søndag, september 15, 2019

Familie-SUV anno 2019

Daily Rush Debat Off-topic Familie-SUV anno 2019

• Forfatter
    Emne

Nickell
    Bruger
    3.979 indlæg

Kære rushere

Vi står i familien overfor købet af en ny bil. Med fælles parkeringsplads kan jeg desværre ikke springe ud i en elbil (Kona skulle være ret rost som el-SUV). Jeg savner lidt input på de forskellige biler på markedet. Derfor vil jeg liste mulige bud op med jeres kommentarer efterhånden, som I deler jeres erfaringer.

Vores behov: Bagageplads (barnevogn) og sikkerhed. Vi kører max. 10.000 km. om året. Pris: 250K-350K.

Listen:
    —————-
    – Peugoet 3008: Vores favorit pt.

– Citroen C4/C5

– Kia Sportage: Foreslået af Sturm

– Opel Grandland X: Kører ikke langt på literen, men den er dæleme flot

– Renault Kadjar: Pæn og næsten 16 km/L

– VW T-ROC: Måske for lille bagtil?

– Toyota C-HR

Frasorterede:
    Ford Kuga: Kun en Berlingo er grimmere. Kun 12,5 på literen (WLTP)
    Hyundai Kona: Ser ud til at have et lille bagagerum
    Mazda CX-5: Fandme flot, men kun 13,5 på literen (WLTP)
    Nissan Qashqai: Kører ikke langt på literen efter WLTP
    Peugeout 5008: For dyr
    Seat Ateca: Har klart et lille bagagerum
    Subaru: De tiltaler umiddelbart ikke min æstetiske sans. Måske er det noget for andre…

Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

• Dette indlæg blev ændret for 4 måneder, 1 uge siden af  Nickell. Årsag: Opdateret med forslag indtil #62
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 66 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Noztra
    Bruger
    1.658 indlæg

#1 Hvis i kun kører 10k om året, har i så overvejet og lease?

Nioxic
    Bruger
    17.633 indlæg

#1 AT lease.

#0 hvorfor skal det være en SUV?

de er bare højere, og koster mere… og er dyrere i brændstof.

anyways Jeg kan godt lide størrelsen kontra prisen på den nyere C5 Aircross, hvis det absolut skal være en SUV. koster fra 250K

alternativt er der også Kia Sportage, eller renault kodaokqdokqdoqkd (Wtf hedder den) eller nissan Qashqai

http://www.reddit.com/r/random/

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.047 indlæg

Nissan Qashqai ?

Hvis du kan undvære apple carplay, så kan du endda få en god pris på den nuværende model, da de opdateret kommer maj/juni, og sælgerne er ret liderlige med at komme af med dem de har nu.

Jeg har dog valgt at vente med bestillingen, fordi jeg gerne vil prøve apple carplay i den næste bil.

Har du i øvrigt set på KIA Sportage?

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

Nickell
    Bruger
    3.979 indlæg

#1: Jeg er den konservative type. Jeg sparer normalt op til en bil, men denne gang har vi behovet, før det kan lade sig gøre. Jeg kan godt lide at sætte penge i ting, og med leasing har jeg fornemmelsen af at køre rundt i andres ting.

#2: Jeg vil gerne op i højden med en SUV. Desuden har jeg et indtryk af, at man er bedre sikret i en SUV (ingen evidens for det).

#3: Tak, jeg kigger på dem. Dog har jeg vist skippet Qashqai grundet benzinforbruget. Carplay betyder intet.

Familiv uden kemi? Tjek http://gronfamilie.dk/

_Djernis_
    Bruger
    1.312 indlæg

Vi har i Januar købt en Hyundai Kona (benzin), pladsen i bagage rummet er ikke voldsomt, men det kommer også an på hvilken barnevogn man vil have i den, men der er nok ikke plads til meget andet end barnevognen, så til jeres brug ville jeg have tendens til at give dig ret i at der ikke er pladsen til det. Ellers skal i smutte ud forbi forhandleren og tjekke efter.
    På alle andre punkter er vi fult tilfredse med den selv med 1.0 motoren.

"Vi holder ikke op med at lege, fordi vi bliver gamle... men vi bliver gamle, fordi vi holder op med at lege"

-SANTA-Julemanden
    Bruger
    7.373 indlæg

Vi valgte 3008 fra pga for lille bagagerum. Så Overvej det lige 😁

BetWizer.com - Sports-betting made easy

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.047 indlæg

Ja benzin er der et højt forbrug, tilgengæld får man meget ekstra udstyr.

Jeg kører selv en del mere, så jeg går med diesel modellen, men ved kun 10k km så er det benzin der skal anvendes.

Hvis der fandtes el SUV’er der kunne trække en buggy trailer var jeg klart gået med det i stedet.

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

FedeJoergen
    Bruger
    559 indlæg

Helt klart en Citroen C4 Grand Picasso.

Du bliver iøvrigt overrasket over hvor hurtig den er, du kan godt snuppe en Mercedes C klasse 180/200’er i en 7 personers franskmand

Vi har testet stort set alt og med den børneflok + venner så er den mest value for money.

Canis_Lupus: "Troll-profil, smut hjem til din troll-farm i Rusland og hav et godt liv i din boble. Jeg er færdige med at spilde sekunderne på dig."

• Denne kommentar blev ændret for 4 måneder, 2 uger siden af  FedeJoergen.

mortendb
    Bruger
    349 indlæg

Tag et kig på Subaru XV eller en Forester.

Packman
    Bruger
    25 indlæg

Opel Grandland er på tilbud. Den har også en ok turbo motor. Og for første gang nogensinde, så koster modellerne med diesel motor og benzin motor det samme. Hurra!

Kejseren
    Bruger
    1.276 indlæg

Qashqai og 3008’eren har ret lille baggagerum, hvis du skal bruge den til barnevogn. Umiddelbart har alle på din liste ret små bagagerum. Qashqai‘en (min personlige holdning) er en pensionistvogn…

Jeg ville overveje en 308SW i den prisklasse.

"Jeg har ikke selv trænet noget kvindehold, med det er da bedre, at de beskæftiger sig med sport, end at de hænger på gadehjørnerne" Citat: Richard Møller Nielsen

StultusX2
    Bruger
    4.884 indlæg

Findes der ikke stationcars længere?

“Mere sikker” wtf?

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Shinzon
    Bruger
    1.456 indlæg

Glem alt om SUV det er bare en stationcar og dem kan du få billiger. vis det er baggagerum du skal have kommer man ikke uden om skoda der kan fanme bo en polsk familie i deres biler Octavia – Superb. Toyota har også Hybrid biler så du ikke behøver at lade dem vis du/i køre meget by kørsel og så er det jo en Toyota det lort kan næste ikke gå i stykker men som andre også skriver leasing er nok klart det bedste vis i ikke køre mere.

• Denne kommentar blev ændret for 4 måneder, 1 uge siden af  Shinzon.
    • Denne kommentar blev ændret for 4 måneder, 1 uge siden af  Shinzon.

StultusX2
    Bruger
    4.884 indlæg

Men har OP: Hund, kat, andre kæledyr, inklusiv (små)børn* Så er Leasing = knap så smart!

*Pis, lort, bræk og fedtede poter/babyfingre.

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Shinzon
    Bruger
    1.456 indlæg

#14 Se det nu rigtig nok dog er det nok mest hunde. da katte jo nok er i en kasse og andre dyr også gætter jeg på

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 66 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.