onsdag, august 21, 2019

Blizzcon 2018

Daily Rush Debat Spil Blizzcon 2018

• Forfatter
    Emne

Nass
    Bruger
    1.759 indlæg

Jeg kan ikke se at vi har en tråd, jeg laver lige en.

Indtil videre
    WoW Classic kommer sommer 2019
    Ny hero i Overwatch
    Warcraft 3 RoC bliver remastered: “Warcraft 3: Reforged”

Hell, it's about time

Viser 15 kommentarer - 46 til 60 (af 88 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Vento
    Bruger
    3.435 indlæg

#45 – Og ‘toxic masculinity’. smh

Hellere komme galt afsted, end slet ikke komme afsted.

Spoock
    Bruger
    1.313 indlæg

#44 Fjernet fullscreen? Er der noget jeg missede i de måneder jeg spillede?

kongkim
    Bruger
    15.785 indlæg

Haha #19 det er pure gold

Medlem af den religiøse Pc-Religion Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.

Deadmeat
    Bruger
    6.277 indlæg

#44: @todd24 ej kom nu ind i kampen Amalie 😀 “kisten i sømmet”?

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

LiberNull
    Bruger
    5.114 indlæg

Jeg citerer lige mig selv:
    https://www.dailyrush.dk/nyheder/diablo-afsloering-ved-blizzcon-bliver-naeppe-det-vi-haaber-paa/

Tror det bliver Clash of Diablo/Diablo Crush mobile… med masser af muligheder for lootboxes, paywalls og ulidelig grind.

Jeg er officielt…. muthafackhin’ hyped…. wooooooooooooh!

Tog det meste negative jeg kunne komme i tanke om… så gik jeg udfra at jeg ikke ville blive skuffet.

Er dog ikke skuffet nu… er bare ked af det.

Die Hard... an autoerotic asphyxiation thriller.

R3CoR
    Bruger
    2.484 indlæg

#44 “wow bfa har man bare fjernet fullscreen uden nogen grund”

Arhhh, det har de jo så ikke. De fjernede det fordi DX12 ikke supportede exclusive fullscreen.

Med det sagt så er der absolut ingen forskel på performance om det er windowed fullscreen eller exclusive fullscreen mere.

• Denne kommentar blev ændret for 9 måneder, 2 uger siden af  R3CoR.
    • Denne kommentar blev ændret for 9 måneder, 2 uger siden af  R3CoR.

Sofacyklen
    Bruger
    221 indlæg

Må simpelthen dele dette med jer! Copy paste fra en gut inde på hardwareonline.dk . Så mange gode punkter han kommer med. Jeg har mistet alt for Blizzard. Har stoppet min wow subscription omgående! Skal fandeme ikke støtte de møgsvin med noget som helst!!! >:(

Allen Adham har været ude også indenfor 24 timer for at lave damage control, han er executive producer og en af de originale founders af Blizzard. Samme stilling besat dengang af nuværende CEO J. Allen Brack der lavede en/halv A4 side open-letter undskyldning til WoW community grundet den rigtige dårlige launch af WoD tilbage i 2014 og gav allesammen 5 days gametime. Når der er ild i huset, køer på isen rykker executive producer ud.

Allen Adham sagde dette til Polygon (LOL side, anden diskussion);

We have said that we have multiple Diablo teams working on multiple Diablo projects and that remains true, even after releasing [Diablo 3 for Nintendo] Switch and announcing Diablo Immortal,” Adham said. “We still have multiple Diablo teams working on multiple unannounced Diablo projects. Diablo is a tentpole franchise for us. And it always will be. We love it. We hope our fans understand what we’re saying when we say that.

In regards to how the reveal was handled, Adham said many discussions were had about how to best reveal the game.

We’ve had many conversations — and I’m sure we’ll have many more actually in the aftermath of this — about the strategy of weaving mobile gaming into our BlizzCon audience, which is a very passionate desktop PC and console audience. We had a fairly similar reaction when we announced Hearthstone; if you think back to the Hearthstone announcement at Gamescom our audience at the time, [fans were] a bit unsure of what to expect from a digital card game given our history of making other game types. But then if you look at our history, part of what we do at Blizzard over many years is make different games and different genres, one after another on different platforms. So we’ve done this for a long time, and it usually starts with a little bit of sort of uncertainty and then we win [over] our community over time.

Det er da pudsig at en executive producer skal ud og have lave interview og lave co-joined ops med Wyatt Cheng for dag2 af Blizzcon for at være på same-page i deres damage control-mission, hvis der intet galt er!? Hvorfor slukke ildebrænde hvis der ingen ild er?! Fordi der netop er fucking ild.

Wyatt Cheng ligeledes til IGN:

I don’t think mobile should be a dirty word,” Cheng said, explaining that the developers at Blizzard play and enjoy games on all platforms. “When it came to looking at making a new Diablo game, and this opportunity to partner with NetEase to make this – the technology is there, where our mobile phones are more powerful than ever, and they’re capable of top tier gaming experiences.

Answering a question about fan accusations of Diablo Immortal being a reskinned version of a previously released NetEase game, Cheng had this to say:

We’ve been working with NetEase Games from the beginning as a partnership to create everything in Diablo: Immortal. We have artists on our side, they have artists on their side, and we work together as a team, as a partnership to create everything about Diablo: Immortal. The environments, the characters, the skills, the story.

Det med HS argumentet er fuldstændig løgn, ja folk var overrasket over mobile game, men det kom også til PC, og folk var ikke sure som han ellers påstår, han prøver at downplay denne 95%-5% dislike ratio som værende “normal” reaktion. Det var et nyt produkt også, nyt franchise, ikke det samme som eksisterende franchise som Diablo er, bygget på PC platform. Han prøver at sammenligne æbler med bananer.

Dag 2 med deres Q/A panel, var der større fokus på deres screening af spørgsmål da Red Shirt Remastered guy (aprils fool fyren) slippede igennem nåleøjet – han var ikke tilladt at spørge ved SC2 Q/A. Således var de to første spørgsmål whiteknight fanboys der lige skulle sige “det var ikke retfærdig og okay at de spørgsmål blev stillet til jer igår”.. Ja fordi ord, sandheden, kritik gør så meget ondt i sjælen bu hu.

Dag 2 panelet havde ikke Erik/Eric (ham til højre fra dag1), men beholdte Wyatt + Matthew hvor Matthew under hele presentation prøvede at være sjov, ping-pong lidt jokes til Wyatt som ikke altid lykkedes. Det var akward, cringe og ingen i publikum opfangede jokes’ene og klappede eller grinte. Antal af Q/A blev også holdt temmelig kort og de fleste svar var “det kan vi ikke sige noget om endnu”, “det har vi ingen planer om”, “vi har nogle ideer”, “vi ønsker at vi kan gøre dette”. Wyatt forsvarede også en kritik som folk havde, der prøvede Immortal ved showfloor at inventory var disabled.

Det vigtigste var dog at tage note af samme retorik, samme sætninger, samme scripted udmeldinger som Allen Adham havde, som del af deres damage-control taktik. Begge siger lige pludselig, efter første dagens kritik at “der er masser af Diablo projekter i gang over mange teams”, hvilket er så overfladisk et svar, da det hverken fortæller noget om et nyt PC spil, eller content til PC. Et projekt kan være alt mellem himmel og jord, og over multiple teams er selvsagt statement ligesom at sige at vand er vådt. De har intet i værk, men fremsætter denne officielle statement/stance som ikke nødvendig er løgn (det med at udvælge ord korrekt i en sætning) i et desperat forsøg på at sige “forlad os ikke please, kom tilbage, bliv ved med at være interesseret i Diablo”, “nej nej nej, i må ikke gå nu, kom tilbage!!!”. Det er basically fortolkningen af dette.

Imens er Red Shirt Remastered hyldet på internettet, twitter, reddit. Jokes, memes flyver afsted. Folk takker ham for at have bollerne til at sige hvad allesammen tænker. Diablo har ikke fået nogen nyheder gennem 3 Blizzcons ihvertfald, selv panelerne tidligere år var nærmest fjernet.

På youtube sletter Blizzard forsat kommentarer, re-uploader cinematic trailer, prøvede også at lave et mirror med EU tag, men den fik også bare downvotes. Jeg så selv hvordan Red Pill Shark brugerens top-rated kommentar blev ved med at blive slettet, og han fortsatte med at skrive hans kommentar med quote fra Warcraft “No king rules forever my son”, som et statement at Blizzard har dræbt Diablo-franchiset. Hver gang hans top-rated kommentar blev slettet, nævnte han hvor mange gange han har været nødsaget til at gentage sig selv. I går sidst jeg kiggede var han oppe på 13 gange, og folk, Diablo community, bakker op omkring ham og upvoter hans kommentar hver gang til flere tusinde likes som protest mod Blizzards censur.

Jeg så selv en kommentar tidlig i opløbet med Lenny face og en fuck-finger med caption “Delete this Blizzard”, kun en enkelt. Timer senere var kommentar sektionen fyldt med denne kommentar som wall-spam. Iteration af denne skete så i localized language, fra tysk, til russisk, til spansk. Folk hoppede med på meme’et ligemeget hvor i verdenen de befandt sig, fordi Diablo community er international og alle er rasende over det lort Blizzard laver.

https://www.youtube.com/watch?v=7l3cw4gswOY&feature=youtu.be vores gode ven Jim har endda også lige dækket det lidt.

.. Indsigt til RedShirt Remastered (en joke, da D2 remastered announcement ville være mødt med jubel) og RedShirt reference til WoW’s Red Shirt som satte Metzen+Afrasiabi på plads fordi de ikke kunne huske deres egen lore og havde glemt Falstad på the council of three hammers. Ingame, er der Fact-Checker NPC i hans ære. RSR fyren lavede en AMA på reddit også, han blev ikke smidt ud af Blizzcon som nogle rygter gik på. Han har også uploadet billeder af hvor tom Diablo Immortal play-booths er, altså det faktum at der ingen interesse er i spillet. Diablo på twitter bliver også angrebet med gifs, memes, trolls, billeder af ingen-kø til disse play-booths.

Officiel forum, selvom de fleste gode kritiske tråde sikkert er fjernet er også fyldt med sure fans. I skrivende stund kan jeg se locked threads og kritiske tråde. Gamere, fans, forbrugere kæmper aktivt en kamp for at få sandheden frem, kæmpe imod Blizzards skammelige diktatoriske censur taktikker. Det er hvad vi kan gøre, vi kan bruge internettet, gøre vores fellow gamer oplyst på sandheden bag hele debacle, så han/hun blindt tror på det propaganda/narrative Blizzard prøver at spytte ud.

OliverDK
    Bruger
    163 indlæg

Ingen kritiske tråde, downvotes af youtube videos, sure Twitter kommentar, osv. kommer til at betyde noget i det lange løb, hvis de kan hive millioner eller milliarder af dollars hjem på et smartphone Diablo spil klistreret til i micro transactions.

Hvis kunderne virkelige ønsker at ramme Blizzard eller andre firmaer der gør ligende, så er der kun en vej og det er at ramme dem på bundlinjen. Så la’ vær med at købe deres produkter da det i sidste ende er det eneste, der betyder noget for ledelsen hos Activision/Blizzard.

Desværre tvivler jeg på ret mange gør noget når det kommer til stykket og det ved Activision/Blizzard jo nok og har kalkuleret med det. Og dem de få der skulle falde fra, ja de hentes nemt ind pga “hvalerne” der rask væk bruger 1000 af dollars på micro transactions.

Spoock
    Bruger
    1.313 indlæg

Jep, de kommer til at tjene millioner på det spil, nok særligt i asien.

Jeg kommer ikke til at kaste penge efter det, men er nu heller ikke typen, der dropper de ting jeg godt kan lide. Ja, men kan straffe dem hårdt ved at boycutte alt, men man kan også vise dem vejen ved at støtte de ting man godt kan lide, og droppe de ting man ikke gider. På den måde kan Blizzard så hvilken vej de skal gå. Blizzard har i lang tid bevæget sig i en meget mere mainstream retning, men det ændrer ikke ved at de er et af de firmaer, der har givet mig mest sjov.

DasJux
    Bruger
    1.299 indlæg

Hvis man skal sige noget positivt (som måske én af de eneste) så er det bedste ved Diablo Imortal, IMHO, (selvom jeg ikke har spillet det, kun set gameplayet og traileren) alt den omtale det har fået. Fuck det er sjovt at se folk rage så hårdt. Stjerne underholdning!! Så tak blizzard! (men i får ikke mine penge!)

Dra'nakyuek er min drømmekvinde.

Deadmeat
    Bruger
    6.277 indlæg

#55: I denne sag tror jeg faktisk at al tale er god omtale. De forsøger at nå ud til at casual publikum og i høj grad folk som måske dårligt nok kender spilserien i forvejen.

I det mindste har spiltitlen nu givet genlyd via alverdens gaming sites og YT kanaler. Kunne de have ønsket sig en større foræring i gratis reklame?

Ingen har jo for så vidt påstået med nogen tyngde, at mobilspillet er dårligt. Så aktuelt er de ‘kun’ oppe imod en syyyg omgang nerd rage, fordi de ikke leverede hvad os fans ville have.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Nass
    Bruger
    1.759 indlæg

#56 Hvis det skulle virke, så skulle de har lavet ‘outrage’ og udgivet spillet på samme tid. Folk når jo at glemme det inden spillet bliver udgivet.

Men mere generelt: hvis de gerne vil tjene milliarder på et mobilspil, så fint nok, men hvorfor så annoncere på blizzcon? Unødvendigt.. Forkert målgruppe

Noget andet, fra Reddit: “Blizzard used to cancel games like ghost and Titan for not meeting Blizzard quality. Now they are outsourcing and reskinning games. I’m not sad just disappointed and angry.”

Noget tredje, fra Reddit: https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/9txt2p/in_case_you_forgot_what_a_real_diablo/

Hell, it's about time

Paxdk
    Bruger
    1.910 indlæg

Som en der længe har ventet på en officiel Vanilla server til WoW er jeg enormt begejstret, men kan sagtens forstå hvorfor Blizzards udmeldning ift. mobilgaming som platform har vakt så megen harme.

"Smokey my friend, you're entering a world of pain..." -Walter Sobchak.

RytterRegl
    Bruger
    34 indlæg

Orange. Man. Bad

OMB

Der er vidst en der glemmer D3 launch.

VxChemical
    Bruger
    3.320 indlæg

Jeg tænker folk måske skulle tage en chill pill.

Det er fandme trist at folk går helt amok over ingenting.

Ja det spil som i gerne ville have kom ikke, det kan være det kommer næste år.

Men det er slemt hvis Blizzard sletter negative kommentarer og dislikes.

And then he grinned like a fox eating shit from a barbed wire fence

Viser 15 kommentarer - 46 til 60 (af 88 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.