søndag, juli 12, 2020

G Suite Admin – hvad kan de se?

Daily Rush Debat Off-topic G Suite Admin – hvad kan de se?

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    MiNo
    Bruger
    2.560 indlæg
    Offline

    Hey,

    Hvad kan en administrator af Google’s G Suite se, når ansatte aktivere Chrome Sync i browseren?

    Man får nemlig en advarsel om at bookmarks, history og en del andet bliver ‘låst’ til ens profil som samtidig er ‘managede’ af firmaet. Desværre kan jeg ingensteds læse mig frem til hvad firmaet kan ‘se’ af disse data.

    Søgsmålet her er for at vide, hvad man skal oplyse medarbejderne om mht overvågning og den slags. Tænker at browser history er en ret væsentlig ting at oplyse om, hvis det på nogen måde indsamles automatisk / struktureret.

    Jeg er ikke selv admin, så jeg kan ikke bare prøve det selv.

    i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

Viser 11 kommentarer - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    snowball42
    Bruger
    1.289 indlæg
    Offline
    #2

    MiNo
    Bruger
    2.560 indlæg
    Offline

    #1 Synes ikke det står i det link. Tænker også at ‘det skulle de helst ikke kunne’ – men vil gerne se det nedskrevet af Google selv.

    Alternativt info fra en der selv er Admin på et G Suite setup. Tænker det er ret almindeligt nu.

    i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

    • Denne kommentar blev ændret for 2 uger, 3 dage siden af  MiNo.
    #3

    Sven_Bent
    Bruger
    25.732 indlæg
    Offline

    Jeg absolut hader g-suit
    o365 er saa meget mere naturlig at administrere

    Til dit spoergsmaal jeg har ingen ide desvaerre. under 365 kan vi se alting hvis vi vil.
    jeg vil naesten mene det er det samme under gsuit dog noget mere besvaergeligt. men i sidste ende er der intet i vejen for at en admin reset dit password og bruger din account derfra til at see alle dine ting

    Bare forledeen havde vi et forwrding problme i o365 og mine teknikker kunne ikke find ud af hvor det kom fra ( under o365 ikke gsuit).
    Der var inge forwarding sat up i o365 adminstrator siden.
    Der var ingen forwarding set up som mail rule
    Der var ingen alias/forwarding sat up i spam filteret

    jeg over tog sagen. gav min admin account in outlook license. og managed rettigheder til “Fra” mailboxedn (shared) og logged ind som den shared mailbox i OWA
    fandt der var en personligt forwarding regel som leftover regel fra dengang mailbox havde en bruger tilknyttet.

    Jeg kunne nemt forestille mig det samme kan goeres i gsuit.
    vi kan altid reset dit password og tilgaa din account

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

    #4

    MiNo
    Bruger
    2.560 indlæg
    Offline

    #3 Jeg er også klar over, at en Admin kan ‘suge’ samme data ud fra min PC når jeg er på kontoret – hvis han vil.

    Jeg skulle måske være mere tydelige : Jeg spørger til om det er noget om G Suite opsamler og gør let tilgængeligt for Admins / Chefer.

    Stort set alt kan jo ‘lade sig gøre’ men der er stor forskel (for mig) på noget som pr default kan ses i GUI og ting som man manuelt skal grave sig frem til.

    i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

    #5

    Jepparh
    Bruger
    1.732 indlæg
    Offline

    SKJULER DU NOGET?

    #6

    MiNo
    Bruger
    2.560 indlæg
    Offline

    #5 Alt det super-nasty pr0n din mor, søster og kæreste sender af dem selv.

    i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

    #7

    kongkim
    Bruger
    16.139 indlæg
    Offline

    #6 Det ikke nasty, det niche når det er så vildt

    Medlem af den religiøse Pc-Religion Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.

    • Denne kommentar blev ændret for 2 uger, 3 dage siden af  kongkim.
    #8

    StultusX2
    Bruger
    5.453 indlæg
    Offline

    #5 ER DU 100% REN?

    My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

    #9

    Sven_Bent
    Bruger
    25.732 indlæg
    Offline

    #4
    Efter min bedste overbevising ( og tag det ikke some endegyldigt fakta)
    Saa er dine data ikke nemt tilgaengelig for en admin. han skal ind og vare lidt uartigt for at see det
    gsuit er det ogsaa svaere med i mine erfaringer men det kan skyldes at jeg har det meget nemmer i o365

    Jeg er i flere folks mailboxe hver uge fordi jeg er for doven til at ringe dem op og fikse tingene paa deres computere. saa er det nemmer bare at reset deres password og rode med selv.

    jeg havde en person som naegted at indroemme hun havde modtager en besked ( eller hun var for doven til at sige det)
    og alle min logs vidste den kom fint frem
    til sidste overtog jeg handes mailbox og logged ind selv paa hands email account og fandt den manglende email i hendes deleted folder
    bad hende om at checke hende deleted items klokken 4:32 fredag og se om den ikke var der

    Jeg kunne nu lukke sagen.
    Jeg er 100% kold hvis min bruger ikke er samarbejdsvillig.

    TL:DR
    jeg skulle mene det kraever lidt uagtighed fra din admin at see men det tager ikke mere end et par minutter hvis han/hun/attackhelicopter vil

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

    #10

    Mazeios
    Bruger
    1.318 indlæg
    Offline

    #9 – uartig og uartig. Det er nu ens job at fixe ting og det gør det noget nemmere hvis man skriver i kontrakten at virksomheden giver admin ret til at gå ind når somhelst. så længe det har et arbejds relevant foremål.

    "It´s only a Game until you win"

    #11

    Sven_Bent
    Bruger
    25.732 indlæg
    Offline

    #10
    Enig. men mange af disse ting kan fixes mindre privatlivs indbrydende, ved at remote ind paa end uses computer.
    men aarligt talt min arbejds politik er at forstyrre saa lidt som muligt og jeg gider heller ikke alt den snak med en fremmed naar jeg arbejdet. Naar en opgave kommer til mig har vi allerede brugt en masse tid med de foerste 2-3 teknikkere der har kigget paa det.

    Bare lige nu ringed jeg ud til en bruger og jeg er 80% sikker paa det er en simple opgave hvis man kender til office registry entries. men bruger havde ikke tid lige nu.
    ring igen om en time
    jeg svar esaa at jeg vil proeve men jeg kan ikke garante at min naeste opgave kun tager en time.
    saa blev hun lidt smaamomsert over hvor lang tid det har tager og blah blah balh
    BITCH jeg er klar til at fikse det nu. den tid der gaa fra nu af er paa din kappe
    Saa mange fucking karrens

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

Viser 11 kommentarer - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.