DOTA 2: Player levelling
Daily Rush › Debat › Spil › DOTA 2: Player levelling
- Dette indlæg indeholder 33 kommentarer, har 17 deltagere og blev senest opdateret af
chipokemon for 7 år, 11 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 10/02/2013 kl. 22:02#0
Hvad gavner det at stige til fx level 2 i DOTA? Man får xp for hver kamp, men google fortæller mig kun om in game hero levelling…
Nysgerrig - ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 11/02/2013 kl. 14:58 #17
#15 Okay, fedt med noget feedback fra en HoN spiller. Jeg er også en gammel, siden closed beta HoN spiller og mega fanboy, så jeg kan forholde mig til, hvordan D2 klarer sig.
Men det er godt nok lyder sgu da meget fedt.
Un dos tres Maria!
11/02/2013 kl. 15:22 #18#15 Jeg er lodret uenig i dit udsagn. Ja en earlygame ganker kan hjælpe med at føle, man er foran, og et par hero-kills foran i starten, kan virke uoverkommeligt svært at vinde over, men jeg mener slet ikke early game-gankers er vejen frem. Hvis du kigger pro kampe etc, så spiller de altid med en late-game carry og det er virkelig fuldblods lategame carry, som ikke laver noget i en 45 min udover at farme.
Just kidding God tirsdag
11/02/2013 kl. 16:12 #19Jeg har spillet HoN, Dota og lol. Jeg synes lol er det bedste. Creep/tower denies synes jeg er dybt fjollet, og at man skal købe town portal scrolls osv er også lidt meh. Jeg vil ikke sige lol er perfekt, men det er nemt at komme igang med, hvilket jeg synes er godt.
Man kan tale om sværhedsgraden i spillet, men den bliver ligemeget hvad udlignet af spillernes egne styrke. Så at sige at det ene spil er sværere end det andet er lidt som at sige at håndbold er sværere end basket ball.
11/02/2013 kl. 16:35 #20#15 Jeg er uenig. Det er sandt at folk whiner og spammer CC – men det er ikke så slemt i 1700+ hvor folk begynder at have en gamesense. Jamen, har vi et ondt lategame carry hold med massere af teamfight, så skal vi bare prøve at holde ud mod deres pusher/gank hold.
Men det folk ikke forstår, synes jeg, er at lineup betyder ufatteligt meget. Mange spil er afgjort før det er rigtig begyndt, fordi et hold mangler både super lategame og earlygame presence – hvis det andet hold har en ondere carry, bliver man nødt til at spille aggresivt early. Men det ved du self godt når du er 1900.
Jeg synes i øvrigt ikke at det er en fordel af spillene handler om lategame. Shieet, der er ikke noget mere forfærdeligt en 60 minutters games med carry vs. carry og et hold der ikke tør bevæge sig ud af sin egen jungle af frygt for at kaste spillet.
Competitiv HoN er meget fokuseret på jungle/suicide og så push med 4 mand og lad din carry farme. De fleste spil ender i gabende farm spil, hvor alle sørger for at have farm til mindst ét buyback før de tør noget. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor utroligt meget mere nederen Dota2 må være med uendelige buybacks. Så kan man aldrig få for mange penge. Så kan man bare farme til man kan buybacke 100 gange. nej hvor kedeligt.
Public HoN er noget mere tilfældigt i den 1700 bracket jeg for det meste tuller rundt i, men det er mit indtryk af hold uden carries sjældent klarer sig alt for godt – men det kan muligvis tilskrives at teamwork ikke fungerer særlig godt i min bracket (og lavere), hvilket gør ganking/roaming meget mere besværligt.
11/02/2013 kl. 16:39 #21#19 Du kommer til at få på tæven for den post, haha. Men du tager fejl. At sige at HoN/dota2 er sværere end lol svarer til at sige at skak er sværere end (kortspillet) krig. Din analogi duer ikke.
Men du har ret i at LoL er nemmere at komme igang med. Det er spillets helt store succes. De har gjort en genre der ellers er kendt for brutalt stejl læringskurve meget, meget tilgængeligt.
Om det er et godt eller dårligt spil, kommer vel i sidste ende an på hvor meget sjov man har med det – og det er selvfølgelig individuelt.
11/02/2013 kl. 16:39 #22Jeg har kun spillet Dota2 og synes faktisk det er meget sjovt. Men det er lidt sjovt at komme i gang med, som ny.
Der er flere ting man lige skal lære, for ikke at få at blive skræmt væk.
Og så synes jeg det er sjovt at se videoer af andre spille. Dels for at lære og dels for at se hvordan spil på top plan kan være.
- Holger "A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her." - W. C. Fields
11/02/2013 kl. 18:19 #23Hvor holder folk fra DR til? DR chatten i dota 2 er død.
Denmark ?
"Og om du noengang lukter kristenmanns blod, Oppi fjellet, Ja, hent øksa og... kutt dem ned!" - :: Storm
11/02/2013 kl. 20:05 #24#23:
jeg hænger ikke rigtigt ud i nogel kanaler… spiller bare lidt, når jeg har lyst, blandt andre spil. synes det er sjovt, men er ret meget en begynder- Holger "A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her." - W. C. Fields
11/02/2013 kl. 20:31 #25#21 din duer heller ikke. Lol er ikke ligeså nemt som krig.
Det er nemt at komme igang med, men det er lige så svært at mestre som Dota og hon.
Derfor er der flere der spiller det, og grunden til jeg synes det er sjovere og bedre.
11/02/2013 kl. 20:44 #26Jeg joiner lige jeres Moba fanwars.:D
En LoL spiller, har det automatisk sværere ved at spille HoN og DOTA serien, fordi LoL er meget streamlined. Det kræver meget lidt gameplay mæssig ift. 2 de andre spil, som kræver det samme som LoL og plus ekstra.
Jeg husker selv, mit første LoL spil som HoN spillere. Uden at tænke over det, trykkede jeg på ‘A’, for at deny et creep. Det kunne jeg ikke, siden da har jeg ikke taget LoL seriøst. Uanset hvordan man drejer og vender den, så er LoL et spil, skabt til casual gruppen. Om man kan det lide er jo smagssag.
En af de største faktorer for LoL’s success, er at spillet har heletiden være F2P, derved har det skabt sig en stor brugerbase, der har vokset siden da. Så deres marketing har klart været en vinder og her har det overgået alle mulige andre spil også.
Un dos tres Maria!
11/02/2013 kl. 21:57 #27#20 – Der er cooldown på buy out.
11/02/2013 kl. 22:01 #28Jeg har aldrig spurgt om keys før, men er lige kommet hjem fra et lan hvor en masse spillede det og det ser faktisk ret godt ud.
Hvis der er nogen med en key i overskud så ville jeg være yderst taknemmelig hvis i smed en min vej.
Og ellers vil jeg holde øje med denne tråd, jeg var også ret forvirret over hvilke ting der var værd at købe i shoppen.
EDIT: Hey hov, der var sørme en let måde at få key på: http://steamcommunity.com/id/dota2bot
Sukker, pincet, fluer og gaffa. Så kører vi.
11/02/2013 kl. 22:44 #30Jeg prøvede også at denie creeps i starten i LoL, da jeg fandt ud af man ikke kunne det blev jeg ekstra glad. Hold kæft hvor er det latterligt at kunne denie et tower/creep.
Edit: Det kan godt være at LoL er mere streamlined, men som sagt er de alle mere eller mindre svære at komme igang med, men alle sammen er svære at mestre. Resten er smagssag. jeg hadede LoLs udseende, men gameplayet synes JEG var bedre end dota/hon.
11/02/2013 kl. 23:07 #31#30 hvorfor er deny mekanikken latterlig? Det giver jo spillet meget mere dybde og strategisk kunnen? At holde et tower, så det netop kommer i deny range, men modstanderen er blevet presset væk pga. godt holdspil. Det er da bare en fed følelse?
Just kidding God tirsdag
11/02/2013 kl. 23:23 #32At denie et creep giver ikke dybde ifølge mig
At presse en modstander til at smutte fra lane, og alle ens creep bliver “denied” af tower, det er genialt ;D
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























