onsdag, oktober 16, 2019

DeepMind AI + StarCraft 2

Daily Rush Debat Off-topic DeepMind AI + StarCraft 2

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    3nickma
    Bruger
    4.316 indlæg
    Offline

    Googles DeepMind AI projekt prøver at takle StarCraft 2 i morgen kl. 18 GMT.

    TeamLiquid annoncering

    DeepMind og Blizzard annoncerer samarbejde

    DeepMind research paper

    DeepMind Neural Network AI’en har tidligere lært sig selv at spille Go, og har slået verdens bedste Go spillere. Samt det har lært sig selv at spille skak, og slå den regerende mester StockFish. Selvom en del skakspillere “protesterer” lidt mod vilkårene.

    Jeg har set Netflix dokumentaren omkring DeepMind og deres Go udfordring, og det var skræmmende spændende

    Er sku pænt spændt på hvad de vil demonsterer i morgen, for kunne ikke forestille mig de ville fremvise noget negativt om dem selv! Bliver spændende at se hvor showmatch agtigt det er, eller om det er nogle reelle kampe.

    • Dette indlæg blev ændret for 8 måneder, 3 uger siden af  3nickma.
Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 47 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #16

    Wane
    Bruger
    83 indlæg
    Offline

    #12 BEEP-BOOP. SUBJECT KNOWS TOO MUCH = TRUE
    DISPATCH UNIT T-800 TO KNOWN LOCATION? (Y/N): Y
    HASTA LA VISTA MEATBAG

    #13

    Det er måske ikke i morgen at skynet overtager, men det er ikke længere kun science fiction. Teknologien er der.

    Sikke noget sludder, lad mig forklare hvorfor:
    Ganske rigtigt er mulighederne indenfor StarCraft, hvis ikke uendelige, så uberegneligt store, det samme gør sig faktisk gældende for Skak, hvor antallet af mulige forskellige spil, er større end antallet af atomer i det observerbare univers.

    Ganske rigtigt er ‘DeepMind’ i stand til at lære af sine fejl og derved formulere noget som ligner en strategi, hvilket var en kæmpe fordel mod fx. traditionelle skak-programmer som brugte ‘rå’ regnekraft alene. Googles deep learning algoritme ‘AlphaZero’ beviste dette i en serie skakspil mod det regerende skakmester progam ‘Stockfish’. AlphaZero kunne “kun” udregne 80.000 skakpositioner ud i sekundet, og vandt alligevel størstedelen af spillene mod ‘Stickfish’ som kunne udregne 70.000.000 skakpositioner i sekundet.

    Problemet opstår når man prøve at slippe AI’en ud i ‘den virkelige verden’, hvor det er meget svært at fortælle den, hvornår den gør noget rigtigt og hvornår den gør noget forkert. I StarCraft har den et klart mål: eliminer fjenden, – og den har klare redskaber til at udfører sin opgave: sine units. Den har altså et robust feedback system til at lære af.

    Lad os sige at vi gerne vil have en deep learning AI til at lære sig selv at samle en boks op i et lille tomt rum. Først går den i gang med at lede efter boksen, så den skanner rummet. Hvor meget skal den skanne før den kan tage handling? Den har jo ingen ide om hvad ‘rummet’ er, så den ved hverken hvor den skal begynde med at lede eller, hvornår den den ved ‘nok’. Der findes intet robust feedbacksystem.
    Det er et virkeligt åndssvagt problem for dig (forhåbentlig) og for mig, som udenvidere kan identificere boksen, ignorerer alt det irrelevante for opgaven (rummets loft, vægge, gulv, farve, antallet af planker på gulvet, malingens kemiske sammensætning osv.) og samle boksen op – men for en maskine er det et virkelig reelt problem.
    Man har prøvet uden held at finde en rentabel løsning til dette problem – kaldet ‘The Frame Problem’ – siden 1950, men man kommer ikke til at løse det, uden en større videnskabelig revolution (i min mening selvfølgelig).

    TLDR:
    AI’s kommer ikke til at overtage alt lige foreløbigt, men de kommer til at tæve jer i alle slags spil.

    No Signature Needed.

    #17

    Elleve
    Bruger
    3.818 indlæg
    Offline

    Det bliver interssant og se hvor langt de er nået med den AI. Har mine tvivl om den kan vinde over profesionelle spillere endnu, men et eller andet har de jo at fremvise siden de nu går live…
    Var det ikke også noget med at når openAI spiller DOTA er det begrænset til et fast team af helte for at begrænse mulighederne?
    Hvis OpenAI Ikke kan vinde over profesionelle hold i DOTA uden at have specielle regler så tror jeg slet ikke på at en AI kan vinde over en Pro SC2 spiller.
    Vi ved jo ikke hvilke scenarier de har sat op endnu for en eventuel kamp. Måske det altid er på det samme map. Måske det altid er mod den samme race. Måske det er med begrænset valg af units…

    "You are the owner and operator of your own brain"

    #18

    Nass
    Bruger
    1.817 indlæg
    Offline

    #16 Drop the mic!

    Hell, it's about time

    #19

    Sofacyklen
    Bruger
    221 indlæg
    Offline

    #16: .. og det var også noget åndsvagt noget, at bare tanken, at man kunne kommunikere med hinanden på tværs af kloden, right?

    Der er intet som er umuligt og med den hastighed vi– menneskeden bevæger sig fremad teknologisk, så er det netop IKKE bare science fiction.

    Bare tanken om, hvor vi befinder os om 100 år er yderst spændende men også ret så skræmmende

    Min teory:
    Vi går 100% Warhammer 40k vejen! Religion er ude af billedet, mennesket står sammen om ét fælles mål: Udforsk universet og dets hemmeligheder.

    POGCHAMP !

    #20

    Elleve
    Bruger
    3.818 indlæg
    Offline

    #19 16 svarer på sagen om at teknologien er der, det har han jo sådan set ret i. Den er der ikke endnu, men om den vil være der om 10 eller 100 år er der ingen der kan svare på og frygten går på at ingen når at opdage en eventuel super AI før det er for sent og vi ikke kan styre/slukke for den igen.

    "You are the owner and operator of your own brain"

    #21

    Nass
    Bruger
    1.817 indlæg
    Offline

    #19 Der er ingen, der kan kigge 100 frem. Han mener bare, at det er forkert, at teknologien allerede findes

    Hell, it's about time

    #22

    -SANTA-Julemanden
    Bruger
    7.377 indlæg
    Offline

    5 min til stream starter 😁

    BetWizer.com - Sports-betting made easy

    #23

    Nioxic
    Bruger
    17.638 indlæg
    Offline

    #17 spoiler, den vinder.

    http://www.reddit.com/r/random/

    #24

    MonocleMan
    Bruger
    541 indlæg
    Offline

    Det var godt nok interessant at se. GG til MaNa for at have slået den forbistret AI!

    Nice guys finish last, that is because they put their girls first.

    #25

    Ixnatifual
    Bruger
    2.128 indlæg
    Offline

    Imponerende og lidt skræmmende. AIen kunne dog “exploites” i mindst en situation.

    #26

    eXeel
    Bruger
    4.142 indlæg
    Offline

    Den var bedre end jeg havde ventet

    #27

    VampiricEye
    Bruger
    24.652 indlæg
    Offline

    Tabte den?! Nu bliver den sur…

    Nintendo Influencer

    YT-kanal: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    #28

    FIRESTORM
    Bruger
    5.070 indlæg
    Offline

    Meget uheldigt de have den live match med, ellers kunne de have trukket sig tilbage og folk ville have troet de havde bygget noget insane. Nu har de bare lavet en bot der har spillet rigtig mange kampe og kender en masse strategier og counters og har insane micro. Den sidste kampbeviser svagheden ved alt “moderne AI”, at det ikke kan adaptere uden gentræning (hvilket netop er det mennesker kan, ingen (selv dårlige starcraft spiller ville jo have faldt for det warp prism harashment).

    #29

    3nickma
    Bruger
    4.316 indlæg
    Offline

    Er der nogen, som kan komme med et hurtigt recap?

    Så vidt som jeg lige hurtigt har skimmet mig frem til, så slog AlphaStar TLO 5-0 i nogle seriøse kampe, men det var dog hans off race.

    Så hiver de Mana ind, som er en ægte Protoss spiller, men han taber også 5-0.

    Jeg ved ikke om de på kun en 3 timer kunne nå at caste alle 10 spil? Virker måske lidt urealistisk, så måske de bare viste og kommenterede nogle udvalgte kampe.

    Resultatet er dog stadig 10-0 til AlphaStar i træningskampe, og i deres hovmod laver de én live kamp mod Mana, som han vinder over AlphaStar? Muligvis på en lidt uheldig måde?

    #30

    Kwanza
    Bruger
    5.396 indlæg
    Online

    Please lær Deepmind at spille Civ6.

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 47 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.