tirsdag, september 19, 2017

Dansk indiegogo spil

Daily Rush Debat Spil Dansk indiegogo spil

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    RMJ
    Bruger
    10.677 indlæg
    Offline

    Et dansk udviklet spil som kombinere Simcity, Civilization og Transport Tycoon i et.

    http://www.indiegogo.com/TheUniverse?c=home

    The Universe
    Creating a new multi-platform, massively-multi-player “casual play” game based on the 4X gaming type. eXplore, eXpand, eXploit, and eXterminate.

    "Keep complaining, and i will escort you to the nearest catapult. The demons will know true fear when they see your fat carcass hurtling down on them."

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    Fisker
    Bruger
    11.116 indlæg
    Offline

    Lyder godt, men der står de har kæreste på og hvis de har det er det jo casual konsol-pis.

    #2

    Puppet
    Bruger
    130 indlæg
    Offline

    Af en eller anden grund kan jeg allerede se det her som et Free 2 Play, Pay 2 Win, om et par år

    #3

    Aben
    Bruger
    1.270 indlæg
    Offline

    Lyder desværre ikke så meget anderledes som alle de andre browser spil, øv blev ellers vildt interesseret til at starte med.

    #4

    Tbear-Dk
    Bruger
    5.182 indlæg
    Offline

    the game will be free to play, but in this game, you can buy your way to success = LORTESPIL med micro transactions.

    #5

    Tarash
    Bruger
    638 indlæg
    Offline

    Hm, tech demo fra den engine de har i sinde at bruge er ikke videre imponerende heller, hvis jeg skulle støtte ting som dette, ville jeg nok sætte mit krav lidt højere, end hvad isogenic kan bidrage med ( ja det er overfladisk men det ligner lort imo )

    "ware u giet dat sygyl?" you can say "QUIET HEATHEN! This sigil was bestoweth upon thy banner by the launch site." and they'll be all like "oooooh... wuz thattt?" and then you slay them and take their ear.

    #6

    Pacemaker_DK
    Bruger
    1.319 indlæg
    Offline

    Synes som #3 også at det ved første øjekast virkede interessant, men interessen faldt drastisk ved nærmere læsning.

    #7

    Fribo
    Bruger
    885 indlæg
    Offline

    Bare det at læse nogle af de ting man kan få ved at donere til kickstarter får mig til at lade vær.
    Det er okay at man får lidt, men nogle af de ting lyder bare som lidt for mange fordele

    *Der tages forbehold for eventuelle stavefejl, ulogiske sammenhænge, trykfejl og falske informationer

    #8

    -SANTA-Julemanden
    Bruger
    7.288 indlæg
    Offline

    Jeps, enig med #2.

    Sq ikke min kop te

    BetWizer.com - Sports-betting made easy

    #9

    LordHellFire
    Bruger
    3 indlæg
    Offline

    Jeg er den ene af de to udviklere.

    #1> Vores kærester bestemmer ikke hvordan spillet skal være men det er meningen at man skal kunne spille det både som casual player og som mere øvet.
    Hvis man ikke vil pille i micromanagement, så holder man sig blot “på overfladen” af interfacet og dermed accepterer standardpriser ved køb/salg. Men hvis man ikke er bange for at få dybbet fingrene i micromanagement, så kan det betale sig da man kan indgå bedre handler med andre spillere og have bedre kontrol over ens produktion og by generelt.
    Det er meningen der skal være et interface, som håndterer begge spillestile; som gør det nemt for uøvede spillere, men også giver mulighederne til de øvede.

    #2+4+8> Bl.a. pga jeres kommentarer har jeg omskrevet teksten på Indiegogo, da det er tydeligt at I har misforstået vores (økonomiske) hensigt med spillet.
    Det skal på intet tidspunkt være et krav at man skal betale penge for at kunne spille spillet til dets fulde potentiale.
    Der kommer micropayments på et tidspunkt for at kunne tilføje ekstra kapital til ens by, men der vil ikke være nogen begrænsninger for alle de spillere som ikke vil betale. Det er nemlig en af de ting, som bl.a. har irriteret mig ved mange af de browserspil jeg selv har prøvet. Begrænsninger hvis jeg ikke lige slap en skilling eller to. Men det skal stadig være muligt for spillerne at købe sig til fordele, så længe det ikke bygger på begrænsninger for de andre spillere. Desuden vil der på et senere tidspunkt være behov for større servere til at varetage spillets databaser og beregninger, og disse skal jo fundes på en eller anden måde. Det er dog først når spillet har bestået sine beta-tests, at micropayments kommer til at stå sin ret.

    Der er desuden ikke planlagt at være en ende på spillet, da det er en vedvarende verden. Når man bliver træt af at producere en vare, kan man skifte til en helt anden ved at researche (eller købe med ingame penge) nye teknologier. Bliver man træt af at producere varer, så kan man hoppe op i det politiske hieraki og se om man egner sig til at styre en kommune med mange byer i. Inddriv skat, sørg for at kommunen som helhed udvikler sig til det bedre (eller skim af toppen og lev livet, og håb at du ikke bliver opdaget af dem som valgte dig til posten). Det er meningen spillet skal bestå af mange forskellige lag der påvirker hinanden, hvor dem som ønsker at lege politikere og indgå aftaler (eller krig) mellem kommuner/byer/regioner, kan gøre det. Det er så bare også deres egen opgave at sørge for folkets (spillerne hierakisk under dem) opbakning omkring det de gerne vil gøre. Det hjælper jo ikke noget at gå i krig, hvis du ikke har en krigsmaskine under dig.
    Til at starte med, kender man ikke andet end ens egen planet. Det er først når man opfinder (eller med ingame cash køber sig til) rumteknologi, at man kan forlade planeten og udforske rummet.
    Planen er at man starter i bue/pil-tiden og arbejder sig langsomt opad. Opbygger sin planet i samarbejde med ens naboer omkring en, eller alene, hvis det er det du vil.
    En allerede rumfarende spiller kan lande og oprette en koloni på jeres planet og begynde at føre handel med jer, selvom I er “tilbagestående”. Det kan være at rumfarerens civilization har valgt at købe mad og vand fra andre og istedet koncentrere sig om at opbygge en rumflåde, og derfor køber mad af jer, evt i bytte for teknologier I end ikke kunne drømme om. Handlen med rumfareren kan jo netop bibringe avanceret teknologi, som I kan lære at bruge (men ikke nødvendigvis replikere) og derved hurtigere bringe jer frem i det teknologiske træ.
    Alternativt kan rumfareren vælge at overtage planeten og indsætte egen regering, men derved vil jeres samfund også lære nye teknologier hurtigere end forventet. Det vil dog kræve at rumfareren bruger tid på at holde jer i kort snor, og derfor er det måske nemmere blot at føre handel med jer for at få de nødvendige resourcer, så han kan bruge sin tid på hans rumflåde istedet. Om rumflåden er en handelsflåde, som skaber traderoutes mellem planeter, eller en invasionsflåde til at overtage andre planeter med… det ved I jo ikke noget om, med mindre han fortæller jer det. Derfor kan I i god tro levere mad til dem, selvom det måske gør det muligt for dem at skade andre spillere. Det komplette politiske billede vil man aldrig have og motiverne kan man kun finde ud af ved at indsætte spioner for at samle informationer. Dog med risiko for at de opdages og handelsforholdet derved destabiliseres…

    Det er ikke meningen at det skal være et simpelt spil, men hvis man ikke bekymrer sig om det politiske, så kan man stadig spille det simpelt, ved blot at skabe de varer, som andre meddeler at de har behov for, og så kun bekymre sig om sin egen lille by.

    #5> Vi valgte fra starten at spillet skulle være browserbaseret og skulle kunne køre i Java og HTML5, da disse teknologier giver flest mulige spillere. Vi har valgt Isogenic enginen baseret på at da det er en kommerciel engine, så vil der være support med og det virker (for os ihvertfald) til at det kan blive en god engine at arbejde med. Vi har kigget på andre engines, deriblandt AVES enginen, som så meget bedre ud, men den er desværre blevet opkøbt af Zynga og dem vil vi helst ikke involvere os med. Isogenic Enginen virker til at have mange af de funktioner i sig, som vi kan bygge videre på. Specielt deres live-multiplayer-canvas tiltrækker mig. Grafikken i deres techdemo er jo ikke overvældende, men det er jo netop kun en techdemo og med tiden vil deres engine også udvikle sig og blive bedre. Om ikke andet må vi så presse på hos dem for at få indkorporeret nogle funktioner vi finder behov for, eller også må vi indkorporere dem selv.

    At vi har valgt en engine skal dog ikke afholde nogen fra at komme med forslag til bedre engines som kan køre isometrisk visning og kører i Java+HTML5. Vi tager hjertens gerne imod forslag til hvordan vi kan skabe et bedre spil end det vi hidtil har planlagt.

    #10

    LordHellFire
    Bruger
    3 indlæg
    Offline

    Så er videoen endelig klar

    https://www.youtube.com/watch?v=3DNHNb0_MDc

    #11

    Kewin
    Bruger
    1.294 indlæg
    Offline

    #9 GL med projektet. Hvis ikke andet er det da en skide god ide, men den er brugt en del gange egentlig. Håber i sprøjter lidt nytænkning ind i genren, og at det ikke ender som et af de utallige pengesugende/griske fotm webbrowser spil.

    Hvad siger du til jeg dorner min kødpløk så hårdt og bestialsk op i gattet på dig, så det hiver og piver i hele kæbepartiet?

    #12

    n0rton
    Bruger
    1.116 indlæg
    Offline

    Smed lige 10$, minder lidt om A Tale in the Desert som jeg har spillet en smule

    #13

    Olaf
    Bruger
    641 indlæg
    Offline

    Hahaahhaha, efter man har pumpet olie op af jorden, bygget veje, togskinner osv, så ligger de sgu mærke til vandet, og bygger en fiskebåd??
    “After all these years you finally notice the ocean, not far away”, “Here you build a fishing boat”

    er der ikke noget galt med rækkefølgen på disse events

    #14

    volleztar
    Bruger
    64 indlæg
    Offline

    rækkefølgen bestemmer man vel selv. Dette var vel bare en måde at gøre det på ?! sådan forstå jeg det hvertfald

    #15

    -SANTA-Julemanden
    Bruger
    7.288 indlæg
    Offline

    #9+#10

    Spændende – det kan da blive rigtig godt, hvis man ikke får unfair fordele ved at betale med rigtige penge ;).

    BetWizer.com - Sports-betting made easy

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.