torsdag, januar 17, 2019

CES 2019

Daily Rush Debat Off-topic CES 2019

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 94 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Elocon
    Bruger
    1.701 indlæg

Er der slet ikke noget nyt om denne model ?

ROG Swift PG35VQ

For at blive gammel og klog, bliver man nød til at ha været ung og dum

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

At NVIDIA G-Sync nu understøtter FreeSync/AdaptiveSync er en stor nyhed. Også på tide de er hoppet med på vognen.

NVIDIA har desuden også gjort physx opensource nu.

Celerun
    Bruger
    5.086 indlæg

Haha hvor er det frækt med det g sync/freesync stunt.
    Har lige smidt spidsen af en jetjawer pga g sync, men var forelsket i en anden skærm jeg ikke kunne gå efter pga freesync og at jeg har et nvidia kort.

•••☮, ♥ & B.A.S.E•••

Deadmeat
    Bruger
    5.843 indlæg

#4: Tag ikke fejl, jeg er stor tilhænger af industri standarder indenfor gaming udstyr. Men jeg føler mig faktisk pisset op ad ryggen nu af NVIDIA. Det er ikke et år siden jeg har købt en G Sync skærm i dyre domme. Der måtte jeg træffe beslutningen om, at stavnsbinde mig selv til NVIDIA, hvis jeg samtidig ville have et kraftigt grafikkort.

Med deres beslutning er brugte G Sync monitors med et trylleslag blevet 2 potter pis værd (man kan slå 1500 kr af prisen fra start) eftersom det nu intet ekstra tilbyder i fht Freesync.

Så tilbage sidder jeg her med en G Sync monitor som stadig lænker mig til NVIDIA, men som jeg ikke længere kan sælge til bare nogenlunde pris brugt, hvis jeg skulle få lyst til at købe et AMD kort en dag og skifte skærm.

Tak for lort NVIDIA.

EDIT: Det eneste ærlige at gøre fra deea side nu, er at gøre G Sync open source, så AMD kan understøtte G Sync monitors også.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

#6 Kan jeg sagtens forstå du føler. Eneste grund til NVIDIA har gjort det, er at Intel har meldt ud de også kun støtter FreeSync/AdaptiveSync. Så NVIDIA er nok blevet “tvunget” til det, hvilket kun er godt, men selvfølgelig mega surt for folk der har betalt “NVIDIA tax” på deres skærm.

Men må sige at NVIDIA virkelig tester hvor langt de kan gå med deres kunder for tiden.

knekker
    Bruger
    1.404 indlæg

#6 Ja din monitor er faldet en smule i værdi, det overlever du nok. Kan vi ikke blive enig i at se Nvidia endelig støtte op om free sync, er en fantastisk god ting?

Det har jo været et stort problem i lang tid nu at gamers var tvungen til at vælge skærm ud fra hvilken sync teknologi skærmen kommer med, blot fordi Nvidia forsøgte at skabe monopol på området.

Med den meget faldende aktie kurs hos nvidia pga crypto currency kollapset tilmed deres RTX kort ikke sælger som håbet, sidst men ikke mindst så koster G-sync skærme automatisk 200 dollars mere, hvilket får main stream markedet til at købe free sync skærme i stedet, så tror jeg Nvidia er begyndt at blive lidt presset hvilket har resulteret i en mindre arrogant væremåde, hvilket jeg tror er grunden til at de endelig giver efter for free sync.

Sofacyklen
    Bruger
    106 indlæg

#6: Sikke dog en ynkelig omgang tuderi. Så bu huuu, Nvidia tilbyder nu også deres G-SYNC til freesync skærme? Couldn’t care less! De skærme der allerede HAR G-sync er top modeller af skærme på gaming markedet. pg279q er kongen på markedet og sjovt nok har den også G-SYNC.

Du har haft din skærm i 1 års tid godt og vel? Tillad mig at spørge så:

OG??

Hovedet på sømmet er sgu dette her haha:
    ‘Så tilbage sidder jeg her med en G Sync monitor som stadig lænker mig til NVIDIA, men som jeg ikke længere kan sælge til bare nogenlunde pris brugt, hvis jeg skulle få lyst til at købe et AMD kort en dag og skifte skærm.’

Wooooow….. så du forventer tæt på fuld pris for din skærm som er 1 år gammelt fordi den har G-SYNC? Fordi det kan du netop også få med en FreeSync skærm ja…. suk….

Du piver og brokker dig blot for at ja… pive og brokke dig og intet andet. Kom dog videre seriøst.

Ved ikke hvad der er mest sørgeligt her altså At du piver over G-SYNC+FreeSync eller at du ikke kan sælge din skærm tæt på fuld pris.

Kvalitet koster og det har det altid gjort. EOD.

Deadmeat
    Bruger
    5.843 indlæg

#7, #8: Jeg citerer lige mig selv “Jeg er stor tilhænger af industri standarder indenfor gaming udstyr”. Læs: Det er fantastiske nyheder for gaming markedet og gamere generelt. Jeg ranter over mit personlige fejlsats på G Sync. Dårlig beslutning åbenlyst.

#9: Du er god til at lægge folk ord i munden @sofacyklen.

Jeg har intet sted skrevet at jeg vil sælge min skærm til fuld pris. Jeg har til gengæld skrevet, at min skærm med et trylleslag er blevet 1500 kr mindre værd.

Og ja, mange top modeller af gaming skærme sælges udelukkende med G Sync. Men du finder snilt identiske skærmmodeller, som sælges både som G Sync og Freesync varianter. Min egen skærm fra AOC er et eksempel. Her betalte jeg lige præcis 1500 kr ekstra for at få varianten med G Sync. Og nej min skærm er ikke en topmodel.

Og du skal da slet ikke bestemme, om jeg er sur over at min investering er blevet til ingenting på så kort tid. Jeg skal da nok komme videre, men jeg forbeholder mig enhver ret til at være sur over, at NVIDIA har gjort en ‘premium’ feature (smart markedsføring) til hvermandseje med et trylleslag. Prøv lige at sætte dig i skoene på en person, der f.eks. har været ude og købe en G Sync skærm for en måned siden – sur røv.

Det vil ikke overraske mig om der kommer et class action law suit fra G Sync ejere i US på det her. Tvivler dog på at sagen kan vindes.

Fisker
    Bruger
    11.613 indlæg

#6 Til forskel for Epics butik så er øget standardisering et faktisk win for gameren alle vidste hvad de gik ind til da man valgte at bakke op om en lukket standard.

Noztra
    Bruger
    1.444 indlæg

#10 Hvorfor skal jeg blandes ind i det? Jeg kritiserede ikke din post og kan sagtens forstå hvorfor man føler sig røvrendt af NVIDIA.

Og egentlig ret “sjovt” at NVIDIA med et trylleslag kan få FreeSync/AdaptiveSync på deres skærme, når de altid har sagt det ALDRIG vil kunne lade sig gøre.

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 3 dage siden af  Noztra.

Sofacyklen
    Bruger
    106 indlæg

#10: Din skærm er blevet IKKE med et trylleslag er blevet 1500 kr mindre værd blot fordi Nvidia har gjort dette. Din skærm er 1 år gammel + – og du vil aldrig nogen sinde kunne få tæt på fuld pris. Det samme gælder mange andre ting så som gfx kort osv.

Fisker
    Bruger
    11.613 indlæg

#12 Tror primært argumentet var at det ikke var lige så godt, det er også en “blød” selverkendelse, i form af at de nu åbenbart lader folk “selv slå det til på skærme som ikke lever op til deres standarder”.

Men FreeSync blev næsten annonceret samtidig, og hvert fald i Danmark kan jeg huske der gik noget tid før de blev udgivet og jeg måtte selv købe min fra Tyskland, og der var de første FreeSync skærme vist også ude.

Om et års tid så har vi vel snakken igen når Apple endelig dropper lightning porten

• Denne kommentar blev ændret for 1 uge, 3 dage siden af  Fisker.

Deadmeat
    Bruger
    5.843 indlæg

#13: Hvorfor bliver du ved med at snakke om fuld pris?

#14: Helvede fryser til is den dag Apple opgiver deres eget plug standarder. Deres næste skridt bliver nærmere at blive 100 % kabelfri. Udviklingen er allerede godt på vej med trådløs opladning og hovedtelefoner.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 94 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.