fredag, oktober 18, 2019

Familie-SUV anno 2019

Daily Rush Debat Off-topic Familie-SUV anno 2019

• Forfatter
    Emne

Nickell
    Bruger
    3.996 indlæg

Kære rushere

Vi står i familien overfor købet af en ny bil. Med fælles parkeringsplads kan jeg desværre ikke springe ud i en elbil (Kona skulle være ret rost som el-SUV). Jeg savner lidt input på de forskellige biler på markedet. Derfor vil jeg liste mulige bud op med jeres kommentarer efterhånden, som I deler jeres erfaringer.

Vores behov: Bagageplads (barnevogn) og sikkerhed. Vi kører max. 10.000 km. om året. Pris: 250K-350K.

Listen:
    —————-
    – Peugoet 3008: Vores favorit pt.

– Citroen C4/C5

– Kia Sportage: Foreslået af Sturm

– Opel Grandland X: Kører ikke langt på literen, men den er dæleme flot

– Renault Kadjar: Pæn og næsten 16 km/L

– VW T-ROC: Måske for lille bagtil?

– Toyota C-HR

Frasorterede:
    Ford Kuga: Kun en Berlingo er grimmere. Kun 12,5 på literen (WLTP)
    Hyundai Kona: Ser ud til at have et lille bagagerum
    Mazda CX-5: Fandme flot, men kun 13,5 på literen (WLTP)
    Nissan Qashqai: Kører ikke langt på literen efter WLTP
    Peugeout 5008: For dyr
    Seat Ateca: Har klart et lille bagagerum
    Subaru: De tiltaler umiddelbart ikke min æstetiske sans. Måske er det noget for andre…

Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

• Dette indlæg blev ændret for 5 måneder, 1 uge siden af  Nickell. Årsag: Opdateret med forslag indtil #62
Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 66 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

StultusX2
    Bruger
    4.943 indlæg

#15 Børn i transportkasse?! Hold da op/ÜberWin! Fortæl lige hvordan du/I gjorde dét!

P.S. skrev du lige at: “missekatten” skal lukkes inde – i år 2019?

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Noize
    Bruger
    4.401 indlæg

Lad vær med at snyde dig for en tur i en Mazda CX-5. Fantastisk køreglæde og lækker og super flot bil. Derudover er Mazda efter min erfaring en langt bedre designet og pålidelig bil en feks VAG og Franske biler.

Spoock
    Bruger
    1.337 indlæg

#17 Jeg er nok farvet da jeg selv kører rundt i en Peugeot, men det er vidst en skrøne det med franske biler og pålideligheden. Kan være de har haft nogen problemer på et tidspunkt, men nu er de vidst helt på højde med tilsvarende prisklassebiler. Design skal jeg ikke kunne sige noget om. Jeg kan lide det i min – det minimalistiske design i 308eren var en af grundene til den blev valgt.

Men selvfølgelig skal trådstarter prøve mazdaen også. Man skal rundt og se en del biler før man beslutter sig.

Shinzon
    Bruger
    1.456 indlæg

#15 ha ha ha jeg skriver nu dog ” dyr ” ikke små mennesker :D. Så nu hiver du en Me2 ned over mig?

Fox
    Bruger
    3.641 indlæg

Ford Kuga ?

Sometimes you gotta rise above your morales

TabascoPreben
    Bruger
    814 indlæg

Personligt synes jeg det er åndssvagt at give så meget ekstra for at få din stationcar på stylter. Men hvis det ikke kan være anderledes så er det vel med det budget og uden det bliver for småt Skoda Karoq
    Peugeot 3008
    Nissan Quasqai
    Renault Kadjar
    Citroën C5 Aircross
    Mazda CX-5
    Opel Grandland
    Hyundai Tucson
    Kia Sportage
    Ford Kuga
    Seat Ateca

Der er sikkert en masse af dem i kan udelukke på forhånd af mere eller mindre logiske årsager (fætter Jørgen siger Ford er noget lort!), så kort fæltet ned og tag ud og prøvekør så mange som muligt. Det giver et langt bedre indtryk af bilerne.

johbe
    Bruger
    9.427 indlæg

Erhvervede mig den nye Megane model da den kom for knap 2 år siden. Havde den i 12 måneder, hvor efter jeg skaffede mig af med den.

Havde den med nøglefri løsning, samt en masse ekstraudstyr.

Motor startede spontant efter jeg havde forladt bilen (samme skete for naboen med hans Grand Scenic)

Bilen låste mig ude flere gange, efter jeg havde sat min taske, med nøgle i, ind i bilen.

Døre ville ikke låse op og/eller låse

Infotainment kunne tage op til 2 minutter om at aktivere efter bilen var startet

Forlys blændede op og ned som det passede bilen, hvilket resulterede i flere fuck fingre fra modkørende.

Det var bare nogle af de ting den bød mig gennem de 12 måneder med bilen. Første, og sidste, franske bil for mig.

Same shit, different day.

Spoock
    Bruger
    1.337 indlæg

#22 Og jeg kender en der har oplevet mærkelige ting ved en VW, så aldrig mere tyske biler…

Der kan opleves flaws med alle mærker. Som jeg tror #21 er inde med fætter jørgen kommentaren, kan man ikke bruge isolerede beretninger til noget. Stort set alle europæiske biler i midrangen har samme holdbarhed og risiko for fejl. Derfor ud og prøvekør dem og test systemerne. Se om man kan leve med hastigheden på infotaintmentsystemet. Mit i min peugeot er måske lidt langsommere end i en VW, men jeg har ingen problemer med det. På de korte ture bruger jeg det ikke – radioen starter med det samme, og på de lange ture, er det ikke de 15 sekunder der gør en forskel for mig. For andre kan det være anderledes, og der er andre parametre.

Derudover er det jo håbløst at skære alle franske biler over en kam. Renault og PSA er to forskellige firmaer og fabrikker. Renault har mere til fælles med Nissan end med Peugeot. Så hvis en opel fejler, vil du heller ikke købe vw?

Til trådsstarter – jeg kan godt forstå du kigger på SUV. Det eneste jeg savner i min 308’er er at sidde lidt højere. Det giver et lækkert overblik.

Shinzon
    Bruger
    1.456 indlæg

#22 Som #23 Siger bare fordi du har haft fejl er det jo ikke ALLE de biler der har det. hvors nabo har en renault Megane fra 2017 med alt i udstyr han har været glad for den og den har ikke de fejl som din har. min lillebror har en audi A6 fra 2018 “firmabil” Som på godt 1 år har været på værksted i samlet 2 mdr pga alle Mulige Fejl. Lygtefejl- Servofejl- Varme i forruden der ikke virker problemer med DSG og at den ikke ville låse op eller låse igen. Så nej det er ikke KUN franske biler. ja der var fejl i dem for en del år siden men de er kommet igen så det med franske biler er lort passer ikke på de nye. og NEJ jeg køre ikke i en fransk bil. men tysk og den har også haft fejl med lygter og dsg

johbe
    Bruger
    9.427 indlæg

Jeg skrev heller ikke at alle franske biler havde fejl. Jeg skrev at JEG ikke vælger fransk igen.

Der er en forskel. Læs nu ikke mere ind i det.

Human
    Bruger
    4.962 indlæg

Jeg fatter ikke trenden med høje biler. De kører dårligere, er dyrere, og mere usikre.
    (MEN SÅ BLIVER MIN PENIS STØRRER.!!””!”===(&)

johbe
    Bruger
    9.427 indlæg

Konen er vild med større biler. Tror nu ikke at penis argumentet spiller ind der. Ellers har hun sgu gemt den godt igennem de sidste 23 år.

MiNo
    Bruger
    2.264 indlæg

Skiftede selv fra station car (Kia Cee’d) til sedan/hatchback da jeg ikke længere skulle have plads til barnevogn. Men, sedan’en har sgu MERE bagagerum end stationcar’en ! (590 L mod 530L) …

Jeg skiftede til Skoda Octavia (2016, den er 3 år nu) og det har været fantastisk. Masser af plads, enkel “rolig” indretning der ikke ligner et aktivitetscenter for børnehavebørn med ADHD – relevant udstyr (Style) og lækker motor (150HK – 8.2 sec til 100km/t) og automatgear (DSG). Den triller nemt ~20 km/l når jeg kører rundt i landet, men naturligvis noget mindre i morgenmylderetid. Den koster lige præcis i midten af dit budget.

Man sidder dog lidt lavt i den – det synes jeg så er fantastisk og sportsligt, men hvis du VIL op i højden så taber den præcis på dette punkt.

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

mbm
    Bruger
    255 indlæg

har selv en seat ateca. super meget bil for pengene.
    at den har lille bagagerum i forhold til de andre på listen mener jeg ikke er korrekt

gumshot
    Bruger
    287 indlæg

Vent et års tid,
    Ford Explorer er på vej i en hybrid/el variant til Europa. Den har været super populær i USA og nu kommer den så til os, dog i en sænket udgave, som de forklarer med er smartere og mere økonomisk, så altså et par cm lavere.

Det er dog en lækker bil.

Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 66 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.