Dags dato, 22.50 d. 27/3.
Daily Rush › Debat › Off-topic › Dags dato, 22.50 d. 27/3.
- Dette indlæg indeholder 34 kommentarer, har 17 deltagere og blev senest opdateret af
Solian for 14 år, 10 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 27/03/2006 kl. 23:38#0
Jeg selv er svært irriteret over kvaliteten af debatten.
Pia Kærsgaard er ikke specielt interessant, hun gentager sig selv i de mest absurde vendinger. Det er virkelig ærgerligt at hun ikke kan sætte sig ud over den umiddelbare harme hun føler.
Marianne Jelved er ikke stort bedre. Hendes konstante henvisninger til retsvæsenet synes at være ganske overflødige. Hun lader til at være mere interesseret i at fremhæve hvad man ikke kan gøre ved problematikken end hvad man kan.
Ja selv hr. debatstyrer Poul E. Skammelsen synes mere interesserer i at styre debattørerne ud i en dogfight fremfor at søge konstruktiv debat.
On another note, kan hr. Abu Laban overhovedet snakke dansk? Han siger selv, at han ikke er blevet forstået i de 22 år han har tilbragt her. 22 år, og han udtaler sig stadig til pressen på engelsk?
For the Lufsi!
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 28/03/2006 kl. 00:01 #1
tjaaa min stemme falder nu på Pia K efter al den her ballade
kan være jeg konverterer tilbage til SF å et tidspunkt men lige for tiden virker det som om at Pia K er den eneste der rent faktisk kan se hvad der er ved og ske i Danmark
I believe in the religion of Islam. I believe in Allah and peace.
28/03/2006 kl. 00:04 #2#0
Er tilbøjelig til at være enig. Langtfra den bedste debat der har været på det seneste.
#1
Er det en form for joke? Hvad er det lige du tror der er ved at ske? En ting er sikkert – du er det levende bevis på at Pia K. er er rigtig dygtig politiker..
It became apparent that one reason why the Ice Giants were known as the Ice Giants was because they were, well, giants. The other was that they were made of ice.
28/03/2006 kl. 00:17 #4laban har været her i 22 år han er ikke længere en fremmede, han er bare en nar…
kunne bedst lide skammelsen
Hammer in my hand, still pounding on a screw.
28/03/2006 kl. 00:20 #5#2
Tror mere det er et udtryk for den generelle frustration mange danskere har over det som der foregår. Den magtløshed som kommer til udtryk i hele debatten var jo synlig. Politikere i Danmark har det med at ville undersøge alt, som ikke lige passer ind i deres politik. Derved undgår de at komme med en mening om noget, som de ved er upopulær eller ikke passer med deres partis politik. Derved kan de bare vente til debatten er død, og undgå skader.
Jeg må tilstå at min frustration over Abu Laban og de frække rødder, er ved at nå et punkt hvor jeg synes de burde forlade landet frivilligt. Hvis de ikke har det godt, skrid… men jeg tror kontanthjælpen trækker for meget, samt den magt de har over intetanende muslimer.
Tro har altid været et politisk spørgsmål og folk som udnytter troende til deres egen fordel. Se bare tilbage i historien om hvordan den katolske kirke har skrabet rigdomme til sig, for ikke at tale om den kristne kirke.
Ej når alt kommer til alt, synes jeg vi burde have de samme muligheder som i England og i Frankrig, hvor man simpelthen kan bede folk forlade landet, såfremt de skader landets omdømme. Du aflægger trodsalt tros-ed for landets love og lands befolkning når du får statsborgerskab, og jeg tror vi alle kun kan være enige i at, Ahmed Akkari ikke opfylder det, og Abu Laban burde være smidt ud for længst for den indirekte terrorvirksomhed som han og de forskellige salafister er skyld i. Der er jo nok en rimelig god grund til at han netop ikke er velkommen i en stor række muslimske lande.
Vi er for bløde.
Forbehold: stavefejl, sætningsfejl og andet crap
DR Hykleriet FTW
28/03/2006 kl. 00:28 #6#5
Ja du har ret i at tingene går langsomt, og at tingene bliver undersøgt til døde. Men hvordan kan man mene at en bedre løsning er at stramme og stramme og stramme fx. udlændingelovgivninger i et væk, kan løse problerne. Det har aldrig hjulpet på noget at blive mere rabiat i sine metoder.
Filmen V for vendetta er lige kommet op, og er faktisk ganske interessant i sine synspunkter og kritik af af netop disse og andre emner.
It became apparent that one reason why the Ice Giants were known as the Ice Giants was because they were, well, giants. The other was that they were made of ice.
28/03/2006 kl. 00:33 #7#6
Hvor er grænsen ? hvad hvis de bomber et mål i Danmark ? Du kan stadig ikke smide dem ud.Problemet er jo netop det at man intet kan stille op. Intentionen er jo ikke at prædike fred og fordragelighed, men derimod at opilne til uro.
Salafister er jo kendt for at ville indføre Sharia i demokratiske stater. Problemet er at de jo netop laver en religionskrig. Det ender jo netop snart med at det bliver en krig.
Start en behandling nu fremfor at vente. Og den eneste der er, er at bede dem forlade landet. Jeg ser ingen andre udveje, gør du ?
Desuden taler jeg ikke om udlændingelovene… Det har ikke noget med sagen at gøre, jeg snakker om at det skal være muligt, at fratage statsborgerskab på enhver som skader Danmark, såfremt de har andre relationer til andre stater end Danmark.
DR Hykleriet FTW
28/03/2006 kl. 00:41 #8Måske har du ret.
Jeg synes bare folk skal tænke sig rigtig rigtig godt om inden de begynder at tage den slags skridt. Når man begynder at lave særlige lovgivninger der tillader regeringen at udvise folk af en særlig overbevisning og/eller baggrund, så er danmark et sted hvor frygt har overtaget fornuft og ikke sted folk har lyst til at være.
It became apparent that one reason why the Ice Giants were known as the Ice Giants was because they were, well, giants. The other was that they were made of ice.
28/03/2006 kl. 00:44 #9#8
Ville aldrig være regeringen som bestemmer det, da de er den lovgivende gren i dansk demokratisk. Derimod vil det være højesteret som skulle tage stilling til den lov som politikerne ville vedtage. Hvis den er i strid med diverse konventioner som vi har underskrevet, og ikke har forbehold mod, så kan de sige nej til det.
Jeg mener stadig, at muligheden bør foreligge. Kan ske det betyder, at de netop dæmper deres kamp så meget af frygt for udvisning. Det ville jo være langt bedre for alle parter.
Det er dog uholdbart, at vi kun kan sidde og kigge på hvordan vi mere og mere er nødt til at leve i frygt for at blive bombet og sprængt i stykker for at have en mening om ting.
DR Hykleriet FTW
28/03/2006 kl. 00:59 #10“Jeg mener stadig, at muligheden bør foreligge. Kan ske det betyder, at de netop dæmper deres kamp så meget af frygt for udvisning. Det ville jo være langt bedre for alle parter.”
Jo jo, men hvem bestemmer hvem der kommer til at frygte? Til sidste vil alle jo frygte at sige deres mening, for hvad nu hvis det de siger er det forkerte.. Problemet ved den slags er jo at det er så svært at vurdere hvornår noget er skadeligt nok til at udvise folk. Og når det er radikale folk der sidder på magten, så kan man nok godt forestille sig at tvivlen ikke kommer folk til gode..
Men igen, det er jo svært at sige, jeg synes bare man skal passe på med del slags indgreb i folks frihed.
It became apparent that one reason why the Ice Giants were known as the Ice Giants was because they were, well, giants. The other was that they were made of ice.
28/03/2006 kl. 01:08 #11#10
Du har bevismaterial, som beviser at de aktivt har været skyld i en international krise for dansk erhvervsliv. Det er dit bevis.
Jeg mener ikke at man bare kan smide folk ud, men jeg mener at man bestemt skal have muligheden for det, når man har klare beviser at de netop har været meddelagtig i at forværre en situation som denne.
Jeg mener jo ikke, at de skal indskrænke deres ytringsfrihed. Det jeg taler om, er at man som allerede nu, kan straffe folk som opilner til uro. Du har allerede en lov som siger du ikke må.
Der mangler helt klart nogle regulerende love på det punkt.
Og nej jeg taler ikke om en politistat eller totalitært samfund hvor staten bestemmer alt.
DR Hykleriet FTW
28/03/2006 kl. 01:36 #12Må bakke op omkring Solians synspunkt omkring imamerne og muslimerne generelt. Mener også, at det er folks vrede, der er grundlaget for den “nye” holdning til imamer generelt; de burde simpelthen blive udvist herfra, hvis det er muligt – henvist til de ovenstående eksempler; Abu Laban og Akkari.
Selvfølgelig skal der ikke være tale om, at man kan blive udvist på falsk grundlag.DOG vil jeg gerne knytte en kommentar til følgende udtalelse: “Og når det er radikale folk der sidder på magten, så kan man nok godt forestille sig at tvivlen ikke kommer folk til gode.. ”
Der syns jeg ikke, den danske retsinstans er retfærdiggjort. De skal selvfølgelig ikke fratages statsborgerskab eller blive smidt ud på et tyndt grundlag og selvfølgelig skal imamer etc stadig bevare deres ytringsfrihed.
HVIS der skulle ske en bortvisning fra landet, skulle sagen i Højesteret og det er altså ikke en flok amatører. Det er en upolitisk retsinstans og den dygtigste i Danmark og faktisk en ret, som vi burde være stolte af, fordi deres expertise er udover, hvad du finder nogen andre steder.Sidst, men ikke mindst. Hvis Glistrup kan få politiet på nakken, som dansk født, så må der også være nogen sanktioner overfor mennesker, som er kommet til landet og har fået statsborgerskab og ikke er loyal overfor landet.
Det er simpelthen sluppet for billigt, hvis man kan rejse til mellemøsten med falske tegninger og sprede løgne omkring Danmark, true et folketingsmedlem etc…www.graycharles.com
28/03/2006 kl. 09:45 #13#1 Forræder!
Aldrig i mit liv, om jeg kunne finde på at stemme på Pia K… føj!
Det kan ordnes med en negleklipper
28/03/2006 kl. 10:17 #14#13 jeg har aldrig været en stor fan af Pia K men set over de sidste par måneder er hun den eneste i dansk politik der kan stille hårdt imod hårdt
faktisk ligger der en kiosk i Classensgade pÅ østerbro hvor den pakistanske ejer har en Pia K plakat oppe (havde han ved sidste valg)
hans argumentation er at hans 2 sønner som aldrig laver ballade den ene er læge og den anden er ved at uddanne sig til advokat tit blir skåret over en kam af frygt på grund af hvad de “dårlige invandrere laver”
han mener at alle der ikke kan indordne sig skal sendes hjem så hans sønner kan få sig en tryg og sikker opvækst i Danmark
selvfølgelig er han ikke 100% enig med med alt hvad Pia K siger ligesom jeg heller ikke kan stå inde for alt hvad DF laver men overall er de pt. det eneste parti der sikre mig som dansker og derfor vil min stemme falde til den side
I believe in the religion of Islam. I believe in Allah and peace.
28/03/2006 kl. 11:00 #15LOL ->#4. Ja, han er bare en nar, og lad os så ignorere ham og imam-drengen.
Abu Laban forbryder sig på et at islams påbud om at, en tro muslim, skal lære sig det land man tilflytter skikke og sprog indenfor 40 dage. Ellers må man flytte igen.
– Profos
"Danmark er danskernes land", Søren Pind
28/03/2006 kl. 12:26 #17#12 Helt enig, bakker også 109% op om holdningen fra Solian.
Der bør klart overvejes et sådant tiltag, lovgivningen må også følge med tiden. Og som vi desværre kan se pt, ja så er tiden nok inde til et tiltag imod så ødelæggende kræfter som disse enkelte personer.
#14 Jeps, hun får også min stemme her!.
Og nej er ikke alle Pia’s forslag jeg går ind for heller. Men som politik jo er, så skal alle samarbejde og gå lidt på kompromis med nogle af de personlige ønsker til fordel for at kunne få støtte i andre.
Så man skal nok stemme lidt længere til den ene eller anden ” side ” end som man egentligt vil ende, så lander man nok ca. midtimellem – der hvor man gerne vil hen ;o)
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























