mandag, april 6, 2020

BlizzCon 2019

Daily Rush Debat Spil BlizzCon 2019

• Dette indlæg indeholder 108 kommentarer, har 24 deltagere og blev senest opdateret af  ngin for 5 måneder siden.
Viser 15 kommentarer - 61 til 75 (af 108 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

-dut-
    Bruger
    2.637 indlæg

#59 jeg tænker at den nok var til #53? Jeg støtter bestemt HK. Jeg ser bare ikke den store sammenhæng mellem at støtte HK og at boykotte Blizzard. Ikke rigtig andet at tilføje.

Edit: de eneste der bliver ramt er Blizzard. Om man synes det er rimeligt, også efter undskyldning, må man selv vurdere. Jeg synes det er lidt patetisk.

abehanne
    Bruger
    1.120 indlæg

#61 Snarere fordi du ikke VIL se sammenhængen, hence fanboy.

edit: altså fuck nu den undskyldning, hvis Blitzchung får sin prizepool som fortjent, så er vi ved at være der..

• Denne kommentar blev ændret for 5 måneder siden af  abehanne.

Fisker
    Bruger
    12.032 indlæg

#62 +1

Edit: Blitzchung fik btw sine præmier igen.

• Denne kommentar blev ændret for 5 måneder siden af  Fisker.

-dut-
    Bruger
    2.637 indlæg

#62 du støtter jo ikke HK, det eneste du støtter er at straffe Blizzard. Som jeg har nævnt utallige gange er der ikke en eneste demonstrant i HK der interesserer sig for om du spiller WoW. Hvis du stadig mener at det er værd at gøre, så er det dit valg. Hvis du udelukkende gør det for at støtte HK så er det meningsløst.

Måske er jeg ved at blive gammeldags. Dette svarer til at like noget på Facebook og tro at det har en mærkbar virkning på et vigtigt område.

Fisker
    Bruger
    12.032 indlæg

#64 På samme måde kan du argumentere for at da der under Kina’s besøg til Danmark blev flaget med Tibetiske flag kun støtter at straffe Danmark, ikke bare tager du fejl, men det viser også vigtigheden af ikke at glemme de rettigheder vi har.

Både den aktuelle sag med Hearthstone, samt et par andre sammenhængende sager i USA har været med til at give Hong Kong næring i det vestlige publikum, den amerikanske kongres har været på banen, du ser folk bruge sin ytringsfrihed selv hvis den gør ondt på Kina.

Så jo, det har en mærkbar virkning, og nej, Blizzard har, som sagt, ikke sagt undskyld for deres handling, de sagde undskyld for at de handlede hurtigt, og at de var langsomme til at svare deres spillerbase, de sagde ikke undskyld for handlingen selv. De sagde ikke engang hvad undskyldningen handlede om, hvilket jo kun beretter om at de ikke ønsker tale ærligt og redeligt om sagen, men blot forsøge at sige undskyld uden i realiteten at have sagt noget. Det er da, til forskel for alt andet du har kaldt patetisk i denne tråd, faktisk patetisk.

-dut-
    Bruger
    2.637 indlæg

#65 måske lidt meget at sammenligne at fjerne en spiller fra HS med Tibetsagen i DK hvor Danmark officielt i form af dansk politi rent faktisk var aktivt involveret?

I denne sammenhæng med HS-sagen så er Blizzard’s økonomi en meget marginal inflydelse på Kina og HK. Folk må gøre hvad de vil, og hvis de får det godt inden i, så er det måske det værd? Hvis de tror at de virkelig støtter HK på en meningsfuld måde, så tror jeg de er vildledt af en social media trend. Jeg kan da også give et like på Facebook vdr. pro HK, og det har nok nogenlunde samme effekt. Så kan de folk der bliver skudt og tævet i HK jo glæde sig over at vi har gjort ‘vores’, og tælle deres likes?

Hvad så med folk der stadig spiller WoW? Skal de så sættes i bås som anti-HK og shames, hvis det rent faktisk er så indflydelsesrigt som I påstår? Det er ikke åbenlyst at det er en positiv ting at politisere Blizzards spil på denne baggrund.

-dut-
    Bruger
    2.637 indlæg

For at komme tilbage til streamen: er der nogen der kan følge med i Overwatch spillene? Jeg fatter intet af hvad jeg ser, men har da heller ikke spillet andet end betaen

Fisker
    Bruger
    12.032 indlæg

#66 Hvorfor det? Blizzard var da også involveret officielt i at fjerne Blitzchungs præmier. Det du siger er at det ikke er støtte, og det har jeg vist dig hvorfor det er. (I øvrigt sjovt at bruge Facebook som eksempel på at likes ikke har nogen effekt når det er meget skyld i det politiske landskab i USA i dag, men nok om det)

Derfor forstår jeg heller ikke hvorfor du bliver ved med at ævle om Blizzard’s økonomi og dets relation til Hong Kong, den er som tidligere skrevet fuldstændigt irrelevant for diskussionen.

At man spiller WoW, er heller ikke ensbetydende med at man har hovedet fastklemt i røven, men selvfølgelig har det indflydelse det er jo ikke for sjovs skyld han stod der i dag og snakkede udenom.

#67 det er jorden i en nær fremtid, der var en krig mellem maskiner og mennesker hvilket fik dem til at oprette “Overwatch”. De vandt så krigen, men blev opløst. Overwatch 1 starter så med at de stopper et terrorangreb, og så prøver de at stable det hele på benene igen grundet stigning i terror fra “Talon”.

-dut-
    Bruger
    2.637 indlæg

#68 hvis du ikke kan se forskel på et land som DK og et privat firma der diskvalificerer en spiller fra deres egen tournering så er det måske grunden til at vi er uenige. Jeg synes også at Blizzard gjorde noget forkert, jeg lægger bare ikke samme vægt på deres gerning som du gør.

Grunden til at jeg nævnte Blizzards økonomi, så er det fordi en boykot rammer dem på pengepungen. Det troede jeg var åbenlyst?

Edit: angående Overwatch mener jeg pro kampene der streamen nu. Det er ikke det letteste spil at følge med i.

Spoock
    Bruger
    1.439 indlæg

Kan vi ikke flytte den politiske del af blizzcon til en anden tråd og blot diskutere selve spillene osv. her? Vi bliver næppe enige om den sag alligevel.

Fisker
    Bruger
    12.032 indlæg

#69 Hvor har jeg sagt der ikke er forskel? Hvorfor mener du det er relevant om det er et “privat firma” eller et land? Jeg bringer dem grundet deres tematiske sammenfald.

I begge tilfælde er der tale om 2 lande/befolkninger som Kina synes de har ejerskab over og derfor gerne vil styre efter deres hoved. I begge tilfælde har vi en part der forsøger at behage Kina ved at underminere deres egne værdier.

Nej, du skrev om økonomien i relation til dets indflydelse på HK/Kina, det er da selvfølgelig til at håbe på finansiel skade fordi det er da den mest effektive måde at få et firma til at rette ind på (Se: Blitzchung-sagen) men det har da ingen finansiel relation til HK eller Kina

-dut-
    Bruger
    2.637 indlæg

#71 suk, skal vi virkelig blive ved med det her?

“Hvor har jeg sagt at der ikke er forskel?”: Det har du sagt i #65 og #68. Din efterfølgende sætning viser hvorfor jeg ikke tror vi nogensinde kommer til at nå hinanden.

Angående økonomien: Som du selv siger er der ikke nogen relation til HK og Blizzards økonomi. Der er præcis det jeg også skrev, og derfor jeg nævnte det. Hvad får du ud af at boykotte Blizzard? Du rammer dem økonomisk. Din konklusion er at du hjælper betydeligt HK ved at ramme Blizzards økonomi, det mener jeg umiddelbart er forkert. Måske vi skal lade det være ved det?

Fisker
    Bruger
    12.032 indlæg

#72 Ja, det er jo ikke op til mig. Jeg har ikke sagt i hverken #65 eller #68 at der ikke er en forskel. Du skriver min efterfølgende sætning viser hvorfor vi ikke vil nå hinanden, hvorfor? Du kan jo ikke blive ved med at undlade substansen i mine indlæg for blot at komme med substansløse udtalelser som disse.

Hvis du ikke kan huske hvad du selv skrev bliver jeg nød til at citere dig:

I denne sammenhæng med HS-sagen så er Blizzard’s økonomi en meget marginal inflydelse på Kina og HK.

Hvorfor bringer du på bane at det har nogen grad af relation hvis det har ingen? For at gøre det nemmere for dig, så er det en stråmand du har gang i. Det er din konklusion om at jeg støtter HK ved at ramme Blizzard økonomisk i øvrigt også, skrev nærmest det modsatte i #68 faktisk.

-dut-
    Bruger
    2.637 indlæg

#73 er du seriøs? Du bliver nød til at læse dine egne kommentarer, hvor du nævner at de kan sammenlignes. Det står rimelig tydeligt. I #69 uddyber jeg det du gerne vil have uddybet: Der er forskel, og derfor bør det også vægtes forskelligt. Vi er uenige om vægten, længere er den vidst ikke, medmindre du også er uenig i dette?

Det er ikke til at finde hoved og hale i hvad du skriver. Så kan du mene at det er min skyld, men det er måske værd at overveje om du selv er delvis skyldig i dette, før du kommer med ‘stråmand’ anklager. I en kommentar nævner du at der bør gøres størst mulig finansiel skade på Blizzard. Jeg nævner bare at dette ikke har nogen (eller i hvert fald påfaldende lille) påvirkning af HK og Kinas forhold. Jeg ved ikke hvordan jeg kan skære det mere ud i pap, eller hvordan en direkte forbindelse med din kommentar gør noget til en stråmand?

Jeg tror du skal slå ‘marginal’ op i en ordbog, spoiler: det betyder lille eller insignifikant.

Schalde
    Bruger
    5.895 indlæg

Stop nu for fanden det hk snak eller tag den i pm.

Synes blizzcon 19 har været okay men ikke mere.

Samme trædemølle men var nok forventet.

Høkdepunktet har været wow cinematic.. mega fed kamp. Shadowland ser ok ud men hygger stadig kun i classic.

D4 ser fedt ud. Er spændt på mere om systemet imorgen.

Elsker hearthstone men battleground ser rodet ud.

Ow2 PvP gider jeg ikke. Så må se hvad de bringer ind med story mode. Men havde håbet på noget i stil med Destiny.

I could agree with you, but then we'd both be wrong

Viser 15 kommentarer - 61 til 75 (af 108 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.