fredag, august 23, 2019

FIFA spillene som 365 service

Daily Rush Debat Spil FIFA spillene som 365 service

• Forfatter
    Emne

Deadmeat
    Bruger
    6.281 indlæg

EA har luftet muligheden for at gå væk fra den årlige udgivelse med FIFA spillene til fordel for en abonnementsudgave, der modtager løbende opdateringer med både transfers, grafik osv.

Jeg synes det er en interessant idé, vel at mærke hvis man ikke bliver stavnsbundet et halvt år ad gangen til abonnementet, men rent faktisk kan melde fra/til uden opsigelsesperiode.

Nu må vi se, det er jo EA, så sandsynligvis ender det med en løsning, der er dårligere og dyrere for den enkelte spiller.

Hvad tænker I?

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Viser 12 kommentarer - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

TormDK
    Bruger
    14.468 indlæg

“As a service” modellen er fremtiden, like it or not.

Nickell
    Bruger
    3.966 indlæg

Jeg kan se mange fede features i det:

– Klubskifte og nye spillere sker med det samme
    – Man kan følge ligaernes sæsoner
    – Til VM og EM er der specielle puljer/turneringer, hvor man følger sit hold

Spørgsmålet er blot, om jeg kan hoppe på og af abonnementet. Jeg betaler gerne en månedspris i perioder, når vennerne er klar på det samme.

Nu mangler vi bare crossplatform, så er vi der…

Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

staeffeN
    Bruger
    38 indlæg

Af alle de reaktioner jeg har læst, så er de fleste ret tilfredse, og synes umiddelbart at det lyder som en god idé. Nu har jeg som trofast fifaspiller gennem de sidste 12-13 år set EA stramme skruen gang på gang mht deres mikrobetalinger og det irriterer mig så grusomt. FUT er virkelig blevet PTW, da folk åbenbart er villige til at smide kassen efter in-game pakker.

Jeg er sikker på, at EA nok skal nappe en månedlig 100-lap på et abonnement, og så betaler vi pludselig 1200kr for FIFA om året istedet for 499. Suk

VampiricEye
    Bruger
    24.587 indlæg

Jeg køber i forvejen ikke FIFA. Hvis det der bliver fremtiden, så bliver det et ekstra stort nej tak herfra.

Jeg håber bare på PES 2019 til Switch næste år.

Nintendoredaktør

Deadmeat
    Bruger
    6.281 indlæg

#4: Ja interessant nok så kan dette træk fra EA skabe en flytning af spillere til PES, hvis de ellers holder fast i den traditionelle model.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

FIRESTORM
    Bruger
    5.059 indlæg

Hvis ikke fifa kan klare en abonnements model, så er det vist ingen spil der kan. Selvfølgelig kommer det også an på prisen, spillet skal jo ikke blive dobbelt så dyrt.

Personligt ændre det dog ikke noget for mig, jeg kommer stadig ikke til at spille FIFA. Faktisk tvivler jeg på jeg nogensiden kommer til at betale for et abonnements spil igen. Vil langt hellere betale fuldpris (hvis det er et godt spil) eller spille et gratis spil som PoE, eller et af Moba spillerne.

Nioxic
    Bruger
    17.612 indlæg

De gør det HELT sikkert kun fordi det har potentiale til at give dem flere penge i kassen..

og lur mig om de ikke også finder på forskellige typer abonnementer..

discount, basic, premium, pro osv osv…

Jeg er på ingen måde fan af abonnementer for sådan noget. jeg foretrækker til enhver tid 1 pris, og så ejer jeg produktet for evigt. som fx. det fungerer med en dvd film eller lign. abonnementsbaseret (eller bare online only… for at sige det som det også er) er begrænset til kun at fungere så længe EA synes det skal være. jeg kan ikke spille det fifa spil om 20 år, hvis jeg ville… fordi EA nok har lukket den service ned (eller ændret den eller lign)

Hvad skal man så give for et abonnement?

5 dollars? (5 euro – 50 kr?)

det er alligevel 600 kr om året.. hvem fanden gider gi så meget?

http://www.reddit.com/r/random/

Skipper
    Bruger
    1.196 indlæg

#7 Det er ikke _meget_ dyrere end hvad det alligevel koster – men – jeg forstår godt din bekymring..

Omvendt set – hvis man kan droppe ud de perioder man ikke lige gider det – så er det måske i virkeligheden ved at nå en pris, hvor man måske sparer lidt?

Nu er jeg dog typen der godt kan lide at spille “career” mode – så “live” updates betyder ikke det store for mig….

Abandon ship!

FIRESTORM
    Bruger
    5.059 indlæg

#7 nu er fifa 2017 nok ikke lige den slags spil man har lyst til at spille om 20 år, men jeg kan sagtens følge dig

VampiricEye
    Bruger
    24.587 indlæg

#9 Well, hvis jeg skulle få lyst til at spille FIFA, så tror jeg faktisk, at jeg ville være tilbøjelig til at kaste mig over FIFA 98 igen.:)

Nintendoredaktør

ice_boy
    Moderator
    13.590 indlæg

Spiller ikke selv FIFA spillene, men dette er da godt nok en smart måde at tjene penge på.

Kan sagtens se en masse fordele ved at køre på den måde, men så er spørgsmålet om det kommer til at blive lidt P2W.
    Her tænker jeg på om de, som der også er skrevet i tråden, laver forskellige abonnementer der så giver forskellige fordele.

OhnoNono
    Bruger
    241 indlæg

Jeg har længe tænkt tanken. Det har ikke givet mening at lave en ny udgivelse hver år, i lang tid. Det er et klart skridt i den rigtige retning.

Fokusere på at få rettet diverse bugs og så udgive et season pass med opdatering af transfer og stats. Jeg har ikke spillet FIFA siden ’15 eller ’16, alene på grund af at de samme bugs går igen, i “næsten” hvert spil.

Jeg er her bare...

Viser 12 kommentarer - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.