mandag, november 18, 2019

BlizzCon 2019

Daily Rush Debat Spil BlizzCon 2019

• Dette indlæg indeholder 108 kommentarer, har 24 deltagere og blev senest opdateret af  ngin for 1 uge, 6 dage siden.
Viser 15 kommentarer - 76 til 90 (af 108 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

-dut-
    Bruger
    2.457 indlæg

For mig var D4 cinematic højdepunktet. Ud fra stream af gameplay på twitch ser det interessant ud, men der er jo nok meget der bliver ændret inden udgivelse.

Noget jeg især lagde mærke til her var: Stort åbent kort hvor der også er ‘world bosses’. Der blev også nævnt ikke-linæer progression i forbindelse med rækkefølge af quests og områder (dette er dog kun fra streameren selv der nævnte det).

Fisker
    Bruger
    11.927 indlæg

#74 Okay så ved du altså ikke hvad sammenlignelig betyder, det betyder i hvert fald ikke “ingen forskel”, som du tror det gør.

Så ja der tegner sig efterhånden et godt billede for hvorfor du mener vi aldrig når hinanden, når du enten ikke kan læse eller opdigter hvad vi andre skriver, så bliver der aldrig en fælles forståelse.

Jeg har endnu en gang ikke skrevet der bør gøres mest muligt finansiel skade på Blizzard. Ja, så er der virkelig svært at følge med når du sidder i skyttegraven og opdigter historier om hvad vi skriver.

I forhold til dine argumenter om at ruinere Blizzard, på intet tidspunkt har jeg nævnt HK/Kina’s økonomiske situation i relation til Blizzard. Du mener der er ingen relation eller at den er marginal. Jeg har gang på gang spurgt dig hvorfor du bliver ved med at snakke om det, når nu vi andre ikke gør.

Men Jeg vil anbefale dig at komme ud af din skyttegrav, læs eventuelt mine indlæg, ellers vil det bedste nok være at stoppe debatten til du har fundet ud af hvad det er vi andre har skrevet, først der vil der være en chance for vi kan nå hinanden.

-dut-
    Bruger
    2.457 indlæg

#77 tror du ikke, at du har trukket det her langt nok ud?

Sammenlignelige betyder ifølge ordnet.dk blandt andet: Lige, ligeberettiget, jævnbyrdig. Jeg kan forstå som du skriver, at dette ikke er hvad du mener. Men det gør det ikke let for andre at forstå hvad du skriver når dette langt fra er tydeligt, især får du opstillet de to sager som af samme størrelsesorden i din ordlyd. Min konklusion er sådan set den samme: Jeg ser ikke at Blizzard har gjort noget så slemt, at en officiel undskyldning betyder at de ikke direkte går ud og gør noget tilsvarende.

Næste punkt: Du har selv skrevet (og nej dette er ikke opdigtet, du kan gå tilbage og læse det med dine egne øjne):

“det er da selvfølgelig til at håbe på finansiel skade fordi det er da den mest effektive måde at få et firma til at rette ind på (Se: Blitzchung-sagen) men det har da ingen finansiel relation til HK eller Kina”

Jeg er enig i at det ingen relation har til HK eller Kina, hvilket er min overordnede anke. Dette er udelukkende for at ramme Blizzard. Hvis du boykotter Blizzard er der ingen andre end Blizzard’s pengepung der ser dette. Tror du virkelig at de vil gå ud og gøre noget tilsvarende efter at have givet en officiel undskyldning? Min vurdering er nej, så hvad er pointen i en fortsat boykot? Jeg forstår ikke din vurdering, og jeg fornemmer at jeg heller ikke kommer til det.

Spoock
    Bruger
    1.353 indlæg

Jeg synes det har været et super blizzcon indtil videre. Jeg er megaspændt på D4, hvor det ser ud til at blive en god blanding af talentstrees og let tilgængeligt action. Shadowlands lover godt, og kan godt lide tanken om levelsquishing og at man kan levelle overalt. Overwatch 2 er lidt lala. Spiller ikke pvp, men glæder mig til at høre mere om pve content. Hearthstone skal da bruges i den nye form, men ja, det ser lidt forvirrende ud. Måske nemmere, når man sidder med det.

-dut-
    Bruger
    2.457 indlæg

#79 jeg har ikke hørt om levelsquishing. Jeg er lidt spændt på det. Jeg frygter lidt at man ikke føler at levels betyder så meget, lige som f.eks. i Elder Scrolls (singleplayer, jeg har ikke prøvet MMO’en) spillene hvor modstanderne bliver tilsvarende sværere som man level’er op.

Nass
    Bruger
    1.856 indlæg

Meget spændt på OW2!

D4 siger mig ikke super meget – men måske spiller jeg det sammen med M og Wane på PS4.

OW2 til gengæld, det skal vi 100% spille. Det bliver pisse fedt! Hvornår tror I der kommer release?

Hell, it's about time

Schalde
    Bruger
    5.741 indlæg

#81 Mit bedste bud må være “fall 2020” Det ser ud til at være en opgraderet engine.. Men det virker til de er lang i udviklingen

I could agree with you, but then we'd both be wrong

Spoock
    Bruger
    1.353 indlæg

#80 De siger det netop skal betyde at levels betyder noget, og at man får abilities på hver level. Jeg håber og tror det bliver godt.

Fisker
    Bruger
    11.927 indlæg

#77 Okay, så du forsætter altså ufortrødent med din ond tro argumenteringsteknik, så må jeg jo fortsat opklare debatten for dig.

Du citerer ret specifikt fra ordbogen, tillad mig at hjælpe dig med at forstå hvad sammenlignelig betyder ifølge den ordbog du citerer:

som (meningsfuldt) kan sammenlignes med noget andet eller hinanden

Hvad betyder det at kunne sammeligne så?

(prøve at) finde ligheder og forskelle mellem to eller flere genstande, forhold eller personer ofte mellem genstande, forhold eller personer der i forvejen ligner hinanden eller har fælles (grund)træk

Sidst men ikke mindst, blot for etablere hvordan du handler i ond tro når du debatterer, det fulde udtræk fra “ord i nærheden”, lad mig fremhæve et par eksempler:

lignende sammenlignelig, beslægtet, jævnbyrdig, jævnaldrende, lige2, ligeberettiget, ligesindede, nogenlunde lige store, næsten ens, forligelig ensartet, homo-, kompatibel, forenelig, kommensurabel, synoptisk allegorisk, metaforisk, billedlig

Så ifølge ordbogen betyder altså ikke at der ikke er nogen forskel, men det er jo åbenbart også ligegyldigt, fordi ifølge dig selv så forstår du jo godt hvad jeg mener, så er spørgsmålet blot, siden du forstår hvad jeg mener, og at jeg nu har fremlagt dokumentationen for at ordbogen giver mig ret(men uanset dette), hvorfor fortsætter du så med at hamre stråmændene ned i din onde tro når du forstår hvad jeg skriver?

I forhold til din påstand om at jeg ønsker “størst muligt økonomisk skade”, så har du bragt et citat, hvor jeg efter adskillige indlæg fortalt dig at hvad Blizzard’s synes og hvordan det rammer dem økonomisk er fuldstændig irrelevant for diskussionen.

Nej, jeg har i det citeret ikke givet udtryk for at Blizzard skal skades økonomisk, og slet ikke til størst muligt effekt, jeg har sagt at man kan håbe finansiel skade, men at det netop IKKE har nogen relevans for diskussionen, hvorfor jeg undrer mig du forsøger at blive ved med at bringe det på banen, når jeg udtrykkeligt har fortalt dig det er irrelevant.

Til sidst, vil jeg blot endnu en gang påpege at du kan selvfølgelig have det fint nok med Blizzard’s udtalelser om emnet, men du nægter at forholde dig til at de ikke undskylder for den handling der er central for diskussionen, de vil end ikke nævne hvad der er sket.

Fint nok hvis du synes det er i orden, men det er vist efterhånden 4. gange du har fået dette af vide, og du har, endnu ikke, formået andet end at sige den er god nok, dog uden at forklare hvorfor den er.

Jeg har forklaret hvorfor den ikke er, ligesom alt andet nævnt i denne debat med substans, så ligger bolden på din bane, og du kan ikke blive ved med at gemme dig bag selektivt citeret ordbøger, eller andre distraheringer.

• Denne kommentar blev ændret for 2 uger, 1 dag siden af  Fisker.

-dut-
    Bruger
    2.457 indlæg

#84 du er håbløst fortabt. De andre synonymer siger jo det samme, hvad er din pointe? Jeg har sagt hvorfor jeg synes at undskyldningen er nok, flere gange. De kommer ikke til at gentage deres fejl, så derfor giver yderligere boykot ikke mening.

Jeg har for længe siden sagt at vi nok ikke bliver enige. Jeg har sagt hvad jeg mener (i det mindste er jeg konsistent i min holdning). Så må du sidde og forskrue verden som du har lyst, jeg er ikke interesseret i at diskutere med dig yderligere, og jeg tror heller ikke resten af DR er interesseret i det.

2ndKrueger
    Bruger
    1.830 indlæg

Er skuffet over vi ikke fik WC3 Reforged dato.. :(!

Fisker
    Bruger
    11.927 indlæg

#85 Det er altså desværre dig der er håbløs hvis du fortsat insisterer på at hvis noget er sammenligneligt så er det ens, ens er et synonym til identisk, og forskellig er dets antonym.

Det besvarer dog ikke spørgsmålet, hvorfor spilder du tid med at fejlfortolke ordbogen, når du ifølge din egen forklaring godt forstår mig, hvad opnår du ved at diskutere syntaks, i stedet for substansen du udemærket forstår?

Med hensyn til undskyldningen så kan du jo ikke spå fremtiden, og om det ikke gentager sig har jo intet at gøre med om undskyldningen er god eller ej. Vi andre tager udgangspunkt i virkeligheden og undskyldningen, derfor har du netop ikke begrundet hvorfor at du synes den var god.

Jeg er også ganske konsistent i hvad jeg har skrevet, at du enten ikke kan eller vil forstå hvad jeg har skrevet, og derfor opfinder dine egne narrativer, må stå for egen regning.

abehanne
    Bruger
    1.099 indlæg

#87 Du får lige en +1 tilbage

-dut-
    Bruger
    2.457 indlæg

#87 jeg har sagt at det du skrev, kunne det læses som at Tibet-sagen og HS-sagen er af samme størrelsesorden, altså sammenligneligt. Du mener altså at ‘sammenlignelige’ betyder at de to sager bare ikke er fuldstændig en-til-en (hvordan dette så skal forstås)? Vil du mene at:

“lignende sammenlignelig, beslægtet, jævnbyrdig, jævnaldrende, lige2, ligeberettiget, ligesindede, nogenlunde lige store, næsten ens, forligelig ensartet, homo-, kompatibel, forenelig, kommensurabel, synoptisk allegorisk, metaforisk, billedlig”

ikke er synonym med ‘af samme størrelsesorden’? Det er jo flueknepperi uden lige. Så nej, jeg mener ikke dette er tilfældet at de to sager er sammenlignelige, faktisk slet ikke i nærheden. Kom ikke og sig at jeg fejlfortolker ord, du vidste ikke en gang hvad ‘marginal’ betød, og spilder alles tid på idiotiske diskussioner om hvor vidt ovenstående synonymer betyder at to sager af vildt forskellig tyngde er sammenlignelige.

Jeg nævnte også at jeg nu forstod hvad du mente, efter du gjorde det mere tydeligt, hvilket bestemt ikke var tilfældet før. Det burde umiddelbart være slutningen på den diskussion, så hvorfor bliver du ved med at bringe det op? Du udstiller bare dit eget flueknepperi.

Om du synes at en undskyldning er god eller ej går jeg ikke op i. Jeg kunne også have tænkt mig at Blizzard kom med en mere ‘følelsesladet og eksplicit’ undskyldning, men det ændrer ikke på at jeg ikke tror de gør noget tilsvarende igen. Hvad er pointen så med boykotten? Hvad vil du opnå? Så kan man stædigt være emotionel og boykotte, men det kommer der ikke umiddelbart noget ud af: Det er min eneste pointe, som jeg har gentaget gang på gang.

“Opfinder egne narrativer”? Voks dog op mand.

Fisker
    Bruger
    11.927 indlæg

#89 Hvad laver du stadigvæk her? Som sagt, jeg har argumenteret for hvorfor sagerne er sammenlignelige, som jeg hentyder til tilbage i #68 og yderligere beskriver i #71. At du så i #78 stadigvæk ikke gider tage til dig at vi ikke taler om størrelsen, er ikke mit problem.

Men hvis du skal have en mere billedelig forklaring for at forstå, så lad mig sige at du kan godt have en kasse der lille og en kasse som er stor, og ja, kasserne er sammenlignelige, men nej, de er ikke ens/identiske.

[…]
    ikke er synonym med ‘af samme størrelsesorden’?

Læs nu det hele når du citerer, der er ikke tale om synonymer, men “ord i nærheden.”, læs din ordbog hvis du er i tvivl om hvad det betyder. Jeg bragte den fulde liste fordi det var tydeligt at du hentede de ord du troede hjalp dit argument bedst. Det var for dokumentere din måde at debattere på.

Og jo, jeg ved godt hvad marginal betyder, problemet er at du åbenbart tror jeg sagde der var en økonomisk relation mellem Blizzard og HK/Kina, og du så påstod den var marginal eller ikke-eksisterende. Virkeligheden var at jeg aldrig påstod dette, og at jeg gentagne gange måtte forklare dig at Blizzard’s økonomiske relation til Kina/HK er irrelevant. Det startede tilbage på side 3 stykker da du spillede popsmart overfor abehanne over at Blizzard var ligeglade med hans wow sub.

Problemet er at du ikke bare kan vælge den diskussion du gerne vil have, diskussionen har sit udspring i at de grundet deres handlinger ved en Hearthstone turnering har handlet imod basale menneskerettigheder. Du siger en officiel undskyldning gør bod på det, jeg skriver at undskyldningen ikke omhandler det emne vi forventer en undskyldning for.

Dit svar til dette er:

så må du jo bare give op og græde i dine hænder, eller hvad?

Med andre ord synes du at Blizzard’s måde at undskylde for noget andet end det diskussionen handler om, er god nok for dig til at de ikke gentager fejlen, og det er netop derfor jeg, med dine ord, “flueknepper”, problemet er at du hele vejen igennem denne debat har gjort det samme, når du mener du ikke længere kan argumentere dig for sagen så begynder du at ignorere substansen. Derfor fortsætter jeg indtil du anerkender og adresserer substansen i mine argumenter.

Så kan man stædigt være emotionel og boykotte, men det kommer der ikke umiddelbart noget ud af: Det er min eneste pointe, som jeg har gentaget gang på gang.

Og som jeg har gentaget gang på gang, hvad Blizzard synes om det, og hvordan Blizzard rammes, eller ikke rammes, er diskussionen irrelevant, det handler ikke om dem.

“Opfinder egne narrativer”?

Ja, det er godt dokumenteret i tråden hvordan du forsøger at pådutte folk holdninger andet end det de har ytret, og uden nogen form for argumentation af det som brugeren har skrevet for at det skulle være tilfældet, #77 er et godt eksempel på det, men faktisk er det ret konsistent noget du har gjort igennem hele tråden, allerede i dit første indlæg om det hele i #45 hvor du også ret nonchalant forsøger at pådutte abehanne en holdning de ikke har ytret.

Viser 15 kommentarer - 76 til 90 (af 108 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.