søndag, august 19, 2018

Formel 1 – 2018

Daily Rush Debat Sport Formel 1 – 2018

• Dette indlæg indeholder 202 kommentarer, har 28 deltagere og blev senest opdateret af  A2010 for 2 uger siden.
  • Forfatter
    Emne

Nickell
    Bruger
    3.729 indlæg

Så kører vi igen i år!

Vi starter den 25. marts, men bilerne er allerede blevet præsenteret. Haas’ bil ligner Ferrari’s 2017-bil grundet deres partnerskab, men det gør ikke noget, for den var hurtig sidste år.

Ydermere er der en ny streaming-tjeneste på vej. Den får vi ikke i Danmark før 2018-sæsonen er slut, men det lyder spændende: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1519807634

Jeg håber, at Vettel truer Hamilton i år, for første halvdel af sidste sæson var sku spændende. Men Hamilton er mit bud på en 2018-mester, Verstappen er mit wildcard.

Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

Viser 15 kommentarer - 136 til 150 (af 202 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

TabascoPreben
    Bruger
    784 indlæg

#135 Kort varsel?

Mazeios
    Bruger
    1.218 indlæg

#136 – Pirellis ønske om at reducere dækket med 0.4mm blev først godkendt den 7 April.

Det gælder for banerne Paul Richard, Silverstone og Barcelona.
    Før weekendens løb var der ikke nogen der havde fået lov til at køre på dem, så dæk strategien var mere kvalificerede gæt end det var noget andet.

Man har før kunnet regne med at dækket var det samme hele sæsonen igennem.

"It´s only a Game until you win"

carstone
    Bruger
    3.539 indlæg

Så vidt jeg ved er det lang tid siden det blev besluttet at ændre i de dæk. Ikke blot noget der er sket efter mercedes har brokket sig efter nogle “dårlige” løb

I have spoken.

Noztra
    Bruger
    1.122 indlæg

#137 Helt enig. Men forslaget at ændre dem kom fra Mercedes da de havde store problemer med at få varme “inde” i dækket. De kunne sagtens få varme i overfladen, men det medførte blisters og højere dækslid. Så at dækkene er 0,4mm tyndere ny, virker som om at have løst Mercedes problem med at få varme “inde” i dækket.

Så mon ikke Mercedes har kørt en masse simulation som viste hvad deres problem var og hvordan det kunne blive løst ved at dæk overfladen blev tyndere?

Problemet er åbenbart nu at Ferrari får for meget varme “inde” i dækket hvilket man også kunne se ved at de måtte køre kval på soft dæk, hvor Mercedes kunne bruge supersoft.

Mazeios
    Bruger
    1.218 indlæg

#138 – Nej, det blev afgjort den 7 April, det er ikke “lang tid siden”

Der har været et ønske fra Pirelliś side i længere tid, men dem har de mange af.
    De kan ikke ændre noget før FIA godkender det.

Som #139 siger har det været Mercedes udfordring at få dækkene til at få nok varme i dækket. Hvilket selvfølgelig betyder at Ferrari æder deres dæk nu.
    Det kan være lige så meget tilfælde som så meget andet.

Men selvfølgelig har Mercedes brokket sig over det når de ved de kn bygge den bedste bil og det så er dækkene de har problemer med.

At FIA så vælger at acceptere det er en helt anden diskussion.

"It´s only a Game until you win"

Phonetic
    Admin
    23.703 indlæg

Så slog Ricciardo lige banerekorden i Monaco under dagens FP2. I Monaco er det altid torsdag man afvikler FP1 & FP2.

F1 på Youtube har bragt et rigtigt fedt “pov” af omgangen:

Daily Rush Head Honcho

Stormtrooper
    Bruger
    740 indlæg

Jeg better på Ricciardo som weekendens vinder. Max sætter den i væggen og Merc og Ferrari kan ikke følge med.

The floor's made for dancin' - you can tell by the lights

Timon5022
    Bruger
    1.317 indlæg

Jeg mener at det var i Monaco at Max lavede sit vanvittige wet slide recovery, men kan være jeg husker forkert? Glæder mig hvertfald super meget til at se løbet da jeg gik glip af Monaco sidste år

Det er mig der er en skovl, det var selvf. brazil

Phonetic
    Admin
    23.703 indlæg

Så har Max sat den i væggen

Vi skulle ikke engang vente til kvalifikationen. Red Bull får travlt nu.

Daily Rush Head Honcho

Had
    Bruger
    2.680 indlæg

En stemningsvideo, far og søn, begge F1 champa, tager en runde i Monaco

Han er sympatisk, ham Nico. Han har penge nok til at gå amok i coke og sprut resten af sit liv, men prioriterer familien og talentudvikling (go cart). Og allerede en kvart mio subs på youtube, med kvali indhold

Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance

Kolben
    Moderator
    18.543 indlæg

Rent sportsligt forstår ikke hvorfor man kører Monaco GP. Det er som om de kører om kap på et sæt togskinner. Bortset fra at der stort set altid sker uheld, så er løbet i sig selv dødkedeligt. Men der er nok god økonomi i et løb for yacht-folket.

P=NP?

Peterec
    Bruger
    102 indlæg

Jeg vil beskrive Monaco som en pve bane. Det er korrekt at der næsten ingen overhandlinger er men det er en super teknisk bane og kørerne elsker den.

Økonomisk tror jeg faktisk at det er én af de mindre events for FIA, der er meget få tilskuere og mange af dem er VIP’er som er inviteret af holdene. Monaco handler mere om tradition.

Stormtrooper
    Bruger
    740 indlæg

#144: Jeg sagde det jo Og så snupper Ricciardo den som sagt lige imorgen

The floor's made for dancin' - you can tell by the lights

Onkelkarkov
    Bruger
    340 indlæg

#148 Du fik ret

Gab et kedeligt løb. men det vidste man selvfølgelig godt på forhånd. Imponerende Ricciardo ikke lader sig gå på af bilproblemer. Ser frem til Canada!

Phonetic
    Admin
    23.703 indlæg

#147: Ganske rammende beskrivelse. Jeps, Monaco er PvE

Daily Rush Head Honcho

Viser 15 kommentarer - 136 til 150 (af 202 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.