søndag, august 19, 2018

Formel 1 – 2018

Daily Rush Debat Sport Formel 1 – 2018

  • Dette indlæg indeholder 202 kommentarer, har 28 deltagere og blev senest opdateret af  A2010 for 2 uger siden.
  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Nickell
    Bruger
    3.729 indlæg
    Offline

    Så kører vi igen i år!

    Vi starter den 25. marts, men bilerne er allerede blevet præsenteret. Haas’ bil ligner Ferrari’s 2017-bil grundet deres partnerskab, men det gør ikke noget, for den var hurtig sidste år.

    Ydermere er der en ny streaming-tjeneste på vej. Den får vi ikke i Danmark før 2018-sæsonen er slut, men det lyder spændende: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1519807634

    Jeg håber, at Vettel truer Hamilton i år, for første halvdel af sidste sæson var sku spændende. Men Hamilton er mit bud på en 2018-mester, Verstappen er mit wildcard.

    Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

Viser 15 kommentarer - 136 til 150 (af 202 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #136

    TabascoPreben
    Bruger
    784 indlæg
    Offline

    #135 Kort varsel?

    #137

    Mazeios
    Bruger
    1.218 indlæg
    Offline

    #136 – Pirellis ønske om at reducere dækket med 0.4mm blev først godkendt den 7 April.

    Det gælder for banerne Paul Richard, Silverstone og Barcelona.
    Før weekendens løb var der ikke nogen der havde fået lov til at køre på dem, så dæk strategien var mere kvalificerede gæt end det var noget andet.

    Man har før kunnet regne med at dækket var det samme hele sæsonen igennem.

    "It´s only a Game until you win"

    #138

    carstone
    Bruger
    3.539 indlæg
    Offline

    Så vidt jeg ved er det lang tid siden det blev besluttet at ændre i de dæk. Ikke blot noget der er sket efter mercedes har brokket sig efter nogle “dårlige” løb

    I have spoken.

    #139

    Noztra
    Bruger
    1.122 indlæg
    Online

    #137 Helt enig. Men forslaget at ændre dem kom fra Mercedes da de havde store problemer med at få varme “inde” i dækket. De kunne sagtens få varme i overfladen, men det medførte blisters og højere dækslid. Så at dækkene er 0,4mm tyndere ny, virker som om at have løst Mercedes problem med at få varme “inde” i dækket.

    Så mon ikke Mercedes har kørt en masse simulation som viste hvad deres problem var og hvordan det kunne blive løst ved at dæk overfladen blev tyndere?

    Problemet er åbenbart nu at Ferrari får for meget varme “inde” i dækket hvilket man også kunne se ved at de måtte køre kval på soft dæk, hvor Mercedes kunne bruge supersoft.

    #140

    Mazeios
    Bruger
    1.218 indlæg
    Offline

    #138 – Nej, det blev afgjort den 7 April, det er ikke “lang tid siden”

    Der har været et ønske fra Pirelliś side i længere tid, men dem har de mange af.
    De kan ikke ændre noget før FIA godkender det.

    Som #139 siger har det været Mercedes udfordring at få dækkene til at få nok varme i dækket. Hvilket selvfølgelig betyder at Ferrari æder deres dæk nu.
    Det kan være lige så meget tilfælde som så meget andet.

    Men selvfølgelig har Mercedes brokket sig over det når de ved de kn bygge den bedste bil og det så er dækkene de har problemer med.

    At FIA så vælger at acceptere det er en helt anden diskussion.

    "It´s only a Game until you win"

    #141

    Phonetic
    Admin
    23.703 indlæg
    Offline

    Så slog Ricciardo lige banerekorden i Monaco under dagens FP2. I Monaco er det altid torsdag man afvikler FP1 & FP2.

    F1 på Youtube har bragt et rigtigt fedt “pov” af omgangen:

    Daily Rush Head Honcho

    #142

    Stormtrooper
    Bruger
    740 indlæg
    Offline

    Jeg better på Ricciardo som weekendens vinder. Max sætter den i væggen og Merc og Ferrari kan ikke følge med.

    The floor's made for dancin' - you can tell by the lights

    #143

    Timon5022
    Bruger
    1.317 indlæg
    Offline

    Jeg mener at det var i Monaco at Max lavede sit vanvittige wet slide recovery, men kan være jeg husker forkert? Glæder mig hvertfald super meget til at se løbet da jeg gik glip af Monaco sidste år

    Det er mig der er en skovl, det var selvf. brazil

    #144

    Phonetic
    Admin
    23.703 indlæg
    Offline

    Så har Max sat den i væggen

    Vi skulle ikke engang vente til kvalifikationen. Red Bull får travlt nu.

    Daily Rush Head Honcho

    #145

    Had
    Bruger
    2.680 indlæg
    Offline

    En stemningsvideo, far og søn, begge F1 champa, tager en runde i Monaco

    Han er sympatisk, ham Nico. Han har penge nok til at gå amok i coke og sprut resten af sit liv, men prioriterer familien og talentudvikling (go cart). Og allerede en kvart mio subs på youtube, med kvali indhold

    Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance

    #146

    Kolben
    Moderator
    18.543 indlæg
    Offline

    Rent sportsligt forstår ikke hvorfor man kører Monaco GP. Det er som om de kører om kap på et sæt togskinner. Bortset fra at der stort set altid sker uheld, så er løbet i sig selv dødkedeligt. Men der er nok god økonomi i et løb for yacht-folket.

    P=NP?

    #147

    Peterec
    Bruger
    102 indlæg
    Offline

    #146

    Jeg vil beskrive Monaco som en pve bane. Det er korrekt at der næsten ingen overhandlinger er men det er en super teknisk bane og kørerne elsker den.

    Økonomisk tror jeg faktisk at det er én af de mindre events for FIA, der er meget få tilskuere og mange af dem er VIP’er som er inviteret af holdene. Monaco handler mere om tradition.

    #148

    Stormtrooper
    Bruger
    740 indlæg
    Offline

    #144: Jeg sagde det jo Og så snupper Ricciardo den som sagt lige imorgen

    The floor's made for dancin' - you can tell by the lights

    #149

    Onkelkarkov
    Bruger
    340 indlæg
    Offline

    #148 Du fik ret

    Gab et kedeligt løb. men det vidste man selvfølgelig godt på forhånd. Imponerende Ricciardo ikke lader sig gå på af bilproblemer. Ser frem til Canada!

    #150

    Phonetic
    Admin
    23.703 indlæg
    Offline

    #147: Ganske rammende beskrivelse. Jeps, Monaco er PvE

    Daily Rush Head Honcho

Viser 15 kommentarer - 136 til 150 (af 202 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.