lørdag, december 5, 2020

Cyberpunk 2077

Daily Rush Debat Spil Cyberpunk 2077

• Dette indlæg indeholder 214 kommentarer, har 58 deltagere og blev senest opdateret af  Kasper Kål for 1 uge siden.
Viser 15 kommentarer - 166 til 180 (af 214 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Mr_Wizard
    Bruger
    1.208 indlæg

#165 Var der ikke noget med at de har omkring 500 personer tilknyttet projektet? Rimelig sindssygt af skulle administrere……. og jeg kunne måske derfor forestille mig, at dem der nogle gange svarer på twitter, måske ikke altid har nået at få seneste status når de svarer! Så det kan være noget med “timing” der fik det til at se lidt “rodet ud” med deres udmeldinger. Som sagt, stort team af mennesker, samt beslutningen kunne jeg nemt forestille mig blev meldt ud uden forudgående varsel til hele teamet.

Er 100% enig i at “gået guld”, plejer at betyde at release udgaven af spillet er færdigt. Så kan nemt være at udskydelsen var en “i sidste øjeblik” beslutning.

Jeg tænker/undskylder dem dog primært med, at de jo nok er de sidste som er interesserede i negativ presse eller at udgive et mindre optimalt spil. Så regner med at hvad end der var skyhld i beslutningen….så kommer det køberne af spillet til gode i den sidste ende!

Historisk set….har “for tidlig” release været meget værre for et spil!

-dut-
    Bruger
    2.942 indlæg

#166 enig, mange flere spil burde udskydes, i stedet for at være færdige efter patch 5.

StultusX2
    Bruger
    5.926 indlæg

#157 ..men var lipsync ikke udliciteret?

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Deadmeat
    Bruger
    7.522 indlæg

#167: ja alle spil udviklere burde følge Star Citizens eksempel og først udgive det når det er helt færdigt

Mere seriøst, så er jeg helt enig med dig!

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

StultusX2
    Bruger
    5.926 indlæg

#169 ..fa’me flabet at gøre grin med mine $100 fra 2012.
    ..det er jo kuns knap $115 nu.

(suk)

En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Nioxic
    Bruger
    17.963 indlæg

Det er sgu ikk helt for sjov de udskyder det nu, det er helt sikkert

de var allerede begyndt at få lavet reklamer og lign hist og her – med release date skrevet på.

http://www.reddit.com/r/random/

MiNo
    Bruger
    2.791 indlæg

Det kan jo aldrig blive mere end et gæt mht hvornår software er færdig. Jo mere kompleks, og jo flere platforme jo mere svært gæt er det.

Den eneste må at holde en dato på, er enten en urealistisk ‘cover my ass’ dato laaaaaangt ude i fremtiden. Af forskellige årsager så er dette ikke muligt. Eller at man filer på kvaliteten af produktet.

Årsagen er, at med denne slags produkter så kan man ikke accelerere udvikling ved at smide nye ressourcer på i slutfasen. Dens kan det være nærmest umuligt at få (gode) folk, og dels tager det ret lang tid at sætte sig ind i komplekse opgaver så folk er ikke effektive i et stykke tid, og samtidig kræver det oplæring fra eksisterende medarbejdere som betyder at effektiviteten daler.

Når vi alligevel ikke kan købe nye GPU’er så synes jeg det er win-win at det udskydes

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

StultusX2
    Bruger
    5.926 indlæg

Lige for at tude lidt. Den oprindelige ‘Cyperpunk 2077′ Teaser – Var fra 2013, ik’?

..håber fa’me at de mandarinske læber, er Perfekte/¤#(!altså med stemmende&%”%stemmer?

NoFaith
    Bruger
    4.297 indlæg

#173 haha ja nu skal det spil jo være perfekt og 100% bugfrit ellers bliver det meget svært at være CDPR.

Faktisk har de lidt sat sig selv i en position hvor det nærmest kun kan gå galt, hvis folk finder så meget som 1 game breaking bug eller en 1 væsentlig bug af en art, så vil de jo blive flamet her fra og til helvede, det lugter lidt at no mans sky om igen.

Med mindre de levere det de lover… ufff er helt nervøs på deres vejene.

Its Funny Because Its True...

OliverDK
    Bruger
    206 indlæg

#160 Jeg tænkte det samme. Ubisoft har Assassin’s creed: Valhalla som du nævner. Watch Dogs: Legion lurer også med release på nogle platforme i november. Jeg spekulerer, at CDPR måske har fået lidt kolde fødder i forhold til, at skulle tilkæmpe sig opmærksomheden så tæt på 2 af Ubisofts etablerede franchises.

Fisker
    Bruger
    12.519 indlæg

#172 Så det du siger er langt størstedelen af spil nogensinde udgivet har haft komplet urealistiske datoer og at udvikleren har siddet på færdige spil i 8-16 måneder?

Det er klart De ikke kendte release datoen tilbage da de startede i 2012(eller tidligere), det er jo derfor man først annoncerer en dato når man ved man kan levere til tiden.

Så anekdoten stemmer desværre ikke overens med virkeligheden, uanfægtet CDPR’s forsøg på at dreje diskussionen over på denne “umulige opgave” som trods alt de fleste andre udviklere formår at klare adskillige gange hvert år. (Og nej, de 9 platforme er heller ikke noget som er dumpet i hovedet på dem inden for den seneste måneds tid)

Der pressemeddelelse handler ikke om andet end nogen eller nogle hos CDPR skal have vasket hænder.

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 1 uge siden af  Fisker.

Rykno
    Bruger
    295 indlæg

#176 så de lyver omkring årsagen fordi nogle har beskidte hænder?? Jeg forstår ærligt talt ikke hvad du mener. Eller mener du, nogle har fejlvurderet, hvor lang tid det vil tage at få lavet færdigt, og så giver de skylden på QA afdelingen forbindelse med den samtidig udgivelsen på 9 forskellige platforme? Det giver mening at man fejlvurdere hvor lang tid QA tager i et så komplekst et spil på så mange platforme.
    Specielt taget i betragtning af hvor uerfarne CDPR i virkeligheden er. De har jo aldrig lavet noget i den her kaliber før. Witcher 1-2 var jo niche spil. Så reelt har de kun Witcher 3 at arbejde udfra. Plus det er et firma som er eksploderet i størrelse, hvilket jo bare nogle gange ikke fungere da virksomheden ikke er moden nok til at håndtere det.

Jeg er totalt ligeglad med at de har udskudt det, rettere sagt så er jeg faktisk glad for det. Vil alligevel vente med at spille det til jeg fik ny PC, og nu er der større chance for at jeg kan nå det inden det bliver udgivet.

Tror folk er helt afsindig naive hvis de forventer cyberpunk bliver uden fejl. Det er CDPR, hvornår fanden har de nogensinde lavet et spil der bare fungerede fra start? Udgivelsesdato +6 måneder, så er vi ved at være der.

Med alt det sagt, så syntes jeg dog det er dårlig stil de kommer med en dato, bare for at lave den om kort tid før udgivelsen, 2 gange… Men bagklogskab er super effektivt

Fisker
    Bruger
    12.519 indlæg

#177 Jeg mener ikke de lyver når de siger det er deres største udfordring, og jeg siger heller ikke de forsøger at skyde skylden på QA-afdelingen.

Hvad jeg siger er at det er et forsøg på at lave et talepunkt som drejer diskussionen over på symptomet i stedet for problemet. Det er netop den diskussion vi er ude i nu hvor folk tager det talepunkt og får det til at lyde som om at udvikling af store spil er så komplekse at de ikke kunne vide for en måned siden at spillet ikke blev klar til tiden, da de annoncerede at crunch var den eneste mulighed for at nå det til tiden. Det er absurd.

Nu skal jeg ikke selv ud og have Cyberpunk, men ellers helt enig i at jeg overordnet set har det fint med at spil tager den tid den tager

Så må man jo bare forsøge og bruge tiden på noget andet…

PBT
    Admin
    3.663 indlæg

#178 At de udskyder det nu, betyder ikke at de løj, da de sagde crunch var eneste mulighed for at holde releasedatoen. Situationen kan have ændret sig radikalt siden; der kan f.eks. være dukket noget game breaking op. Vi kan ikke vide det udefra. Måske løj de, who knows, men det er stadig spekulation.

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

Fisker
    Bruger
    12.519 indlæg

#179 Jeg tænker umiddelbart at du blander to indlæg sammen, for lige at adressere det indlæg jeg tænker du taler om, så sagde de for en måneds tid siden at crunch var deres sidste mulighed.

Det betyder at release dato ikke kunne ændres, og krævede den ekstra arbejdskraft i samme tidsinterval. Denne udskydelse betyder derved at forrige udmelding var løgn.

Med hensyn til det indlæg du besvarer, så har vi jo årsagen i deres meddelelse, nemlig at de åbenbart skal teste spillet på 9 platforme, samt at det er gået guld og at det betyder spillet har alt indhold og kan gennemføres.

Jeg ser ingen tale om gamebreaking bugs, kun at tiden blev undervurderet. Jeg kan ikke sætte mig ind i hvorfor folk ønsker at komme med denne type “positiv spekulation” om at der skulle være et graverende problem som var opstået pludseligt.

Men det er også netop det pressemeddelelsen ligger op til, nemlig at vi aldrig kan vide sandheden, og så er der ingen sandhed, det er nemlig til deres fordel, og så er alt jo i orden

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 1 uge siden af  Fisker.
Viser 15 kommentarer - 166 til 180 (af 214 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.