mandag, oktober 21, 2019

Forkert prissætning på BJ-trading

Daily Rush Debat Off-topic Forkert prissætning på BJ-trading

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Alx
    Bruger
    1.209 indlæg
    Offline

    Jeg så i dag på pricerunner, at BJ-trading solgte Sony WH-1000XM2 høretelefoner til 499 kr – et supergodt tilbud.

    Sony WH-1000XM2

    Så det købte jeg med det samme, da jeg har været på udkig efter et par trådløse høretelefoner i længere tid.
    Jeg modtager min ordrebekræftelse med det samme, og får at vide varen vil blive sendt om ca. 2 dage.

    3 timer senere får jeg en opdatering på min ordrebekræftelse, hvor de skriver, at det var en fejl:
    “Hej. Beskrivelsen til dette produkt er desværre forkert, det producent varenummer du har bestilt som er MDRXB70BTL.CE7 som der også står i ordrebekræftelse, er det også dette produkt du ønsker ?”

    Det varenummer er i stedet nogle helt andre høretelefoner. Nu er mit spørgsmål – det er vel ikke mit problem, at de prissætter/linker til den forkerte vare? Jeg har jo en ordrebekræftelse på, at jeg har købt Sony WH-1000XM2 til 499 kr. Siger forbrugsstyrelsen ikke, at kunden skal have lov at købe forkert prissatte varer?

    • Dette indlæg blev ændret for 1 år, 2 måneder siden af  Alx.
Viser 15 kommentarer - 31 til 45 (af 87 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #31

    Rieder73
    Bruger
    5.849 indlæg
    Offline

    #26:
    Jeg går ingen steder. Det er go’ underholdning. Desuden er du jo IKKE ligeglad med hvad andre mener og siger. Det giver du jo udtrykkeligt til kende i #19, ikke?

    viewreview.podbean.com

    • Denne kommentar blev ændret for 1 år, 2 måneder siden af  Rieder73.
    #32

    NightBreaker
    Bruger
    6.534 indlæg
    Offline

    Er varenummer på din ordre “MDRXB70BTL.CE7” så er det det du kan få.

    Fejlen her er at du tror du har ret til Sony WH-1000XM2. Men de spørge dig direkte om du ønsker at købe vare med varenummer MDRXB70BTL.CE7. Gør du det ?
    Fejlen her er at teksten til vare MDRXB70BTL.CE7 er forkert. ikke omvendt.

    Udover det :
    Så ved du jo godt den varen aldrig kommer på tilbud til den pris. Stop nu.

    • Denne kommentar blev ændret for 1 år, 2 måneder siden af  NightBreaker.
    #33

    VampiricEye
    Bruger
    24.660 indlæg
    Offline

    #30 Det er sgu underligt at oprette en tråd om det, hvis du ikke vil høre folks mening om det.

    Nintendo Influencer

    YT-kanal: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    #34

    Noztra
    Bruger
    1.676 indlæg
    Offline

    Jeg har selv stået i butik og alle sager hvor folk havde taget billeder af en forkert pris på varer blev afvist grundet “ond tro/hensigt”.

    Når folk kørte sager på det, sagde Forbrugerklagenævnet det samme.

    Lige så snart du har et billede af det, er din hensigt ikke god, ligesom 10 andre skriver herinde.

    #35

    Noztra
    Bruger
    1.676 indlæg
    Offline
    #36

    Anubis
    Bruger
    5.691 indlæg
    Offline

    Enig, du har uden tvivl ikke været i god tro her, og efter min mening (som du er ligeglad med, selvom du selv har oprettet en tråd og bedt om den), er at du absolut ingen sag har.

    Is The Grizzly Reaper mowing?

    • Denne kommentar blev ændret for 1 år, 2 måneder siden af  Anubis.
    #37

    Spoock
    Bruger
    1.337 indlæg
    Offline

    Med så stor prisforskel sammenholdt med at der ikke er blevet reklameret med supertilbud eller lignende, gør at jeg tror at retsinstanserne vil finde at du var i ond tro. Du burde have vidst at den prisforskel var for så stor.

    #38

    Fisker
    Bruger
    11.884 indlæg
    Offline

    #34 Hele idéen om at det skulle være “ond tro” blot fordi man tager billeder af det er jo sindsygt.

    I min sag (Som godt nok ikke kom i forbrugerstyrelsen) tog jeg da også screenshots da jeg så butikken efter at have kontaktet mig om fejlen og jeg fastholdt min bestilling at annullere ordren uden af informere mig.

    Man kan ikke vide om det pludselig ender ud i en sag om påstand mod påstand.

    Men her har vi en konkret afgørelse fra Forgbrugerklagenævnet:

    Den erhvervsdrivende har anført, at det er almindelig kendt, at Apples produkter er væsentligt dyrere end andre lignende produkter, at forbrugeren tog et billede af prisskiltet, og at forbrugeren blev oplyst om, at der var tale om en fejl, straks da han henvendte sig ved kassen.

    Forbrugeren kan derfor kræve at købe to iPhone 4 32gb til en stykpris på 2.699 kr.” Den erhvervsdrivende blev pålagt at betale sagsomkostninger til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

    “Prisen er åbenlys”, ja så ikke ifølge denne sag:

    Forbrugeren har oplyst, at han bestilte en Honda plæneklipper over internettet til 495 kr., hvortil kom fragt med 250 kr, hvorefter han modtog en ordrebekræftelse. En halv time senere modtog han en e-mail om, at prisen var fejlagtig, så den erhvervsdrivende havde annulleret købet. Den rette pris var ifølge den erhvervsdrivende 4.495 kr. Forbrugeren har imidlertid fastholdt købet.

    Der træffes afgørelse efter flertallet.” Den erhvervsdrivende blev endvidere pålagt at forrente forbrugerens krav og betale sagsomkostninger til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

    At tage billeder var ikke ond tro, en rabat på 90% var ikke ond tro. Mindes faktisk at huske jeg så en sag hvor “rabatten” var 99% og de fik stadigvæk medhold i at sælger skulle sælge til den pris. .

    Så som jeg skrev i starten, prisen er IKKE alt-afgørende for om at man er i ond tro, det er en vurderingssag, men selvfølgelig hvis man er i ond tro bør man ikke spilde systemets tid på at gøre krav på det, det er belastet hårdt nok som det er.

    • Denne kommentar blev ændret for 1 år, 2 måneder siden af  Fisker.
    • Denne kommentar blev ændret for 1 år, 2 måneder siden af  Fisker.
    #39

    Fedtegreven
    Bruger
    768 indlæg
    Offline

    Alene i denne her tråd har BJ Trading fået annoncering, der ikke kan købes for 1500 kr. Husk at virksomheden ikke udelukkende taber på for billig prissætning.

    #40

    Alx
    Bruger
    1.209 indlæg
    Offline

    #38 Tak igen for at bringe noget brugbar information

    #41

    Canis_Lupus
    Bruger
    2.436 indlæg
    Offline

    #0 jeg vil mene at du har retten på din side, i og med du får en ordrebekræftelse
    med det beløb du tror du køber den for. Du er i god tro, og i følge erhvervsret, så har i ligesom “indgået en aftale” i og med du får ordrebekræftelsen.

    Det er ikke fordi du pludselig bestiller 500 headsets mere fordi du kan se at prisen er fastsat forkert. (Tydelig tegn på ondtro).

    Gamestop gjorde det samme da jeg bestilte 3 X Super Nintendo Mini classic, som de tydeligvis havde prissat for “billigt”, de ringede folk op og sagde prisen havde været forkert, her havde de så allerede trukket mig for et depositum beløb (heldigvis), Jeg sagde til dem at ifølge erhvervsretten, så har det på min side, og jeg har en orderbekræftelse samt at de havde allerede trukket et beløb fra mit kort.

    De fasthold deres sag, jeg oplyste dem så at jeg ville køre en sag via forbrugerstyrelsen, og at jeg tidligere har kørt sager mod eksempelvis Computercity (pga en iphone) og vundet sagen.

    Så gik der nogle timer, og så fik jeg et opkald igen om at jeg fik den til
    den pris jeg købte varen til, i det sekund jeg trykkede på KØB knappen.
    Længere er den ikke, om de har skrevet et eller andet under deres fedtede betingelser, det betyder intet.

    Loven siger det handler om du er i god eller ond tro, slut, punktum.
    Går du ind i en butik og ser en Gucci Taske til 4000 kr , prissat til 400 kr,, og du går op i god tro og køber den, og ekspedienten undervejs opdager fejlen, så er det surt for butikken, fordi det er den pris du ser i det sekund på skiltet og tror er korrekt, som er gældende.

    • Denne kommentar blev ændret for 1 år, 2 måneder siden af  Canis_Lupus.
    • Denne kommentar blev ændret for 1 år, 2 måneder siden af  Canis_Lupus.
    #42

    Alx
    Bruger
    1.209 indlæg
    Offline

    #41 Okay, tak for info!

    #43

    Mart33N
    Bruger
    3.112 indlæg
    Offline

    #40

    Men hvorfor er det, at du insisterer på at udnytte den fejl de har begået til din egen fordel? Du er blevet gjort bekendt med, at de har lavet en fejl, så hvorfor blive ved med at køre på?

    Det er måske mere den tilgang til problemstillingen folk i virkeligheden finder ‘grådig’.

    Google

    #44

    Human
    Bruger
    4.962 indlæg
    Offline

    blowjob trading havde jo alle muligheder i verden for at anullere ordren inden de sendte en ordrebekræftelse på købet og prisen. Hvis de mente den var forkert skulle de ikke ha’ sendt den.
    Ergo, de har bekræftet ordren og prisen.

    #45

    Mart33N
    Bruger
    3.112 indlæg
    Offline

    #44

    Den slags er jo automatisk – Kom nu lige…

    Google

Viser 15 kommentarer - 31 til 45 (af 87 i alt)
  • Emnet 'Forkert prissætning på BJ-trading' er lukket for nye kommentarer.