onsdag, juli 8, 2020

casual-gamer/power-gamer

Daily Rush Debat Spil World of Warcraft casual-gamer/power-gamer

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Anonym 3.995 indlæg
    Offline

    Folk har forskellige holdninger til WoW, og jeg synes personligt at high-end content i WoW er alt for non-casual. Det er ret ærgeligt, hvis man fx vil have epic gear, eller ordentlig PVP rank at man er nødt til at ofre meget lang tid ad gangen for at opnå det – specielt PVP-rank og PVP-gear.

    Jeg vil selv mene jeg er casual gamer – jeg tager da UBRS/Strat/Scholo/DM runs en gang imellem, men synes stadig at high-end instances kræver alt for meget… det siger sfølig sig selv at dem, der arbejder mere på sagen, får også en bedre beløningen… men hvorfor skal det være en tids-faktor og ikke en skil-faktor.

    Hvis man skal op på rang 14 i PVP, skal man være så langt ude og skide, at man enten er nødt til at tage et par ugers fri, hvis man skal op på rang 14 fra rang 13, eller hverken have job eller uddannelse/skole og game non-stop.

    Derfor vil jeg høre jeres mening til emnet. Og hvis I vil flame…. er I da velkommen til det.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    Harpen
    Bruger
    1.316 indlæg
    Offline

    jeg er sgu enig men vil så os sige at der er jo trods alt et casual gaming alterntiv hvor man stadig kan opnå gode epics…det er såmend bar at grinde for de forskellige factions…BG, argent dawn, thorium…det er meningen at den slags skal være et casual alternativ måde hvorpå man kan opnå lige så gode våben….tar længere tid og er ikk nær så sjovt men resultatet er vel det samme…

    #2

    Anonym 3.995 indlæg
    Offline

    hmm ok – det lyder da godt

    er der et bestemt link til de forskellige cassual muligheder og beløninger?

    #3

    humvee
    Bruger
    315 indlæg
    Offline

    Ja der er faktisk på deres hjemmeside under reputation, men jeg vil sige at det er endnu mere tidskrævende end at tage den tid et MC eller et tilsvarende Run tager, dog kan du jo sprede det ud over længere tid..

    Men Her er Link

    #4

    RazorFish
    Bruger
    6.049 indlæg
    Offline

    Jeg synes ikke selv jeg ser mig selv som “hardcore” i WoW, selvom jeg tager i MC/BWL på daglig basis. For det meste logger jeg kun på det tidspunkt mit guild raider, og en tur i MC/BWL tager maks 4 timer.. Derefter logger jeg af igen

    Sie sind das Essen, wir sind die Jäger

    #5

    Nioxic
    Bruger
    17.789 indlæg
    Offline

    hvis du vil være rig i virkeligheden skal du da også bruge enten meget tid eller være heldig.

    ligesom med epics i WoW :p

    http://www.reddit.com/r/random/

    #6

    Anonym 3.995 indlæg
    Offline

    #3 det har jeg det fint med, så længe jeg ikke binder mig til at bruge for lang tid ad gangen (tak for linket btw)

    #5 men WoW har ikke noget med virkeligheden at gøre og jeg vil gerne kunne være herre over min tid, og stadig have lov til at være med selvom jeg ikke er hardcore-gamer

    #7

    LurifaX
    Bruger
    40 indlæg
    Offline

    som #5 skriver, hvis du vil være rig i den virkelige verden kræver det masser af tid. Det kræver hårdt arbejde at komme til tops i erhverslivet og skaffe sig en velhavende indtægt. Det afføder stort set altid problemer på hjemmefronten, som går ud over familie, venner og andre fritidsbeskæftigelser. For ikke at tale om stress og sit helbred generelt (hvis man f.eks. arbejder 60 timer eller mere om ugen). Kort sagt, man prioritere sin karriere højere end alt andet. Det er præcis de samme aspekter der gør sig gældende i spil som WoW og de fleste andre MMORPG’s, hvis man befinder sig i end-game og gerne vil være en af “de tunge drenge” med masser af nice epics og exalted rep. osv osv. Her vælger man bare at bruge en masse tid i en fiktiv verden, som går ud over stort set de samme ting, som hvis man arbejdede 60 timer om ugen. Problemet er så bare at ikke alle kan tage sig den fritid at dedikere sig 100% til et online spil, men det kan man jo ikke ændre ved. Så jeg synes det er helt ok at dem der kan ofre mere tid foran skærmen derved også opnår en større fordel, og bliver belønnet for det, i form af epics, exalted rep. osv. Det koster jo alt sammen i sidste ende, alt efter hvordan man nu vælger at prioritere sit liv. Hvem har f.eks. ikke prøvet at miste en kæreste, pga for meget gaming. Eller lige udskudt vasketøjet nogle dage, eller måske uger. Sidde lørdag aften og pludselig komme i tanke om at man glemte sgu da lige at komme ned og handle. Det tror jeg i hvert fald der er masser af alle de hardcore gamere der sidder derude der har.

    #8

    Anonym 3.995 indlæg
    Offline

    MMORPG’s har altid bekymret mig fordi der ikke er nogen ende i spillet – det er ikke sådan så man når til sidste boss, kæmper i flere timer, nakker ham og så “arh hvad, det var vildt” – så man VIRKELIG kan mærke, at det her er én gang og aldrig mere… men nej – der går for meget Diablo2-agtigt farming… og til sidst bliver det bare til en langtrukken afhængighed af grinding/farming som alligevel er pisse røvsyg…

    jeg ved, jeg bare kan stoppe med at spille det spil når som helst, men jeg kan godt li det sociale i det og Warcraft stilen generelt – dog ærlig talt, tvivler jeg på at expansion vil ændre spillet meget – der kommer jo bare nyt content, men princippet vil altid være det samme: at stå i IF med full epic gear set og tænke “*suk* hvor jeg savner de allerførste dage, jeg begyndte at spille WoW hvor det var så nyt og man ikke kendte de negative sider ved spillet”

    #9

    Rosen
    Bruger
    844 indlæg
    Offline

    Jeg synes netop at det fede ved mmorpgs er at der ikke er nogen rigtig ‘ende’ på det, man skal bare være lidt opfindsom for at finde på nye ting at lave når man har fået sit endgame gear. Men jeg har så heller ikke noget imod at ‘stå parade’ i hovedstæderne og snakke med dem man kender (jeg var mest på roleplaying serverne).
    Men det er rigtigt at det klart bedste var da man for første gang tog hul på spillet og rendte rundt som en hovedløs kylling. Jeg husker stadig da jeg fik en gamemaster til at dræbe en hel zone, fordi at jeg blev corpsecamped ved graveyard i badlands af stealtherkatte som level-11 *suk*.
    På den anden side er der jo ikke så meget de kan gøre andet end at lægge nyt content ud.
    Men at dømme efter min nabos ansigtsudtryk ,da de første gang eeeendeligt fik dræbt Nefarion for første gang, så er der stadig den “arh hvad, det var vildt” følelse at hente fra tid til anden
    Desuden, hvis man er ved at løbe sur i det så kan jeg varmt anbefale at lave en alt-karakter på en anden server, så man skal starte forfra for alvor (ingen tweaking og ingen money-transfer).
    Men generelt synes jeg nu at WoW er for nemt i forhold til andre mmorpgs (hvilket nk også forklarer de 12årige level60’ere)

    Whats the first thing you feel when you kill a man? ..... Recoil! \o>

    #10

    hmmmm
    Bruger
    854 indlæg
    Offline

    Det eneste problem jeg syntes der er ved end-game er at det ikke virker som om at Blizzard tænker på andre end de hardcore-spillere.
    De nye instances der er kommet i de sidste patches har alle sammen være 20 eller 40 mands raids. Jeg savner, at der kommer nye 5-10 og 15 mands raids som er til at klare med en pickup group.
    Zul’Gurub er ikke realistisk at klare med pickup da man skal kende instance rigtig godt for ikke at wipe hele tiden. Så er der BWL som jo heller ikke ligefrem er hjemsted for den casual gamer og i 1.9 kommer der så det her nye 20-40 mands instance halløj som formentlig heller bliver til at lave i pickup.
    Så jeg mener at blizzard ville løse nogen af endgame problemerne, hvis de ogås lavede nye 10-15 instances og de måske også lavede flere set alla de blå sets der allerede findes nu sådan at folk der er noget til endgame uden at være i en ûber guild også kan få det sjovt i længere tid.

    #11

    sQren
    Bruger
    40 indlæg
    Offline

    Måske er vi lidt på vej væk far topic, Men den her artikel har en meget god pointe med det at dedikere sit liv til MMO’s

    http://www.pointlesswasteoftime.com/games/wowworld.html

    #12

    Profos
    Bruger
    2.155 indlæg
    Offline

    -> aleQ.

    Jeg er glad for at du tager dette emne op – det er rart at se, at der er andre end migselv, som synes at der burde være mere til casual gameren.

    – Profos

    "Danmark er danskernes land", Søren Pind

    #13

    Anonym 3.995 indlæg
    Offline

    #9 Tja – jeg har startet nok for mange alts til at det kan ændre så meget – også på andre servere… her er min historie over de alts jeg har startet (I må også godt skrive jeres):

    lvl 14 human paladin (under betaen)
    lvl 17 undead warlock (retail)
    lvl 46 human paladin (slettede ham fordi jeg ville stoppe med WoW, men så savnede jeg det sociale i det og købte WoW igen)
    lvl 25 undead mage
    lvl 60 human warlock
    lvl 15 undead priest
    lvl 42 tauren shaman
    lvl 19 human rogue
    lvl 14 NE druid
    lvl 50 paladin

    Nu spiller jeg så female troll rogue med min kammerat, på samme server hvor vi har vores main, men lad os nu se hvor lang tid det holder. Vi løber rundt sammen pt., men alle de gange han ikke er online, og jeg har lyst til at game, så kommer jeg foran ham i level…

    #10

    der er nogle aspekter jeg savner ved WoW – et eksempel på, hvilket spil WoW kunne låne idéer fra er Neverwinter Nights. Det var godt nok fedt at rende rundt i en kæmpe (og alligevel varierende) dungeon hvor man er kun 4-5 mand (nogle kammerater der sidder over Ventrilo) og skal kæmpe os frem til en boss, hvor der så ligger en kiste med loot i. Man var altid afhængig af hver eneste klasse: healing – pala/prist, traps disarm + låste kiste/døre – rogue, massiv skade – kriger, AoE magier – sorcerer/mage/wizard… det var virkelig fedt – der havde man også muligheden for at være good/evil – og ikke kun hack’n’slash som tilfældet er i WoW…. I mine øjne er WoW, hack’n’slash pyntet med god grafik, emotes og bedre kommunikationsmuligheder

    #14

    zorez
    Bruger
    1.060 indlæg
    Offline

    I starten var jeg hardcore gamer

    Har skruet lidt ned for tempoet nu, men det er så også grundet af vi kan tage BWL/MC på en enkelt dag, og så har man “fri” resten af tiden, men tiden op til at kunne tage de stedet på en enkelt dag svarende til en 5-6 timer ca.

    Når man så er done, så venter der AQ snart, og ZG bliver clearet som en buffer hvis man skulle gå hen at wipe på Nefa phase2 (dog ikke sket endnu da vi har vilde pallies )

    Men jeg har også en del alternative chars nu.

    Main char:

    Rogue (full ns, 5/8 parts BF, og ja jeg har brugt lang tid på det, nu har jeg nået mit mål, og tager den med ro, gamer et par gange om ugen )

    Kommer dog sikker til at køre fuldt ud igen når AQ kommer op.

    Alts:

    Mage 60, med en del okay equip.

    Warrior 60, blevet ZG equipped

    #15

    Skarr
    Bruger
    964 indlæg
    Offline

    Tid = Øvelse = Skill

    Dermed ikke sagt at alle skal bruge samme tid for at få samme øvelse

    Se evt.
    http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&t=5978387&s=blizzard&tmp=1#blizzard

    -

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.