mandag, november 18, 2019

DOS spil Nerdgasm! – 7000 spil i din browser

Daily Rush Debat Spil DOS spil Nerdgasm! – 7000 spil i din browser

• Dette indlæg indeholder 8 kommentarer, har 7 deltagere og blev senest opdateret af  Fox for 1 måned siden.
  • Forfatter
    Emne

Deadmeat
    Bruger
    6.456 indlæg

Jeg har lige sagt mit job op, efter jeg har fundet denne hjemmeside. Der er 7000 gode gamle DOS spil, som kan emuleres direkte i din browser – sæt i gang!

Til DR mods: hvis jeg på nogen måde har forbrudt mig mod nogen forum regler, så på forhånd undskyld og I må naturligvis endelig slette indlægget. Jeg har selv vurderet at deling af adgang til 25-30 år gamle DOS spil er indenfor skiven.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

_Djernis_
    Bruger
    1.334 indlæg

Der er også ClassicReload.com og playdosgamesonline.com hvis du skulle have manglet andet

"Vi holder ikke op med at lege, fordi vi bliver gamle... men vi bliver gamle, fordi vi holder op med at lege"

Kasper Kål
    Bruger
    3.084 indlæg

Problemet med Archive og lignende services er primært, at de bare er smidt op sammen med en dosbox uden at konfigurere, så mange af spillene kører dårligt eller slet ikke. Hvis man vil have et mere smooth oplevelse, så tjek

https://exodos.the-eye.eu/

https://the-eye.eu/public/Games/eXo/eXoDOS_v4/eXoDOS%20Manual.pdf

The Profile Formerly Known As kring17a

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned siden af  Kasper Kål.

_Djernis_
    Bruger
    1.334 indlæg

Har lige siddet og kigget lidty på archives nu, en af de ting jeg er mest imponeret over er at der ikke er nogen info på hvilke controls der skal bruges i spillene, prøvede lige Donald Ducks Playground og kunne umiddelbart kun finde frem til at gå rundt med piletasterne og ikke andet.

"Vi holder ikke op med at lege, fordi vi bliver gamle... men vi bliver gamle, fordi vi holder op med at lege"

Deadmeat
    Bruger
    6.456 indlæg

#3: Mon ikke med lidt Google Fu skillz at du kan finde noget info selv Med 7000 spil på lager og alderen taget i betragtning er det lidt stejlt at forvente, at alt er dokumenteret.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

StultusX2
    Bruger
    5.008 indlæg

ÆV, har jeg lige næsten MAX-PIMPET min/familens første…En Tulip 486 SX2 66MHz Til nu et BÆST med 32MB RAM, 256KB Cache, AMD Am5x86-P75 133MHz CPU, samt SD kort som lager(= LOW noise)…. til ingen verdens nytte?!?

Ergo. Buuuh! til browser emulering!

P.S. Talk for ‘hoveder op’ anyways

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned siden af  StultusX2.

Octo
    Bruger
    1.149 indlæg

woohoo – Warlords 2 deluxe. Ser ud til at virke fint. Brugt hundredevis af timer på den.

ice_boy
    Moderator
    13.619 indlæg

#6 Har jeg godt nok også lagt en stor mængde af timer i back then

Fox
    Bruger
    3.651 indlæg

#6 – shit min bror og jeg har banket hinanden i (over) Warlords 2 i sin tid. Det var sgu et godt spil. Husker specielt hulerne eller de der dungoens hvor man kunne få drager og alskens mærkelige enheder der bare bankede røv. Jeg spillede næsten altid Horse Lords (mener jeg de hed). GOOD TIMES !

Sometimes you gotta rise above your morales

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.