikke fordi jeg troede på det ville være prisen, man har vel lov at håbe.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 220 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.