søndag, juli 12, 2020

Foundation – Ny Sci-fi serie (2021, Apple+)

Daily Rush Debat Film & TV Foundation – Ny Sci-fi serie (2021, Apple+)

• Forfatter
    Emne

Deadmeat
    Bruger
    7.120 indlæg

lad lige videoen starte, selve teaseren kommer 30 sek inde eller så.

Jeg synes det ser virkeligt fedt ud, teaseren oser af gennemført stemning og der ser ud til at være stærk basis for en rigtig god serie. Oplaget fra bøgerne giver også et godt udgangspunkt for en fed serie. Stort minus for mig dog at serien kommer på Apple+.

Jeg ved ikke hvor mange der kender original materialet, men Isaac Asimov er lidt af en legende i Sci-Fi genren og er manden bag ‘Stiftelsen’ bogserien (‘Foundation’), der handler om en galaktisk imperium og foregår over 1000 år eller så. Han startede på historien i 1940’erne, hvilket ikke gør det mindre imponerende. Det er storslået Rumopera og ingen tvivl om at film som Star Wars har ladet sig inspirere grundigt.

Asimov er nok mere kendt af de fleste for De tre love om robotter, og deraf er han også manden bag den oprindelige I, Robot historie.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Viser 4 kommentarer - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Kasper Kål
    Bruger
    3.212 indlæg

Man frygter det værste og håber det bedste. Det er trods alt det måske vigtigste sci-fi-værk i historien.

The Profile Formerly Known As kring17a

PBT
    Admin
    3.066 indlæg

Det er ret spændende – og relevant for Daily Rush’erne. Vi burde næsten skrive om det ved lejlighed….

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

Bullit
    Bruger
    990 indlæg

Min dreng nummer 2 er opkaldt efter Isaac Asimov. Så meget elsker jeg de bøger.

Jeg ved ikke hvordan de kommer til at takle tempoet i tv serien. Jeg håber virkelig at de tillader sig at tager det hele med ro.

Don't say motherfucker, motherfucker.

Deadmeat
    Bruger
    7.120 indlæg

#1: Ja vi må se – i mellemtiden kan vi jo så også glæde os til Dune, der forhåbentlig bliver vanvittigt god også

#2: Ah sorry @pbt – Det er lidt af et luksus problem pt på DR – der er virkeligt mange nyheder, så den var lige gledet ud af syne

#3: Det ligner ikke en serie der har tænkt sig at blæse ud over stepperne med 200 km/t, så vi kan have lov at håbe.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Viser 4 kommentarer - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.