Fjernsyn til Konsoller
Daily Rush › Debat › Off-topic › Fjernsyn til Konsoller
- Dette indlæg indeholder 15 kommentarer, har 8 deltagere og blev senest opdateret af
Robert for 13 år, 11 måneder siden.
-
ForfatterEmne
-
07/02/2007 kl. 21:07 #0
Synes jeg har hørt folk sige at hvis man vil ha’ fuld udbytte af sin konsol, skal man investere i “godt” fjernsyn.
Går ud fra det er noget med noget høj opløsning, HD-tv og jeg skal komme efter dig-smæk, men hvad skal man helt eksakt kigge efteR?og kan man få “fuld udbytte” via et fjernsyn til 4-5K(20-tommer)?
Hvad bliver det næste?
-
ForfatterEmne
-
ForfatterKommentarer
-
07/02/2007 kl. 21:27 #1
For at få fuldt udbytte som du snakker om, er det bedste man kan få, en fladskærm med 1080p. Det er fuldt HD og som bl.a. ny spil som Vitua tennis 3 til 360 understøtter. Sådan tv ligger dog over 10.000 kr. Men en fladskærm med mindre opløsninger kan self også godt gå an, men 1080p er det “Bedste” !
I'm so smart...S-M-R-T!
07/02/2007 kl. 21:34 #2Jeg tror nu ikke det er så vigtigt om det er 720p eller 1080p. Gå hellere efter den samlede kvalitet på skærmen da jeg tvivler på at hverken PS3 eller X360 er kraftfulde nok til at køre særligt mange spil i 1080p.
07/02/2007 kl. 21:37 #3#1 tak!
Hvad bliver det næste?
07/02/2007 kl. 21:49 #4
Anonym 2.508 indlægOfflineHvorfor i alverden udgiver begge plaforme så spil med 1080p, hvis i siger de ikke kan “trække dem”?
07/02/2007 kl. 22:36 #5Er det ikke mindre krævende spil, som feks tennis, der bliver udgivet i 1080?
Er dog ikke sikker…"Jeg har ikke selv trænet noget kvindehold, med det er da bedre, at de beskæftiger sig med sport, end at de hænger på gadehjørnerne" Citat: Richard Møller Nielsen
07/02/2007 kl. 22:45 #6Nemlig. Jeg vil blive overrasket, hvis spil som f.eks UT3 kommer til at køre 1080p.
08/02/2007 kl. 00:51 #7Det du skal kigge efter er som nummer 1 siger hvilken opløsning skærmen kan køre.
Der er 2 standarter som man skal kigge på.
720p og 1080p hvor 1080p er bedst men også dyrest. Derudover er det vigtigt at finde ud af hvor stor en kontrast tv’et kan vise(antal forskellige farver på samme tid). LCD skærme skal efter min mening mindst have 2-3000:1
Køber du en skærm under 30″ er 720p ok men skal tvet være større er 720p opløsningen liiige gnidret nok og 1080p er at foretrække.
desuden er der en “fælde” som nogen godt kan falde i. Der er nogen “HD-TV” som kører 1280×720 i opløsning. Men dette er pixelsammensætningen til en 4:3 skærm. Skal du have widescreen(16:9) skal opløsningen være 1366×786(ca.)
ved ikke om samme problem kan opstå med 1080p skærme.
plus HDMI tilslutning er NICE men ikke NEED.
med hensyn til pris købte jeg et 27″ 720p Samsung tv med 2000:1 til 5500kr… Så det behøves ikke være afsindig dyrt.
håber det kan bruges…Tja...
08/02/2007 kl. 03:07 #97#
desuden er der en “fælde” som nogen godt kan falde i. Der er nogen “HD-TV” som kører 1280×720 i opløsning. Men dette er pixelsammensætningen til en 4:3 skærm. Skal du have widescreen(16:9) skal opløsningen være 1366×786(ca.)
Jeg aner ikke hvad du snakker om HD-signalet 720p er jo netop opløsning 1280×720, så det der er sort snak.
Mht til hdmi-indgang, så er det ikke et must, så længe der er dvi indgang med HDCP kan tv’et klare HD-billeder + HD-dvd/Blueray materiale, man kommer bare til at køre lyden over seperate kabler.
Til det budget der er lagt vil jeg foreslå at du køber et billigt 26-32″ tv, feks et Mirai, det kan man godt få til de penge.
Frie radikaler, de bedste kæledyr
08/02/2007 kl. 10:27 #10Jeg vil nok foreslå at du spørger inde på http://www.recordere.dk eller http://www.flatpanels.dk efter gode råd.
Herinde får du let noget ævl at vide..
Som fx det #7 skriver, Det er da en værre omgang ævl. som fx det med at over 30” helst skal være 1080p. Dette har intet på sig da det har noget at gøre med at plasma pixels ofte er aflange og ikke benytter sig at 1:1 pixelmapping. Men måske nogen vil rette mig hvis jeg er galt på den, ved ikke helt så meget om det hehe
08/02/2007 kl. 11:05 #11#8
Som #9 skriver er HDMI ike et must. Og helt ærligt hvor mange gider have lyden ud igennem fjernsynshøjttalerne på en fladskærm. At du mener det er et must har måske noget at gøre med at du skal have en PS3???
#9
Som jeg forstår det vil HD signaler blive sendt i widescreen(16:9). De tv jeg snakker om er typisk widescreen men med 1280×720 som jo er et 4:3 forhold. hvilket vil resultere i et forvrænget billede frem for 1366×786(ca.) som ER 16:9 og derfor passer til et widescreen. måske har du ikke set dem, men da jeg skulle købe tv rendte jeg ind i en ddel af dem.
#10
Hvis du lige læser min post efter står der også at det er LCD skærme jeg snakker om. Jeg er udemærket klar over at plasma fungerer på en anden måde
men hey, hvis ikke han kan bruge det jeg siger til noget kan han jo bare ignorere det. Jeg prøver bare at hjælpe så godt jeg kan.
Tja...
08/02/2007 kl. 11:18 #12Jeg må indrømme jeg har nu aldrig set et LCD med en opløsning på 1280×720.
Men jeg er dybt uenig i din holdning til gnidret billede på LCD større end 30” Og hvis du nævner det samme på de fora jeg nævnte før tror jeg også at jeg vil få medhold.. Altså med mindre du hra kigget på meget billige skærme.
08/02/2007 kl. 12:19 #13som jeg også skrev kostede mit tv “kun” 5500,- så nej, det var ikke toppen af poppen jeg kiggede på…
hvilket jo heller ikke er det #0 er interesseret i…
EDIT:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=156316Her kan du se et eks. på de tv jeg mener. widescreen med 1280×768 px
ikke et godt tv efter min mening
Tja...
08/02/2007 kl. 12:39 #14Her er en søgning på HIFIpriser.dk
minimum 20″
minimum 1366×768 px
minimum 1000:1Maximum 6000 kr
Sorteret efter pris
Tja...
08/02/2007 kl. 13:20 #15Robert
Jeg fatter stadig ikke hvad du mener…
Hvad mener du med at 1280×720 er et 4:3 forhold? 1280/720 = 1,777 og 16/9 = 1,777 , det er et 16:9 forhold, hvorimod 1366/768 = 1,74 altså ikke er et perfekt 16:9 forhold, men så tæt på at det ikke gør noget.Du har hele tiden snakket om at det er fjersyn med 1280×720 der er problemet, men nu linker du til et tv med 1280×768. 1280/768 = 1,66 så jeg kan da godt se hvis det var den slags fjersyn du mente, da det afviger henimod en 16:10 skærm. Men bliver da aldrig et 4:3 (= 1,333) forhold.
Edit: De eneste lcd-tv man kan få i 4:3 er 20″ og nogle mindre skærme med dårlige opløsninger til andet end analog-tv
Frie radikaler, de bedste kæledyr
08/02/2007 kl. 13:47 #16ok… jeg har ikke selv lavet matematikken. det er bare hvad fyren fortalte mig da jeg handlede tv. Dit argument giver mening, og jeg accepterer det som et godt argument; “I stand corrected” du har ret, jeg tog fejl.
Ved du også hvorfor de så ikke bare laver TV med de antal pixels?
Tja...
-
ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























