Brug af PSU 480 watt
Daily Rush › Debat › Hardware › Hardware › Brug af PSU 480 watt
- Dette indlæg indeholder 16 kommentarer, har 6 deltagere og blev senest opdateret af
Kolben for 15 år, 11 måneder siden.
-
ForfatterEmne
-
10/02/2005 kl. 09:39 #0
jeg har tænkt på at bøbe en 480 watt strømforsyning til en a64 4000+ men er det nød vendig med sådan en stor psu på 480 watt og bruger den i det hele taget 480 watt hele tiden os selv om der er “power comsumption” slået til..? det jeg mener er,m om pc´en bruger max watt hele tiden..??
har kigget på en i zitech til 795.00
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=156779
System: Intel 530 ( prescott 90 nm) 3.0 Ghz| 2 x DDR2 512 samsung pc2 4300 (4-4-4-11)| X300 128 MB (64bit) [3DMark06 score=245 ]
-
ForfatterEmne
-
ForfatterKommentarer
-
10/02/2005 kl. 09:40 #1
#0
nej, din watt rating er det maximum din psu kan levere.
og nej det behøver du ikke
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.DK10/02/2005 kl. 09:49 #2hvad ville så være mest optimalteat bruge i watt til en psu..? ville en 350 være nok med en amd64 4000+..?
System: Intel 530 ( prescott 90 nm) 3.0 Ghz| 2 x DDR2 512 samsung pc2 4300 (4-4-4-11)| X300 128 MB (64bit) [3DMark06 score=245 ]
10/02/2005 kl. 11:13 #3Kommer nok også an på de andre enheder du skal have/har.
- Holger "A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her." - W. C. Fields
10/02/2005 kl. 11:24 #4du burde da kunne klare dig med lidt mindre… med mindre du køre dual 6800 ultra eller sådan noget
http://www.reddit.com/r/random/
10/02/2005 kl. 11:57 #5hmm.. okk hvad for en strømforsyning ville så være ideel til (alle komponenter er kommende)4000+/ 2x cosair balistix 512 (2-2-2-6)/og et pci epxress x1 netkort 10/100/1000/.. og en 400GB HD.. og så et (ati R520xt pe (til den tid))… regner med at jeg har den samlet til starten af 2k6 men det kan dog være at nogen af tingende er nyere til den tid..
ps der må meget gerne være bund blæser i den og et plus hvis den kan være sølv/grå
System: Intel 530 ( prescott 90 nm) 3.0 Ghz| 2 x DDR2 512 samsung pc2 4300 (4-4-4-11)| X300 128 MB (64bit) [3DMark06 score=245 ]
10/02/2005 kl. 12:40 #6Nej der er ikke nødvendig med en 480W strømforsyning, men hvis du vælger at købe en strømforsyning til 800,- så ville jeg absolut ikke vælge den fra Zitech (især når der ikke er nogen oplysninger om hvor meget den kan klare på de enkelte rails) når man kan få rigtigt gode mærkevare strømforsyninger til samme pris (eller billigere), fx:
Antec TruePower 480
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=70839En god strømforsyning er et af de vigtigste komponenter når man vil bygge et stabilt system, jeg mener du skal vælge en strøforsyning fra en af de anerkendte producenter som kan klare mindst 22A på 12V (gerne mere).
10/02/2005 kl. 13:57 #7hvad er der i vejen med den fra zitech jeg skal jo ikk bruge “rails” (hvad er det) ville 350/400 watt være nok da…!!!?? og den skal ikke larme mere end 12-18db og den skal have to blæser en 120mm og en 80mm..??
System: Intel 530 ( prescott 90 nm) 3.0 Ghz| 2 x DDR2 512 samsung pc2 4300 (4-4-4-11)| X300 128 MB (64bit) [3DMark06 score=245 ]
11/02/2005 kl. 12:06 #8Jo du skal bruge rails, en PSU leverer flere forskellige spændinger fx. 12V og 5V. Man kan faktisk lidt forsimplet sige at der er flere små strømforsyninger en til hver spænding disse små “strømforsyninger” kaldes rails.
I dag kører ting som CPUen, hardiskene, DVD-drev, highend grafikkort alle på 12V railen og denne er derfor vigtigst.
Watt på strømforsyninger er ofte mere marketing end teknik, derfor er det vigtigt at se på hvad der rent faktisk er specificeret på de enkelte rails – en god 350W strømforsyning kan sagtens være kraftigere end en dårlig 550W strømforsyning. En Antec truepower 330W er fx. langt kraftigere end en q-tec dual fan gold 550W. Jeg har fundet specifikationerne til Hiper group strømforsynigen nu:
http://www.hipergroup.com/blackspec.pdf
Der er to 12V rails en på 16A og en på 18A så der kan leveres i alt 34A hvilket må siges at være ganske pænt og mere end nok. Om der er en 120mm blæser (som i Hiper 480W) eller to 80mm blæsere mener jeg ikke er det mest væsentlige så længe at kvaliteten er i orden.
11/02/2005 kl. 12:54 #9#0
Jeg fik for nyligt anbefalet en Chill Innovation PSU. Den er stort set lydløs, den giver en stabil forsyning (ingen spikes), den leverer hvad der står på kassen (mange producenter lyver så det driver mht. PSU’er), og så er den produceret i Danmark. Det er altid rart at støtte noget dansk. Jeg kan anbefale den. Den kommer i 400 og 510W. De er begge en del billigere end dit eget forslag.Jeg ville personligt købe en stor PSU til dit system. Din CPU trækker en hel del. Jeg vil skyde på omkring 150W ved load. Dit grafikkort (hvis det er en nyere model) trækker også noget tilsvarende. Hvis du har et standardsystem (1 optisk drev og 1 harddisk), så vil jeg påstå at du skal have en PSU på minimum 350W. Sætter du mere i skal den kunne levere mere. Det skader ikke at købe en “for stor” PSU. Den leverer kun hvad du skal bruge. Selvom den kan trække 500W yder den kun hvad dit system kræver.
P=NP?
23/02/2005 kl. 20:18 #10ja okk.. nu har jeg kigget på en chill innovation sådan ca den her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=124869#
kan den gå an og jeg ved ikk noget om spikes pg alt det der.. og det godt eller dårligt..
System: Intel 530 ( prescott 90 nm) 3.0 Ghz| 2 x DDR2 512 samsung pc2 4300 (4-4-4-11)| X300 128 MB (64bit) [3DMark06 score=245 ]
23/02/2005 kl. 20:29 #11#9
Chill bliver ikke produceret i danmark
den bliver produceret af/for et dansk firma maybe.
Nen selve producering af psu’en foregår i asienSven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.DK23/02/2005 kl. 21:04 #12#10
Ja. Der er ikke så mange modeller at vælge imellem#11
Chill er designet og produceret af Morgen Gruppen A/S. Måske ligger fabrikken i udlandet, men firmaet er pæredansk. Hvilket var min pointe.P=NP?
23/02/2005 kl. 22:17 #13det vil sige den kan godt køre mit komende system som bestå af
\\Chill Innovation CP-400P Rev. 2.0//
amd64 4000+ s939
400gb hdd eller der over(7.400rpm)(games/programer)
34gb(10.000rpm)(winxp 64bit)
IBM NetXtreme 1000 Express x1(net kort)
og et ati R520 xt pe(grafikkort)
2 x Crucial Ballistix 512 MB(pc3200)2-2-2-6
og til sidst men ikke midnst et Creative
Sound Blaster Audigy 4 ProSystem: Intel 530 ( prescott 90 nm) 3.0 Ghz| 2 x DDR2 512 samsung pc2 4300 (4-4-4-11)| X300 128 MB (64bit) [3DMark06 score=245 ]
24/02/2005 kl. 00:14 #14Det vil jeg mene. 4000+ laves kun i Winchester-modellen. Den bruger en del mindre energi end Newcastle-modellen.
Ifølge AMDs specs bruger CPUen i sig selv 89W ved load.
Jeg har ikke kunne finde specs på din ram, men den bruger nok ca. 40W. Mængden, producenten og hastigheden spiller alle en ca. lige stor rolle her.
En HD bruger højst 20W. Du skal bruge 2? Dvs. 40W.
Dit grafikkort bruger nok 100W.
Dit lydkort bruger 15-30W. Kunne ikke finde specs, så det er baseret på niveauet sidst jeg checkede.
Et optisk drev bruger under 40W. (Meget afhængigt af typen. Det kræver meget energi at brænde DVD’er).
De løse: Blæsere, mainboard (usb, fireware o.l.) osv. bruger nok 20-30W. Igen afhængigt af typer og producenter.
Netkortet kender jeg ikke. Et skud i tågen: 10W.
Totalt ~ 380W…det burde gå an, da alle værdier er højt sat. Men du bevæger dig ret tæt på grænsen. Der er ikke plads til mange opgraderinger. Jeg havde nok droppet at tage chancen og købt den større PSU. Det er ikke fordi den er SÅ meget dyrere…
P=NP?
24/02/2005 kl. 15:31 #15du mener at jeg skal vælge den med 510
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119971
jeg forstår bare ikk at de nkan behøve mere
Nødvendig frekvens: 47 – 63 Hzhvoe den anden hvor 50 Hz
ps der kommer da os kun 50 ud af stikket i væggen
System: Intel 530 ( prescott 90 nm) 3.0 Ghz| 2 x DDR2 512 samsung pc2 4300 (4-4-4-11)| X300 128 MB (64bit) [3DMark06 score=245 ]
-
ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























