torsdag, januar 17, 2019

CES 2019

Daily Rush Debat Off-topic CES 2019

Viser 15 kommentarer - 76 til 90 (af 94 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

Lidt leaks/rygter fra AdoredTV.

“Radeon VII was released cause Navi had an issue and needed a respin. I would not expect it before Q3 2019.”

“Ryzen 3k will be a staggered release, May, June and July release months.”

Deadmeat
    Bruger
    5.843 indlæg

#72: Uanset årsagen, så er det da fabelagtigt at AMD presser Intel hårdt nu – super godt for os forbrugere på alle måder. Du skal ikke være rigtigt bekymret for Intel (endnu). Det værste der kan ske for dem er nok, at deres 7 nm udvikling indhenter 10 nm, så den aldrig for alvor kommer i spil. Det går tilsyneladende OK med 7 nm udviklingen indtil videre.

Meget vigtigt her, så forventes Intels ‘7nm’ at være betydeligt overlegen i fht. det 7 nm TSMC silicium AMD bruger. Desværre er ‘nm’ node angivelserne efterhånden to potter pis værd til sammenligning, fordi der ikke findes en standardiseret måde at opgøre det på.

#73: Jeg synes faktisk det er skuffende hvad de fremviste. Hvis Radeon 7 er deres top produkt for denne generation, så ser det sku sort ud mht. top end konkurrence. AMD har tydeligvis været nødt til at presse det nye silicium maksimalt, for TDP for det nye kort er det samme som Vega 64, 300 W. Til sammenligning har RTX 2080 et TDP på 215 W. Jeg er på den måde skuffet over, at TSMC’s 7 nm GPU silicium ikke er bedre end dét. Husk på at RTX kortene er lavet på en ’12 nm’ proces og NVIDIA kommer altså med ‘7 nm’ kort om måske et års tid. Så er AMD helt væk igen på toppen.

#74: Nej, set udefra så har NVIDIA en relativt snæver, men meget lukrativ forretning. Jeg tror om 5-10 år, at de kan få problemer, hvis spil streaming fra servere bliver den næste store ting. Server ejerne er da fuldstændigt ligeglade med det næste monster-Ti-AMD-killaz-bad ass kort til vanvidspris. De skal have max performance per dollar.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

knekker
    Bruger
    1.404 indlæg

Læg også mærke til at AMD ivrigt fremviste benchmarks sammenligner imod Intel på CPU fronten, men GPU området var det en anden sang, også selv om Sue brugte store ord som “high end graphics card”

Octo
    Bruger
    1.095 indlæg

#79 De viste da R7 mod RTX 2080 i 2 spil + vulkan? (har kun set sammendrag af keynote)

Deadmeat
    Bruger
    5.843 indlæg

#79: Jeg synes da også de fremviste nogen rimeligt håndfaste benchmarks (For hvad der er værd fra producenten selv). Hvad der til gengæld muligvis snyder her, er at de viste 4k benchmarks som jeg forstod det. Deres HBM2 VRAM giver vist en fordel ved 4k og jeg forrstiller mig, at R7 performer mindre imponerende vs. 2080 ved lavere opløsninger. Men lad os nu se, vi skal forhåbentlig kun vente 1 måned på officielle reviews og benchmarks

knekker
    Bruger
    1.404 indlæg

ah ok, den missede jeg, beklager

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

Deadmeat
    Bruger
    5.843 indlæg

#85: Hvis AMD nu også beslutter sig for at understøtte G Sync, så vil jeg godt overveje det 💩

Min første negativitet over Radeon VII skal vist lige justeres. De har seriøst skrumpet GPU størrelsen (40 %) og samtidig vredet +20-30 % ekstra performance ud af bæstet. Så kan Jensen Huang hovere dagen lang, men det er billige point, som (bevidst) ignorerer ovenstående faktum.

Hvis og når TSMC bliver i stand til at lave større chips på 7 nm, så er der betydeligt potentiale for et meget hurtigere, men naturligvis dyrere kort. Spørgsmålet er så, om AMD rent faktisk ønsker konkurrencen i top markedet, eller om de fortsætter deres hidtidige strategi med at angribe markedet under toppen.

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

#86 Ja VII er 331 mm² og 2080 er 545mm². Så er alligevel en stor forskel. Jeg overvejer at hoppe på VII, men NAVI skulle også komme i Q2 19. Men NAVI er nok mere tiltænkt midrange. Og TDP på 300w på VII skræmmer mig lidt. :p

Deadmeat
    Bruger
    5.843 indlæg

#87: Ja det undrer mig lidt at TDP er så højt. Det hænger selvfølgelig sammen med de valgte clock speeds men alligevel. Skal blive rigtig interessant at se officielle reviews og hvad strømforbruget reelt er. Og ja Navi bliver særligt interessant. Hvis de udgiver et nyt kort med både ny forbedret arkitektur og evt. større die size, så kan det godt gå hen og blive interessant i H2 19 (som jeg tror du egentlig mener?). Jeg tror først NVIDIA kommer med deres 7 nm produkter i slutningen af i år / starten af 2020, så AMD har da stadig mulighed for at nærme sig NVIDIA endnu mere for en stund.

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

Octo
    Bruger
    1.095 indlæg

#89 interessant hvis AdoredTV har ret.

Viser 15 kommentarer - 76 til 90 (af 94 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.