mandag, juni 1, 2020

Familie-SUV anno 2019

Daily Rush Debat Off-topic Familie-SUV anno 2019

• Dette indlæg indeholder 66 kommentarer, har 33 deltagere og blev senest opdateret af  Nickell for 1 år siden.
  • Forfatter
    Emne

Nickell
    Bruger
    4.189 indlæg

Kære rushere

Vi står i familien overfor købet af en ny bil. Med fælles parkeringsplads kan jeg desværre ikke springe ud i en elbil (Kona skulle være ret rost som el-SUV). Jeg savner lidt input på de forskellige biler på markedet. Derfor vil jeg liste mulige bud op med jeres kommentarer efterhånden, som I deler jeres erfaringer.

Vores behov: Bagageplads (barnevogn) og sikkerhed. Vi kører max. 10.000 km. om året. Pris: 250K-350K.

Listen:
    —————-
    – Peugoet 3008: Vores favorit pt.

– Citroen C4/C5

– Kia Sportage: Foreslået af Sturm

– Opel Grandland X: Kører ikke langt på literen, men den er dæleme flot

– Renault Kadjar: Pæn og næsten 16 km/L

– VW T-ROC: Måske for lille bagtil?

– Toyota C-HR

Frasorterede:
    Ford Kuga: Kun en Berlingo er grimmere. Kun 12,5 på literen (WLTP)
    Hyundai Kona: Ser ud til at have et lille bagagerum
    Mazda CX-5: Fandme flot, men kun 13,5 på literen (WLTP)
    Nissan Qashqai: Kører ikke langt på literen efter WLTP
    Peugeout 5008: For dyr
    Seat Ateca: Har klart et lille bagagerum
    Subaru: De tiltaler umiddelbart ikke min æstetiske sans. Måske er det noget for andre…

Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

• Dette indlæg blev ændret for 1 år siden af  Nickell. Årsag: Opdateret med forslag indtil #62
Viser 15 kommentarer - 31 til 45 (af 66 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

ngin
    Bruger
    2.770 indlæg

Jeg kender ikke prisforskellen men, Opel Cross-/Grandland = Peugeot. Efter PSA Group opkøbte Opel sidste år, smed de lige hurtigt et par biler på markedet for at komme i gang. Det er stort set en Peugeot med et Opel logo på fronten, kigger du i motorrummet står der Peugeot på delene.

dinirex
    Bruger
    187 indlæg

FedeJoergen
    Bruger
    548 indlæg

Nu ved jeg ikke hvor længe du iøvrigt kan vente, men hvis du kan trække den til 2020, så har Tesla annonceret deres 7 personers Model Y, den kommer til at være indenfor dit budget og er en noget mere fremtidssikker bil da dinosaurbilerne snart er forbudte og hadet overalt

https://www.tesla.com/modely

7 personers fra 0-100 på 3,x sekund, og ca. 5-6 sekunder hvis man tager den helt skrabede.

Canis_Lupus: "Troll-profil, smut hjem til din troll-farm i Rusland og hav et godt liv i din boble. Jeg er færdige med at spilde sekunderne på dig."

TabascoPreben
    Bruger
    819 indlæg

#33 Bliver Model Y billigere end Model3? Ellers er det da noget vrøvl at liste den som en mulighed med et budget på Maks 350k. Billigste Model3 er lige nu Standard Range plus til 376.000 kr. Når den helt skrabede Model3 Standard Range kommer en dag, kan man måske lige snige sig under 350k, men så skal man samtidig ikke sætte et eneste flueben i ekstraudstyrslisten og leve med den begrænsede rækkevidde .

FedeJoergen
    Bruger
    548 indlæg

#34 Ja hvis man snupper den billigste udgave af en Model 3, så kan den snuppes for under 350k, det eneste du går glip af er hastighed (nuvel 5,4s er hurtigt).

Så kan man diskutere om træinteriøret er pænt, jeg er mere til det hvide i en Model 3 Performance version, men det er en anden snak.

Det gode ved Teslaer er at du ikke får en skrabet version, da de ikke har gearkasse eller andet der ødelægger køreglæden. Det er kun rækkevidde og acceleration du piller ved.

Canis_Lupus: "Troll-profil, smut hjem til din troll-farm i Rusland og hav et godt liv i din boble. Jeg er færdige med at spilde sekunderne på dig."

Bragse
    Bruger
    772 indlæg

Toyota C-HR har ikke meget plads til bagage.
    Derudover har den meget små vinduer ved bagsæderne, så der bliver typisk ret mørkt deromme. Kombiner det med børn der har let ved køresyge og du kommer til at skulle have en del brækposer med. Hvis du skal have andet end børn på bagsædet på noget tidspunkt skal de helst ikke være over 1.70 i højden, da benplads så bliver et stort problem.

*.*

HQX
    Bruger
    1.165 indlæg

#28 +1 for Skoda Octavia, har samme model. Det er bare en god bil når man skal afsted med barnevogn og også have plads til andet, det er et stort bagagerum!

Marcshall
    Bruger
    1.252 indlæg

Jeg har en ældre Volvo XC90, som jeg betalte betydeligt mindre for end dit budget.

Det er muligvis den sikreste bil nogensinde lavet (jeg har læst, at der aldrig er registreret et trafikdødsfald i den), og der er ingen grænser for hvad man kan fylde i det bagagerum. Havde gammel odder barnevogn, uv-jagt grej med 2 harpuner, bagage, børnestole og legetøj til to børn, fyldt vasketøjskurv, samt egen bagage til konen og jeg og madvarer til sommerhustur til hele påskeferien. Og det var uden at der var behov for at have andet end os selv i kabinen.

Den kører ikke langt på literen, men det er en røv lækker bil og hvis du ikke skal så langt og ikke bruger den som pendler bil, så går det vel an?

data222
    Bruger
    302 indlæg

Jeg har lige købt en Mazda CX-5. Den kører godt, og der er god plads til familien og en barnevogn.

JD-79
    Bruger
    937 indlæg

#0: Jeg har netop været hele møllen igennem sammen med kæresten og valget er faldet på en Seat Ateca, som i øvrigt har et væsentligt større bagagerum end den T-Cross du overvejer…

Lucky
    Bruger
    3.303 indlæg

Jeg har skiftet min ud med en ny Tesla Model 3, kommer aldrig i benzin igen.

husk at inkludere besparelse på drift ved en el-bil, gyser ved tanken om tidligere at tanke ugentligt for en plovmand…

Familie containeren Mazda 5 bliver også skiftet til en Y når de kommer

Ad nauseam

JVA
    Bruger
    1.271 indlæg

Hvordan gør man egentligt hvis man vil køre en tur sydpå til Italien f.eks.? Kræver det bare lidt mere planlægning for at finde ladestationer? Går selv med tanken om at anskaffe mig en elbil engang

Pak mig ind i min færøske trøje,
    mit olietøj og min sydvest,
    og drik jer en bajer
    den dag, jeg ta'r fra jer
    til det sted, hvor der aldrig er regn eller blæst.

Spoock
    Bruger
    1.455 indlæg

#41 Men ligger Tesla indenfor trådstarters budget?

TabascoPreben
    Bruger
    819 indlæg

#43 Det er det jeg også er inde på i #34.

kØb eN pORSche TayCAN nÅR deN kOMMer, DEn BLiveR bARe MEGa FeD OG deR Er GOD plaDs tIL BARNEvognen.

Ghostav
    Bruger
    3.377 indlæg

Mercedes GLC 350 Coupé 4Matic. Har bestilt en til oktober. Smuk vogn.

Viser 15 kommentarer - 31 til 45 (af 66 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.