torsdag, januar 21, 2021

Darkfall Online – Generelt

Daily Rush Debat Spil Darkfall Online – Generelt

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Sefri
    Bruger
    1.275 indlæg
    Offline

    Hey alle.

    Jeg er så en af dem der vil give DFO en chance, da jeg synes konceptet og ideen bag spillet er noget jeg har savnet i et MMO i alt for lang tid(AoC prøvede med housing og siege battle, men det failede jo)

    EDIT:
    Tråden blev mere populær end jeg havde regnet med, så ændrer lige lidt i topic :).

    Vi har desværre ikke fået vores eget lille forum til spillet(endnu? :P, Måske slette AoC forummet eller andre der ikke bliver brugt?), så denne tråd er til at diskutere alt omhandlende Darkfall Online.

    Vil lige dele dette link med jer. Da mappet in-game er alt for uoverskueligt og faktisk ret så ubrueglig, så her er der nogle interaktive maps der virker lidt bedre:
    http://www.exploiter.org/darkfall/
    http://dfatlas.­com/map.aspx

    Et andet godt link til dem som vil anskaffe sig spillet. Det er her shoppen er. Lav en account, og køb spillet når shoppen åbner:
    https://www.darkfallonline.com/accounts/f/default.php?pname=Homepage

    Og her annoncerer de når shoppen åbner + andre “news”:
    http://forums.darkfallonline.com/forumdisplay.php?f=29

    Endnu et godt link. Da meget i Darkfal foregår over tekst (“/whatever”) er det meget godt lige have den her ved hånden :):
    http://www.e-crusaders.net/forum/vbulletin/showthread.php?t=184

    The Agon Tribune – En avis der omhandler alt om Darkfall, dog mest det politiske:
    http://agontribune.blogspot.com/

Viser 15 kommentarer - 31 til 45 (af 1.057 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #31

    sYnCHAoZ
    Bruger
    12.058 indlæg
    Offline

    Jeg sammenligner ikke Darkfall med WoW. Det er jer, der bilder jer selv det ind.

    Det eneste jeg nævner i forbindelse med wow, er deres multi-ability combat system, hvilket er noget af det eneste, WoW har gjort rigtigt.

    Og ja, FPS er da udfordrene i sig selv, uden tvivl. Men det, jeg er bange for, at Darkfall combat kommer til at mangle, er mere variation i ens muligheder for at vinde en kamp. Er der stuns? Er der abilities med cooldown, som kræver timing? Er der counter-spells og counter-attacks som f.eks. Overpower o.lign.? Er der defensive muligheder som f.eks. Blink, Fear, Sprint osv.?

    WoW combat er i mine øjne en vinder, fordi der er så uendeligt mange nuancerede former for angreb og måder at gribe kamp an på. Der er adskillige skills som komplimenterer hinanden, og får ting til at gå op i en højere enhend, hvis man kan finde ud af at få dem til at spille sammen.

    Jeg er nervøs for, at Darkfall kamp bliver for simpelt, og prøver at bære sig selv udelukkende på at være FPS, med evt. lige en enkelt stun eller debuff inkluderet.

    Det er min eneste bekymrign, fordi på stort set alle andre punkter, synes jeg Darkfall ser meget lovende ud.

    #32

    Claes
    Bruger
    3.585 indlæg
    Offline

    #31
    Jeg vil vove at påstå at du temmelig meget sammenligner med wow.

    #27
    Haha, om igen! Eller er du en af dem der tror et mmorgp fejler, hvis ikke der er flere millioner spillere?

    #33

    Sjuffe
    Bruger
    1.086 indlæg
    Offline

    Sync.

    Jeg er bange for du ikke har sat dig nok ind i hvad DF går ud på.

    Darkfall har psysics spells aka “skub en spiller ud af vejen/ud over skrænten etc.

    Darkfall har blocking, hvilket i og for sig betyder at et “300” scenarie rent faktisk kan lade sig gøre i smalle bjergpas etc.

    Darkfall har i hundredevis af skills og spells. Der er debuffs og buffs, der er heals, som hvis ham der kaster den rammer forkert healer han fjenden i stedet for hans døende ven.

    Alt i alt prøver DF at være anderledes end andre mmo’s. Og du kan sige hvad du vil. Du sammenligner æbler og appelsiner.

    Læs lidt op på det for du har ikke forstået hvor avanceret et system som dette rent faktisk er. Det er længder mere kompliceret end “Lock to target and start the buttonmash” wow system. Glem alt om autolock på target. Her skal DU være i kontrol over din karakter.

    "You know if it was left to me, I would raise the prices even further." Bobby Kotick CEO Activision

    #34

    Sjuffe
    Bruger
    1.086 indlæg
    Offline

    Poster lige lidt wall of text med first impressions fra beta’en..

    I had a blast in the 8 hours i was able to play. It has a real early EQ like feel, which was my first MMO.

    The world seemed large and detailed but very empty. I imagine if there is to be a 10k concurrent population that would fill a lot of space but at the same time require a significant amount of additional NPC’s.

    The AI is amazing to the point it can be a real PITA, resting takes a very long time, movement speed is slower than im used to…..to the point that i am almost always sprinting, and skilling up is quite slow. It may seem like those are negatives to me but to the contrary it adds a real sense of achievement sorely lacking from the cookie cutter MMO’s of the the last several years.

    I was killing a goblin when a group of 3 other alfar ganked me taking only a few items i had on me. Hours later i came upon some ruins where i saw one of them alone facing away from me resting. I snuck up behind him and started attacking him, by the time he realized, stood, and drew his weapon he was at half health. He fought back a bit but then ran once he realized he could not win, i chased him and once he was out of stamina finished him off. Apparent he had been out grinding all night without a single visit to the bank because he had over 200g and another 200-250g worth of gear on him. It was the single most satisfying pvp experience ive had in years.

    My first impressions are amazing! I got to play for about 4-5 hours, and i was blown away.

    -Mob AI is impressive, the aggro range is good, they literally have the same vision as a human unless you are sneaky, this is how it should be! I love the intelligence of the mob’s, taking a pack on is extremely hard, and there are some really tough trolls just outside the human starter zone which really showed me how hard this game will get.

    -Graphics are awesome, i didnt even attempt to touch the graphics options but playing on my widescreen monitor was really nice, the draw distance is impressive, you can even see mobs and other players at long range.

    – The quests so far are the usual kill collector and gather quests but with the combat system and mob AI they feel so fresh, it takes a lot longer to collect the required elements and you feel like you have achieved something afterwards.

    -The environments in the human starter area were really nice, i decided to travel out exploring and within 5 minutes i had picked up quests to kill kobolds, zombies and skeletons. There are so many cool elements to the environment which really pull you in, the flora and fauna, the huge trees that sway in the wind, the insects buzzing around and ruins of old Chaldea, the night and day cycles are breath taking, it gets so dark at night its hard to see anything, extremely dangerous!

    – The combat is incredible, the archery is quite powerful but hard to sustain with the requirement of arrows, magic is incredibly handy to quickly dispatch runners and the extra HoT is nice between fights, i’m so impressed with mana missile i fire it and it AoE’s when it hits, ZOMG! the HoT will definately be useful to skill up. I changed my starter weapon to a 2h greataxe and was hitting 2 mobs at a time, so cool!

    – Shield blocking was a bit dissapointing, i found it a bit unintuitive but i can see it needs to be that way, it is hard to time it right and you would need practice to get it right, it would be better if you mapped the key to an easier place maybe on your mouse.

    – Harvesting is quite fun, but grindy, fishing was a bit dissapointing and i’d like to see it revamped if possible after launch.

    -Looting takes time especially if you die in a tough spot and have to loot lots of stuff, and then you have to re-equip it all, but awesome!

    -The client is the most stable client i’ve experienced in a beta test, it’s by far more stable than Warhammers client post-release, how did you manage this Aventurine? I have to say GOOD JOB to Aventurine on this, the graphics optimisation is top standard, you have blown all competition out of the water with this.

    – Overall my first impressions were above my expectations, i can’t wait until the NDA drops so i can tell my guild how great this game is, especially since they are waiting for Aion and have a very low opinion of darkfall.

    __________________

    "You know if it was left to me, I would raise the prices even further." Bobby Kotick CEO Activision

    #35

    Rasmus18
    Bruger
    303 indlæg
    Offline

    #34 – Det lyder sku godt :). Har ventet på et MMO eftersom jeg blev træt af WoW. Glæder mig nu også rigtig meget til Aion udkommer ..

    #36

    sYnCHAoZ
    Bruger
    12.058 indlæg
    Offline

    #32
    Jeg nævner én enkelt ting fra WoW, som jeg synes de gjorde godt. En enkelt ting. Det er at sammenligne hele de to spil? Du læser jo bare hvad du vil. Du mener måske også, at man ikke kan tage ved lære af hvad andre gør godt?

    #33
    Lyder osse nice, og jeg håber, at det holder i praksis. Det jeg mener med wow kampsystemet var mere det, at lave comboer. For det er essentielt hvad det er. Stunlocks, f.eks., er combo system. Omend en simplificeret form for comboer.

    Jeg sidder ikke og siger “jeg vil ha wow kampsystem i Darkfall!”. Heller ikke hvis i læser tilbage. Jeg siger, at jeg håber, der vil være noget af den samme mekanik fra wows kamp, hvilket, som sagt, essentielt er et highspeed combo system.

    En direkte kopi ville også gøre mig bleg. Darkfall skal have sit eget, men derfor kan det godt genbruge nogle af de koncepter, som andre successfulde spil har fremlagt, modificeret, naturligvis.

    Jeg har ikke spillet det endnu, så jeg ved slet ikke hvor godt dets nuværende fungerer. Ergo hvorfor jeg hele tiden bruger ordet “håber”. Det er mere fordi, at jeg har prøvet andre mmo’s, hvor combat systemet har været for langsomt og kedeligt, i forhold til de komplekse og hurtige måder man kan slås på i wow. Selv spil, som lagde vægt på physics og manuel targeting (AoC?). Meget af den power, fart og intensitet, som jeg er vant til fra WoW, var gået tabt i det spil. Jeg er nervøs for, at Darkfall kamp skal blive en halvsløv affære, med smart physics og targetting, men overfladisk mulighed for at strenge combo-stil kamp sammen ved nøje planlagt spell/skill brug, som stuns, roots, knockbacks, spells, silences, disarms osv. osv.

    Men ud fra mange af jeres comments er jeg allerede mere beroliget, fordi det lader til, at det sagtens kan stå på egne ben hvad det angår.

    Tilgengæld må jeg så stille spørgsmål ved, hvor godt deres manuelle targeting fungerer, hvis man har høj ping?

    #37

    Pre0z
    Bruger
    3.727 indlæg
    Offline

    #29 Jeg sammenligner det ikke med WoW, og nej jeg har ikke spillet Darkfall endnu, men efter år 2008, med overhypede spil som AoC og WAR, som tabte spillere.

    Hvis man forestiller sig et bjerg, og spiludviklerne prøver forgæves at klatre det gang efter gang.

    Shadowrun og Darkfall er åbenbart vores næste bjergbestigere.

    Men det er kun mit synspunkt jeg taler udfra.

    Søn - stik mig harpunen - din mor sidder fast på toilettet!

    #38

    qoz
    Bruger
    2.775 indlæg
    Offline

    #36
    Du argumenterer fint for din sag.

    Du skriver, at WoW har stor strategisk dybde og det er pga. de mange skills. OG at Darkfall vil mangle det pga. få skills. Jeg er ikke enig.

    Den helt store forskel er, at der i WoW er auto-target. Du behøver ikke sigte. WoW er skabt med levelling og konstant progression af din karakter for øje (+ man skal kunne solo meget), så man har mange skills.

    Jeg synes ikke WoW’s system er særligt godt til PvP. Der er ALT for mange ting, som en klasse kan gøre og kampe i battlegrounds bliver en masse spamming af spells og abilities – et inferno som slet ikke skaber overblik og derfor ikke fordrer noget strategi.

    1v1 og 2v2 fungerer dog nogenlunde, da man kan tage nogle strategiske valg.

    Dog synes jeg, at PvP i WoW handler meget om, at man læner sig tilbage og trykker på det rigtige taster, fordi man ved hvordan denne strategi virker mod den anden klasse.

    I Darkfall skal du lære den anden persons skills udfra de ting han gør, og samtidig skal du bevæge og sigte optimalt. Det er allerede SÅ meget mere man har gang i end i WoW og den strategiske dimension med alle de 1000 skills man skal trykke på, er erstattet med færre valg, men intens real-time aiming osv.

    Det bliver ikke mindre strategisk i Darkfall og det bliver helt sikkert mere adrenalin pumpende.

    Her snakker jeg om spænding ved PvP.
    PvE kan ganske givet blive kedeligt, hvis man ikke har flere skills (som du nævner). Netop her er WoW “bedre” fordi man har så mange muligheder.. men det er også her forskellen ligger.

    WoW’s system er optimeret til PvE og Darkfall’s er til PvP.

    #39

    sYnCHAoZ
    Bruger
    12.058 indlæg
    Offline

    #38

    Du skriver, at WoW har stor strategisk dybde og det er pga. de mange skills. OG at Darkfall vil mangle det pga. få skills. Jeg er ikke enig.

    Jeg har nok formuleret mig for dårligt tidligere. Jeg håber at Darkfall ikke vil falde for meget bagud, hvad den del angår. Jeg har aldrig skrevet, at sådan er det

    Tilføjelse dertil er så nu, efter de mange posts, at jeg ikke længere er særlig nervøs for det. Hvilket da er godt.

    1v1 og 2v2 fungerer dog nogenlunde, da man kan tage nogle strategiske valg.

    Dog synes jeg, at PvP i WoW handler meget om, at man læner sig tilbage og trykker på det rigtige taster, fordi man ved hvordan denne strategi virker mod den anden klasse.

    Helt enig. Også i alt det foregående, du skrev, som jeg ikke har quotet.

    I Darkfall skal du lære den anden persons skills udfra de ting han gør, og samtidig skal du bevæge og sigte optimalt. Det er allerede SÅ meget mere man har gang i end i WoW og den strategiske dimension med alle de 1000 skills man skal trykke på, er erstattet med færre valg, men intens real-time aiming osv.

    Det bliver ikke mindre strategisk i Darkfall og det bliver helt sikkert mere adrenalin pumpende.

    Efter mere info omkring hvordan kamp virker, er jeg også meget mere enig her. De mange skills og “chain-comboer” i wow, kan nok fint opvejes i Darkfall med at introducere manuel targetting, hvilket i sig selv er en mere dynamisk udfordring på længere sigt.

    Men, og det er mit store ‘men’; bliver det på bekostning af intensitet? Eller nærmere; hastighed? WoW er nu engang et meget fast-paced spil hvad pvp angår. Der er knald på, uanset hvordan man vender og drejer det. Mange kampe er konstant ping-pong i høj hastighed for at forhindre modstanderen i at lave counter-angreb, og den hurtige hastighed man kan sammenkæde ens mange forskellige abilities.

    Der er der, jeg er lidt bange for at Darkfall, ligesom AoC, bliver noget halv-sløvt til sammenligning. Jeg er ikke i tvivl om, at det manuelle “aiming” vil være et nyt niveau af pvp intensitet i sig selv. Men jeg er ikke blevet fan af langsom gameplay over årene. Det skal helst være i høt tempo det meste af vejen. Og hvis man så ikke har så meget ability usage i Darkfall, var jeg nervøs for, at det mest ville blive et “aim and hit” spil, uden særlig meget andet.

    Det lader så til ikke helt at være tilfældet, da der efter lydende er en hel del flere faktorer at tage højde for. Hvilket er sweet. Tempoet – hvis det som jeg antager er på et lavere blus – må så bare blive en tilvænningssag. Er spillet skruet fedt nok sammen, så er det til at leve med.

    #40

    Thormam
    Bruger
    4.043 indlæg
    Offline

    #39 Prøv at over analysere et spil du ikke har haft fingre i.

    Sjovt som MMOs skal analyseres ned til hvert eneste slag – og hvis man har set en slå et slag mere end en selv skal man ind og lave et nerf indlæg.

    Det er vel en hjernefejl man får ved at ha været for lang tid i wow.

    Du skal ha set et par videoer med Darkfall Sync. Du skal slet ikke nævne wows kampsystem i forbindelse med Darkfall da de intet har med hinanden at gøre andet end de giver skade

    Spil evt noget Runehalls og sammenlign med det istedet!

    Bare fordi det er et fantasyspil skal de ikke være ens. Du kunne lige så godt snakke om hvordan man styrer sin spiller i FIFA og at du gerne ville have det i Darkfall.

    i WoW rammer alle spells – de skifter retning og du kan ikke dodge dem. Hopper du bag et bjerg flyver den ice bolt du har i røven bare igennem.

    i WoW kan der stå 23423432 på 1m2 – der er ingen fysik

    i WoW er det sten saks papir – du laver den rigtige combo af classes i 2v2 eller du er færdig (næsten).

    Kan godt være det går hurtigt med at “fyre skills af” i WoW men eneste “fysik” der er i kampene er hvis du er melee og danser rundt om din modstander. Resten er nærmest som at spille “Krig” med et sæt kort.
    Man deler et kortsæt i 2 bunker – en til hver spiller. Man skiftes til at vende et kort. Den der har det højeste kort vinder den andens kort.. Når man har vundet alle kort er spillet slut (aldrig)

    Som du kan se er jeg også god til meningsløs analyse så det kan vi godt hygge os med. Vi kan også bare købe det skide spil og prøve at se om det er noget for os Gi det en chance og hvis det er lort så ligger vi det på hylden! Så meget finanskrise er der heller ikke.

    #41

    Thormam
    Bruger
    4.043 indlæg
    Offline

    Vil lige nævne en ting til

    Det jeg glæder mig mest til og som jeg syns er ærgeligt ikke bliver diskuteret er hvor meget jeg har savnet en rigtig sandbox

    Og det betyder f.eks housing – man kan lave hvert sit hus – lave det til en butik og crafte ALT der findes af items i spillet.
    Crafting bliver fedt eftersom alt og alle konstant mister deres items – så der er gang i craftsystemet for en gangs skyld. Det fungerede perfekt i UO og crafters var de rigeste i spillet.
    Man skal samarbejde for at få opgraderet sit forsvar med NPCer der starter med tøj og en kølle som udstyr
    Sjuffe forresten – jeg har læst mig til at man kun kan vælge én race pr server pga racial wars – men har også læst man kun kan LAVE en character pr server? Er dette sandt?

    Havde ellers set frem til en “ren” crafter og en “ren” magiker/fighter som jeg havde i UO

    #42

    AiurAdun
    Bruger
    2.492 indlæg
    Offline

    #40 nogen gange kan det i og for sig give meget god mening at samligne med adnre genre for at påpege hvad man gerne vil have, specielt hvis det ikke i forvejen eksistere.

    bla. hvis vi snakker SW:TOR, så jeg personligt gerne at kampsystemet fungerede som Jedi Knight 2 – Jedi Outcast, hvilket ville være super fedt i et mmo.

    Dog er jeg enig i man ikke ksal forvente at der er noget samligneligt forhold mellem wow og DF da det er forskelige ting der er fokus på, wow er det meget fokus på de enkelte skills og hvornår pg mod hvem de udføres, hvor DF virker mere som om de ser på et lidt støre perspektiv med store kampe og hvordan man rent strategisk kæmper den slags slag bedst, og at man skal være langt mere efter tænksom pga FF, samt man skal være meget god til at addoptere sin strategi efter hvad modstanderene gør og kan.

    Hvor wow tit bliver meget cookie cutter, man ved 100% hvad man gør imod en xx xx class combi fordi at sådan fungere det bare og sådan vinder man.

    #43

    CDM
    Bruger
    1.710 indlæg
    Offline

    Jeg må indrømme at jeg synes det er fint man samligner med div. spil der har været på markedet før.

    Da både AoC og WAR lå til at udkomme, var man ikke nær så skeptiske, og det tror jeg var med til at begge spil floppede (Ihvertifalde i min verden).

    Man bliver nød til at være meget kritisk, ellers er det for nemt for udgiveren at “skide” på køberen, og kun tænke økonomisk. Hvilket er en faktor jeg tror både var en af de størreste mål for AoC og WAR (Mere end det burde være)

    Ja man kan egentlig sige at begge spil havde det for nemt.

    Jeg var ikke gammel nok til at spille DaoC og de tidligere spil, og har derfor ikke prøvet nogen af dem. Wow er det spil der har vist mig den verden indenfor spil, og tror os det gælder for mange andre.

    Jeg vil ønsker virkelig at Darkfall bliver et spil man kan glæde sig til at komme hjem og spille, og at man føler at spillet giver en noget specielt.

    At man samligner med Wow, er vel bare fordi et eller andet må de have gjort rigtigt? 9 mill. spillere, efter så mange år på markedet er sq noget af en præsentation.

    Forstår udemærket folk er negative overfor wow idag, når man ser på hvor nemt det egentlig er. Udfordringerne er få, hvis man allerede har haft en char, da der ikke er så meget at udbygge sin char på.

    Hvis Darkfall virkelig får gang i sin char system, og pvp/pve bliver som de lover, så tror jeg det bliver et hit.

    Not having a profile on DR is like invading russia in the winter!

    #44

    Sefri
    Bruger
    1.275 indlæg
    Offline

    http://www.darkfalldb.com/latest/videos.html

    Ville bare lige dele dette link med jer andre DFO guys. De har samlet nogle gameplay videos der viser hvordan combat, siege battle og battleships fungerer.

    Sidder selv og bliver lidt hyped over det(dog nok lidt negativt da det sætter forventningerne alt for højt op xD).

    #45

    skree
    Bruger
    2.196 indlæg
    Offline

    Jeg er helt klart en af dem der glæder sig til DFO.

    Jeg har, sammen med 2 kammerater planlagt en lille lan-weekend, hvor vi spiller intensivt fra torsdag til søndag

    Vi er dog allerede afsat til Klan SturmGrenadier

    Opinions are like assholes - everybody has one, and they all stink!!

Viser 15 kommentarer - 31 til 45 (af 1.057 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.