mandag, juli 23, 2018

Diablo 1 port 6112 bøvl.

Daily Rush Debat Spil Retro Diablo 1 port 6112 bøvl.

• Dette indlæg indeholder 15 kommentarer, har 11 deltagere og blev senest opdateret af  ledetvede for 2 uger siden.
  • Forfatter
    Emne

zyDocx
    Bruger
    2.031 indlæg

Jeg vil gerne nørde noget Diablo 1 (BNET) på min Pentium 2 266 MHz, men bliver mødt af en fejl ift. “port 6112”. Jeg har forsøgt at tilføje den i min router (jeg kunne vælge Diablo i en drop down menu), dog fortsætter fejlen.

1

2

3

4

5

Er der nogle herfra som har tjek på den slags og kan forklare mig hvad jeg gør forkert og hvordan jeg kan få det til at spille?

Takker og god tirsdag!

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Tequilashot
    Bruger
    4.398 indlæg

Har du smækket en fast ip på din pc som den port 6112 peger til?

Rettelse.

Test på en side på nette om den kan trace igennem til din pc på port 6112
    Også tjek din windows firewall.

Lav kun en regl alene til 6112 udp.

Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned siden af  Tequilashot.

ice_boy
    Moderator
    13.340 indlæg

Har du prøvet at følge denne guide?

Tequilashot
    Bruger
    4.398 indlæg

Jeg tvivler på du kan spille mod andre ukendte men du kan lave et vpn til andre venner, hvis du gider.

https://www.howtogeek.com/172762/how-to-play-old-lan-games-over-the-internet/

Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

zyDocx
    Bruger
    2.031 indlæg

Nej, den får bare tildelt en automatisk (dynamisk?).

Jeg er ikke skrap til den slagt, men skal maskinen køre med fast IP, hvis porten skal “linkes” til denne. Er det muligt at køre med fast IP på maskinen, hvor alle andre enheder kører dynamisk?

Tequilashot
    Bruger
    4.398 indlæg

yes og yes.

Krisp
    Bruger
    4.868 indlæg

Lige et sidespring, men du ved godt at Diablo 1 fungerer glimrende på en moderne PC, ikke?

Steam: Krisp89 - Origin: Krisp1989 - BattleTag: Krisp#2319

todd24
    Bruger
    633 indlæg

kazzi
    Bruger
    192 indlæg

Hvilken ISP har du? hvis det gennem Waoo f.eks. sidder du bag NAT og kan ikke åbne porte så skal du ringe ind og få fast IP, koster dog lidt penge men har du en god historie kan du nok få det gratis.

zyDocx
    Bruger
    2.031 indlæg

Jeg har via routeren krydset af, så PC´en får tildelt samme IP hver gang.
    Jeg har installeret seneste patch 1.09.
    Min ISP er Fullrate.

Jeg har en idé om at jeg egentlig har gjort tingene rigtigt ift. settings i routeren, men at der er noget andet som blokerer. Jeg har også forsøgt med at sætte firewall delen i routeren ned på low imens jeg testede, dog uden resultat.

Jeg har forsøgt at teste porten med http://canyouseeme.org/, dog uden at den ser ud til at være det.

Da det kører på min gode gamle Windows 98 maskine, er der ingen firewall m.m. på selve maskinen, som burde forhindre trafikken.

Men jeg har allieret mig med en ven som har tjek på den slags, som stikker hovedet forbi i eftermiddag. Så er jeg spændt på at se om det kan fikses og hvad fejlen i den forbindelse omhandler.

Tak for input!

CrackMaND
    Bruger
    936 indlæg

#6 Du har vist ikke set hans game room videoer? Gamle spil bliver vist gamet på originalt “gammelt” hardware. OldsCOOL

May the source be with you

Azjo
    Bruger
    2.276 indlæg

Nej, du behøver ikke betale for en fast IP.
    Du kan bede om det de kalder en “off ip” hvilket betyder at den så ikke er bag nat men ellers fungerer som ellers.

Waoo er godt men når de siger at fast IP er nødvendigt, så er det en lodret løgn :p

I stedet for “diablo” prøv at vælge port manuelt?

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned siden af  Azjo.

Sven_Bent
    Bruger
    25.195 indlæg

fast ip er irrelevant.
    men du skal have en mulighed for at mappe fra den offenlige ip du har or hele vejen tilbage til din maskine

Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

zyDocx
    Bruger
    2.031 indlæg

Jeg fik en ny router (nyere model) fra Fullrate, som medførte samme resultat. Efter en masse forøg uden resultat vælger jeg at formode, at serverne formentlig er lukket ned ift. Diablo 1.

I sidste weekend fik jeg dig brugt lidt kvalitets tid med min gode ven, da vi i coop (IPX) fik brugt vores lørdag / søndag på et lille hygge / retro LAN Det kan i øvrigt anbefales. Det er så fedt at genskabe disse gamle minder :0!!!!

• Denne kommentar blev ændret for 2 uger, 3 dage siden af  zyDocx.

Mart33N
    Bruger
    2.973 indlæg

Jeg gad godt have en ven der hedder Lennart

Google

ledetvede
    Bruger
    39 indlæg

#13 Dit rig bringer minder frem, specielt de højtalere du har der, har haft det samme sæt og de gav sgu god lyd til få penge 😀 og så Diablo, det var tider 😉

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.