torsdag, juli 9, 2020

Bedste “feature” i et spil nogensinde?

Daily Rush Debat Spil Bedste “feature” i et spil nogensinde?

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    BruneBanan
    Bruger
    36.141 indlæg
    Offline

    Jeg har fået gang i God of War, og er blevet total forelsket i spillets økse. Det fik mig til at tænke på, hvilken spilfeature, som er den fedeste nogensinde?

    Det kan være en gameplay-mekanik, et våben eller bare en eller anden ting ved et spil, som du bare forelskede dig total i.

    Jeg kan starte med Leviathan oksen fra God of War. Eller mere præcist, måden hvorpå Kratos kan kaste øksen og få den til at vende tilbage igen, ganske som Thors hammer. I’m in love!
    – Måden hvorpå øksen ikke bare flyver direkte tilbage, men gerne tager en lille kurve.
    – Måden hvorpå den banker tilbage i hånden på Kratos, så armen lige bliver skubbet tilbage. Lyden er helt vild fed!
    – Når vi snakker om lyden, så elsker jeg, at der kommer en masse KLINK! KLONK! BANG! lyde, når øksen flyver igennem alt muligt på sin vej tilbage. Jeg tænker straks på scenen fra Thor: Ragnarok, hvor han møder Dr. Strange og lader hans hammer flyve igennem Dr. Stranges hideout, haha!
    – At man kan fryse fjender ved at have den siddende i dem efter et “heavy throw”.
    – At man kan fælde dem ved at kaste efter deres ben.
    – At holde TRIANGLE nede, når du kaster. Så kommer øksen tilbage efter 1 kort sekund, hvorefter den kan kastes igen. Det er helt ekstremt effektivt, især hvis man er ved at være overvældet af fjender.

    Det absolut fedeste er dog, at kaste den, få den til at sidde fast, line fjender op på en række og så kalde øksen tilbage igen og se den smadre igennem alle fjenderne. YEAH!!!

    Skulle jeg lave en all-time greatest liste over features, ville den måske se således ud:

    1. Gravity Gun – Half-Life 2
    2. Slow motion – Max Payne
    3. Double Barreled Shotgun – Doom 2
    4. Web swinging mekanikken – Spider-Man 2 fra den originale Xbox
    5. Leviathan Axe return – God of War
    6. Force Push/Pull – Jedi Knight

    Og så er der sikkert 100 andre fede features, som jeg ikke lige har tænkt over. Men lad os se, hvad I kan finde på!

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 80 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #16

    Harkonnen
    Bruger
    6.921 indlæg
    Offline

    Våbene i Duken Nukem 3D var også temmelig fede.

    Glemmer aldrig Shrinker gun eller Freezethrower og derefter løbe hen og trampe/sparke modstander.

    He who controls the Spice, controls the universe!

    #17

    Deadmeat
    Bruger
    7.119 indlæg
    Offline

    Der er da en del højdepunkter at fremhæve:

    1) Decent – Flugt sekvensen i slutningen af hver bane. Man skulle flygte ud af minen/rumstationen, som altid var 3 dimensionelle labyrinter, på tid inden hele lortet eksploderede – puhaaa på den fede måde!

    2) Dark Forces II – Et af de første spil hvor man kunne svinge lyssværd og bruge Kraften – episk

    3) Carmageddon – Spillet tog håndbremse udskridninger til et nyt niveau: Jo flere fodgængere man kunne pløje ned i én udskridning jo flere combo point

    4) Asassins Creed 2 – For sin tid et af de bedste spil med run-and-jump mekanikken. Fuldstændigt episk dengang med det flow man kunne få i sine løb hen over Venedis tage.

    5) DOOM (2016): Demon glory kills! Hold nu kæft det holder aldrig op med at være sjovt at rive armen af en dæmon og slå den til plukfisk med sin egen arm

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

    #18

    Tarzan
    Bruger
    2.006 indlæg
    Offline

    Grabling hook i Quake 2 Lithium.

    Der er 24 timer i et døgn, der er 24 bajere i en ramme ... det KAN ikke være et tilfælde!!

    #19

    Thendur
    Medlem
    9.604 indlæg
    Offline

    Dragontooth Sword fra Deux Ex

    Var så fedt når man fik det i China Town.

    "You can do it your own way. If it's done just how I say."

    #20

    hunterSEG
    Bruger
    567 indlæg
    Offline

    Tilslutter mig også Max Payne Bullet Time. Det var og er sgu fedt.

    Står foran en dør, vide der er død og ødelæggelse på den anden side, åbne den og klikke bullet time knappen og straks sætte i et head dive, snurre rundt og lade ens guns gøre deres arbejde.

    #21

    Ixnatifual
    Bruger
    2.335 indlæg
    Offline

    X-COM: UFO Defense. Aliens kan angribe en af dine baser. Når du spiller missionen hvor du skal forsvare den, svarer kampmissionens layout helt til hvordan du har valgt at bygge din base i det strategiske view.

    Ultima VII. Næsten alle venlige NPCer har utroligt meget dybde. De har deres daglige rutiner. F.eks. smeden sidder og spiser morgenmad derhjemme og går derefter til sin forretning og står og smeder. Om aftenen går han på kroen og spiser. Derefter går han hjem og sover.

    Ultima VII. Sømløs verden uden nogen load screens som kan tage en ud af oplevelsen. Ikke dårligt i 1992.

    Dark Forces 2/Jedi Outcast/Academy. Force powers i et FPS. Nuff said. Og så lyssværd.

    The Settlers. Hele infrastrukturen og den detaljerede måde, hver enkelt nybygger udfører deres opgave. Man ser skovhuggeren fælde et træ og slæbe det hjem. En anden kommer og henter det og slæber det til sawmill. Her ser man det skåret til en planke som en anden henter og bærer hen til en byggeplads hvor en står og lige så stille opfører bygningen.

    Portal Gun fra Portal.

    Super shotgun fra Doom.

    Undervandsdelen i Duke Nukem 3d. Var vildt imponeret over man kunne dykke under vandet. En ret opfindsom måde de gjorde det på, også.

    #22

    knaseren
    Bruger
    6.750 indlæg
    Offline

    bedste game feature må da være WOW’s instant server session skift som spillet gør til et 13-tal.

    i7-6700k - asus z170 pro gaming - 16gb corsair dominator platinum 3000mhz - asus strix 1080ti - Predator Z321QU - 500gb 950 pro - 500gb 850 EVO - 1TB 860 EVO - Fractal define XL

    #23

    Deadmeat
    Bruger
    7.119 indlæg
    Offline

    #22: Er det ironi? (har ikke spillet wow i 10 år)

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

    #24

    Deadmeat
    Bruger
    7.119 indlæg
    Offline

    #21: og +1 til x-com alien angreb på base! Det var super fedt og gjorde at man skulle tænke sig om med base layout for at gøre dem nemmere at forsvare.

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

    #25

    BruneBanan
    Bruger
    36.141 indlæg
    Offline

    #11 Det er rigtigt. Jeg kom dog aldrig SÅ langt, at jeg følte, at jeg bare kunne klatre over det hele. men super vildt at de har lavet så åben en verden med den gennemgående gode fysik på nærmest alt!

    #15 Åh ja. Den var fantastisk! Elskede at toppe et GODLIKE med at blæste hele det modsatte hold væk

    #17 Ja til det hele. Får stadig lidt klamme håndflader over at tænke tilbage på Descent! Shit det var stressende at finde vej ud af de tredimensionelle baner. Der er sgu ikke mange spil, der har overgået det banedesign siden dengang

    #26

    hausner
    Moderator
    17.158 indlæg
    Offline

    Bullet Time i Max Payne er også den der står klarest for mig. #20 beskrivelse passer perfekt på hvordan jeg tænker tilbage på det.

    Runner up må være Run and jump i Assassins Creed. Jeg var ret imponeret over hvordan man kunne suse henover hustagene i én flydende bevægelse uanset hvad der kom i vejen

    Planter er fascinerende

    #27

    Pro_Olaf
    Bruger
    524 indlæg
    Offline

    Dishonored’s teleport-funktion var jeg meget imponeret over. Men det er måske hele assassin/magi tingen som de har gjort godt i det spil.

    #23 – Det tror jeg ikke – du skifter/phaser bogstavelig talt server på under 2 sekunder nu. Det virker godt. Ikke det rod som det var da det først blev implementeret.

    #28

    bet
    Bruger
    3.010 indlæg
    Offline

    Pip-boy

    Mein Vater war ein sehr berühmter Spürhund... in Düsseldorf!

    #29

    matrixmagic
    Bruger
    216 indlæg
    Offline

    Pauseknappen i Tetris Beta

    { If You're First - You're First. If You're Second - You're NOTHING }

    #30

    snowball42
    Bruger
    1.288 indlæg
    Offline

    Der er godt nok mange gode minder fra alle de forskellige spil i nævner.

    Jeg husker også Bullittime i Max Payne som noget helt specielt. Men også friheden og de sjove våben i Duke Nukem 3D som vildt fedt.

    Den store verden i Might & Magic var fed, der var massere af magi og sjove muligheder.

    Af øvrige kategorier viste Railroad Tycoon 2 hvordan der kunne bygges et imponerende netværk af toge. Civ 2 var garant for en fantastisk verden at udforske og herske over.

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 80 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.