onsdag, januar 27, 2021

corsair h115i elite capellix 280mm

Daily Rush Debat Hardware Hardware corsair h115i elite capellix 280mm

• Forfatter
    Emne

knaseren
    Bruger
    6.898 indlæg

hej DR

er sprunget på vandkøling for første gang og har købt ovenstående køler. men pumpen larmer med en mellem frekvent tone og i quiet mode kører den med 2300 rpm. kan jeg ændre rpm til lavere? finder jeg ikke en løsning inden 5 dage ryger den retur og så bliver det bare luftkøling. kan ikke holde den lyd ud.

-

Viser 4 kommentarer - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Fisker
    Bruger
    12.650 indlæg

Hvordan er dit setup? Radiatoren skal helst monteres sådan så at pumpen ikke får luft ind

knaseren
    Bruger
    6.898 indlæg

radiator er monteret i top af kabinet, men det der larmer er de 2300 rpm som er laveste mode og kaldes quiet. ændre jeg til højere modes i icue software bliver lyden nærmest en pive lyd og rpm går til 2700.

-

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  knaseren.

Deadmeat
    Bruger
    7.627 indlæg

#0: det lyder som meget høje rpm umiddelbart? Min Kraken kører omkring 850 rpm ved minimum. Den er på ingen måde lydløs men pænt langt fra dine rpm. Har du dobbelttjekket at pumpen er sat til det rigtige stik i bund kortet og kører PWM Mode? Du kan evt. også se om din bios har fan/pump control. Jeg har min vandkøler sat op med egentlige fan/pump kurves via bios.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

knaseren
    Bruger
    6.898 indlæg

connectoren er sat i pump fan header og i bios kører den pwm men uanset hvor højt eller lavt jeg indstiller grafen, så kører pumpen 2300 rpm og skifter jeg fra pwm til volt mode er der heller ikke nogen ændring i rpm uanset hvordan jeg indstiller grafen.

-

Viser 4 kommentarer - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.