Damage engine
Daily Rush › Debat › Spil › Damage engine
- Dette indlæg indeholder 22 kommentarer, har 12 deltagere og blev senest opdateret af
sYnCHAoZ for 11 år, 4 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 08/09/2009 kl. 22:23#0
Hey dailyrushere!
Jeg er lige gået amok i gt5 pludselig, hvor jeg selvfølgelig ser frem til deres crash system.. hvis der overhovedet kommer noget
men i det sammenhæng, så vil jeg gerne se de mest episke grafiske crash, ingame eller “dedikerede?”, det er ligemeget.
jeg byder ind med grid.. hvor dirt 1 og 2 vidst også hører under?
https://www.youtube.com/watch?v=YnIXik2Ku8U&hd=1elsker sådan som bilerne bare krøller og sprøjter dele ud over det hele
Hent Mumble Kom på Mumble og spil!
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 08/09/2009 kl. 22:29 #1
håber ikk du har kørekort!
DAMN YOU Clicker Heroes!
08/09/2009 kl. 22:54 #2jeg har masser af kørekort.. så længe det holder
Hent Mumble Kom på Mumble og spil!
08/09/2009 kl. 23:10 #3Carmageddon har klart de fedeste former for damage, bla. kan man hugge en bil midt over på langsiden hvis man rammer hjørnet på en bygning.
08/09/2009 kl. 23:15 #4https://www.youtube.com/watch?v=zw0pSRFLfTk
Han bruger selvføldelig hacks, i denne video…
09/09/2009 kl. 01:36 #5Elsker også selv “crash” physics i bilspil. Desto mere ødelæggelige bilerne er, og desto mere realistisk de smadrer, jo bedre. Faktisk er jeg så glad for det, at jeg slet ikke gider spille et ellers godt bilspil, hvis ikke man kan ødelægge dem godt og grundigt (Need for Speed f.eks.)
Synes GTA4 har ret så fed vehicle damage, men jeg kunne godt have ønsket mig at de var endnu mere skrøbelige end de er.
Det gamle Indycar Racing helt tilbage fra 90’erne havde den (til dato) bedste crash engine jeg nogensinde har set. Der gik bilerne i stykker hvis man lavede bare den mindste fejl, ultra realistisk bilskade. De kunne nærmest eksploderer i en regn af vragdele, hjul og plastik så kun selve motorblokken og førekabinen var tilbage. Man skulle virkelig koncentrere sig hvis man ville gennemføre et løb.
Men de fleste folk gider det ikke. Som alt andet. Det skal være nemmer, lettere og helst med så få konsekvenser for noget som helst i dag. Sørgelig udvikling, efter min mening.
09/09/2009 kl. 07:10 #6#5
Men de fleste folk gider det ikke. Som alt andet. Det skal være nemmer, lettere og helst med så få konsekvenser for noget som helst i dag. Sørgelig udvikling, efter min mening.
Det passer nu ikke helt. Der er jo en grund til, at alle de helt store bilspil efterhånden har en solid damage model. og G serien er blevet punket i lang tid netop fordi de ikke har lavet damage.
Men jeg elsker sgu også et godt crash… og især i gta4, hvor man kan sammensætte nogle helt syge stunts! Og kan også huske det gamle indy spil… det var satme noget af en eksplosion hvis man styrtede
09/09/2009 kl. 10:15 #7#6
Nej men du må da give mig medhold i at det er blevet en stigende trend at spil skal være nemmere og nemmere som årene er gået? Og det er jo alle spil.Et godt eksempel er den måde mange nyere FPS spil har adopteret et nyt player-damage grundlag – det hvor der ingen medkits er længere, og spilleren istedet bare lynhurtigt regenerere sit liv efter at være blevet skadet. Det er casualization der vil noget. Bliver man såret, så gemmer man sig bare lige 5 sekunder bag en væg eller træ, så har man fuld liv og kan storme hovedløs frem igen.
Bioshock gik endnu videre og gjorde spilleren 100% udødelig, og fjernede AL konsekvens ved at dø, med deres Vita Chambers.
Og rigtig mange bilspil fra sidst i 90’erne og frem, har, som sagt, casualiseret skaden ved at køre råddent meget kraftigt. Selv de spil hvor man kan vælge at sætte damage på (og mange af dem har en “realistic” setting), er stadig meget tilgivende og kræver nærmest selvmordskørsel før man bliver nød til at starte forfra.
Men jeg vil også nævne, for the record, at mange gamle spil var FOR svære, og krævede lidt for meget reload og genstart. For høj sværhedsgrad kan klart nedsætte kvaliteten af ens spiloplevelse. Men det kan det, for mit vedkommende, også i allerhøjeste grad når spillene bliver for nemme. Og lige pt føler jeg at spiludviklerne svinger for ekstremt i graderne; istedet for at finde det gyldne middelpunkt, har de væltet for langt over i den ‘nemme’ ende de seneste ~10 års tid.
Mon ikke konsollerne har en stor skyld i det? Ikke for at starte PC vs. konsol flamewar, men konsollerne er nu engang mere tiltænkt det yngre publikum, som de fleste spiludviklere nok mener skal holdes lidt mere i hånd hvad sværhedsgrad angår.
09/09/2009 kl. 10:23 #8Hele burnout serien
1sane
Flatout 1 og 2
Colin mcrae dirtHar givet mig ok underholding når der kommer til at køre råddent og smadre ting
Make Them Or Take Them ¥ $ € £
09/09/2009 kl. 10:38 #9#7 Jeg vil give dig delvist ret. Men nu snakkede vi altså om racere, og skadesmodellerne i genren genrelt er blevet MEGET mere udbredt! Især nu hvor teknologien er der til at lave det rigtigt!
At skaden så er casualiseret, det ved jeg ikke. Det er jo 100% individuelt for hvert spil. Overall syntes jeg ikke det er blevet “nemmere” i den forstand, det er bare meget mere brugervenligt.
At det er konsollernes “skyld” er jeg dog ikke enig i, og slet ikke at de sigter mod et meget ungt publikum sådan overall. Gennemsnitsalderen på gamere er jo stødt stigende og det er målgruppen derfor også.
Men vi er ude i et tros spørgsmål her, om det er brugerne der skaber markedet eller markedet der skaber brugerne. At sige, at det er konsollernes skyld, er at sige, at markedet har skabt brugerne, så at sige… det er jeg ikke enig i.
Men ja, mange spil er blevet meget mere brugervenlige… for det meste en meget god ting IMO… men jeg er enig i, at bioshock er et elendigt spil!
09/09/2009 kl. 10:40 #10#7 vil give dig lidt ret.. de fleste spil har dog stadig div sværhedsgrader, som også tit gør player dmg en seriøs udfordring.
eks. grid, det går jo direkte fra et simpelt casual bilspil, til et næsten sim-racing, alt efter hvordan du vælger din sværhedsgrad.men rigtigt ellers! – der er tit mere fokus på oplevelsen, end der er på realismen
Hent Mumble Kom på Mumble og spil!
09/09/2009 kl. 10:47 #11GT5 har cardamage! måske ikke fra start af… men så kommer det ihvertfald
Her er en dårlig video der viser det:
http://www.gametrailers.com/video/gc-09-gran-turismo/54451
Det er ikke færdig udviklet… så måske venter de og kommer med et patch!
Ghidora84
09/09/2009 kl. 11:28 #12#3, jeg savner en 3D pack til carmageddon, ligesom med Duke Nukem
DAMN YOU Clicker Heroes!
09/09/2009 kl. 12:41 #13#11, seriøst, GT5 har nok den værste car damage, til dato!
09/09/2009 kl. 13:10 #14#11 det er da vist drunk driver mode det der…
09/09/2009 kl. 13:15 #15Jeg kunne godt tænke mig et nyt Carmageddon spil. Det var nu fedt.
(Især før de lavede fodgængerne om til zombier med grønt blod).
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























