søndag, juli 21, 2019

Gamere er dumme og skal holdes i hånden. Eller…?

Daily Rush Debat Spil Gamere er dumme og skal holdes i hånden. Eller…?

  • Dette indlæg indeholder 11 kommentarer, har 10 deltagere og blev senest opdateret af  Sven_Bent for 1 uge siden.
  • Forfatter
    Emne
  • #0

    sYnCHAoZ
    Bruger
    11.982 indlæg
    Offline

    https://www.youtube.com/watch?v=RUJstqS6mdE

    Nu er de fleste Rushere jo nok af en generation, hvor computer spil var noget man selv skulle lære og finde ud af hvordan man taklede. Der var ingen kære mor, der holdte dig i hånden og viste dig helt præcist hvordan et spil fungerede. Du skulle enten læse instruktionsmanualen (hvilket ingen nogensinde gjorde) eller bare prøve dig frem, og rent faktisk vise initiativ til selv at lære og blive bedre.

    Rich Evans og Jack Packard fra Red Letter Media kommer med glimrende indsigt i hvorfor mennesker i dag bliver indoktrineret af film og spil media til at blive dummere og dummere.

Viser 11 kommentarer - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    StultusX2
    Bruger
    4.790 indlæg
    Offline

    +1
    Meeeen denne er jo fra 2015!? Tror du da ikke, det er blevet bedre siden dengang? ;-D

    EDIT: Havde slet ikke bemærket at Previously Recorded stoppede for 11 måneder siden…(Så meget – har Jeg styr på mine YT-abonnenter…suk)

    My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

    • Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 4 dage siden af  StultusX2.
    #2

    kongkim
    Bruger
    15.756 indlæg
    Offline

    God video. Og de har nogen gode pointer.
    Dog skal man også huske at ved de gør det bliver det hele lettere, henvender de sig også til en større spiller gruppe hvor alle kan være med. Se fra et synspunkt om penge er det jo en god udvikling.

    Men for os “Gamle rotter” så ødelægger det jo nok lidt af spillet ofte når det er alt for let og på skinner

    Medlem af den religiøse Pc-Religion Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.

    #3

    Ixnatifual
    Bruger
    2.071 indlæg
    Offline

    Hvis Doom var lavet i dag

    Bemærk videoerne blev lavet inden Doom 2016. De er dog stadig sjove.

    #4

    WeezY
    Bruger
    1.187 indlæg
    Offline

    https://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

    det er Quake video’en…

    men ja spil i dag, er blevet så kedelige. De store firma tør ingen ting mere… desværre. indie spil, tør heldigvis noget, men de mangler pengene for det meste…

    Er du træt af at spille alene, og vil du være social på samme tid ?
    Måske har du masser af gamer venner, men det er svært at lave aftaler ? Eller er oppe midt om natten, når alle er offline eller når dine venner er på ferie. lav en aftale her.:
    Hjemmeside: www.gamerm8.dk - Tjek det ud.

    #5

    DasJux
    Bruger
    1.292 indlæg
    Offline

    Til gengæld var spil også meget mere simple dengang Der er stor forskel på at skulle lære Pac-Mans mekanikker og lære et spil som DotA eller et MMO, hvor der er så mange flere funktioner der skal huskes.

    Edit: I forhold til spil som DOOM, så spiller jeg ikke meget skydespil, men jeg er til dels enig med at det er svært at “dø” – omvendt husker jeg spamsaves i mine spil, som egentlig i sidste ende var samme funktion

    Dra'nakyuek er min drømmekvinde.

    • Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 3 dage siden af  DasJux.
    #6

    Emilsa
    Bruger
    10.706 indlæg
    Offline

    #5 – To skridt frem, quicksave, loop

    “The Scandinavian Eddas and Sagas thunder with cosmic horror, and shake with the stark fear of Ymir and his shapeless spawn; whilst our own Anglo-Saxon Beowulf and the later Continental Nibelung tales are full of eldritch weirdness.” — H.P. Lovecraft

    #7

    _Djernis_
    Bruger
    1.309 indlæg
    Offline

    Sværeste spil jeg nogensinde har prøvet var et Robin Hood spil til NES, primært fordi det var på Spansk… Hvordan den var havnet i bilka fordtår jeg stadig ikke, men min bror og jeg prøvede nu stadig så godt vi kunne, har for få år siden fundet ud af at det vi troede var en grillkylling faktisk var en saddel til hesten…

    "Vi holder ikke op med at lege, fordi vi bliver gamle... men vi bliver gamle, fordi vi holder op med at lege"

    #8

    kongkim
    Bruger
    15.756 indlæg
    Offline

    #7 Haha der er alligevel en forskæld fra en grillkylling til en saddel
    Tror en af de sværeste spil jeg lige kan huske må være Z. Mindes jeg altid fik mega klask.

    Medlem af den religiøse Pc-Religion Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.

    #9

    DasJux
    Bruger
    1.292 indlæg
    Offline

    Kom i tanke om at Giants: Citizen Kabuto har et map der nærmest er umuligt. Jeg spillede det som barn og prøvede for et par år siden at spille det igen. Det er ikke umuligt, men shit det er svært. Der er ingen quicksave

    Et map hvor man skal bygge en base, og for at bygge den skal man ud og samle folk og mad – imens du gør det bliver basen angrebet – imens basen bliver angrebet skal du bygge en bombe og smadre fjendes base, imens du beskytter din egen base. Bomben skal du bære hen til fjendes base for at aktivere. Imens din egen base ikke må blive smadret…

    Så… Man skal som en spiller være to steder på en gang

    Dra'nakyuek er min drømmekvinde.

    #10

    Drixx
    Bruger
    2.700 indlæg
    Offline

    Citizen kabuto er genialt! Havde helt glemt det

    Et helt almindeligt fyr

    #11

    Sven_Bent
    Bruger
    25.363 indlæg
    Offline

    personligt finder jeg det et problem om kontrol

    i aledre spil havde du kontrol med din karater og kombinere disse kontrol elementer til en “Routine” eller PRocedure til at goere noget.

    hvis du gemte dig gigk du bag en vaek og klikke paa knappe for at dukke etc etc
    dvs du styred det paa bevagelse niveroe for at foo noget udfoert paa et loesning niveau

    idag er knapperne ufnktion mere og mere flyttet fra kontrol til loesning.
    klik paa den knap for autmatisk at gemme dig bag en vaeg. det er ikke laenger dig der kontrollet charcter naturlgivis, du beder ham om en loesning og loesning kommer af sig selv.

    det betyder naturlgivsi ogsaa at der er mdinre ekspmerimentering i spillet mindre udfording og mindre udforksning.

    istedet for 4 forskllige ting du kan kombinere til 16 forskelliges loesningerr.
    saa bliver du serer 4 faerdige loesninger./

    tanke proceessen er nedsat og netop tanke processe og at finde en loesning er jo hele forskellenm mellem film og spil

    sagt anderledes spil er begyndt blive spil/film hybrider hvor det er mere noget du ser paa end noget du spiller.

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

Viser 11 kommentarer - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.