onsdag, december 2, 2020

Battlefield V – PC performance tips

Daily Rush Debat Spil Battlefield Battlefield V – PC performance tips

  • Dette indlæg indeholder 12 kommentarer, har 5 deltagere og blev senest opdateret af  Deadmeat for 2 år siden.
  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Deadmeat
    Bruger
    7.518 indlæg
    Offline

    Her er en tråd, hvor man kan dele sine tips til at få BFV til at køre optimalt – særligt i multiplayer. Bare del løs her af erfaringer! Husk lige at nævn jeres GFX + CPU.

    Jeg lægger selv ud: Af en eller anden grund (uden jeg har pillet!) var spillet begyndt at have siiindsygt meget stutter, særligt når der foregik meget på skærmen. Jeg kunne se i MSI afterburner at GPU havde masser af spikes ned fra 100 % imens CPU var max presset omkring 80-90 %. Ergo symptomer på CPU bottleneck.

    TIP (NVIDIA grafikkort brugere): Hvis du har lignende problemer, så prøv at slå ‘Threaded Optimization’ (DK: ‘Sammenflettet optimering’) fra (‘off’) i 3D indstillinger i NVIDIA kontrolpanel. Min stod på ‘auto’ inden da. Jeg har prøvet at kombinere med DX11 + 12 og Future Frame Rendering til og fra i begge. Bedste resultat har jeg opnået med DX11 + Future Frame Rendering ‘on’.

    Mit hardware: GTX 1070 + i7 3770k.

    Nu kører skidtet ret fint uden for mange host og hak – og som bonus er mine egne præstationer på slagmarken igen blevet episke

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

Viser 12 kommentarer - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    Sven_Bent
    Bruger
    25.942 indlæg
    Offline

    #0 ha r du disablet core parking paa det setup ?

    paa 4core +smt haar coreparking tit givet noget hak I BFV
    jeg taenkter det maaske er det samme problme du har omggaet ved at slaa threaded optimization fra.

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

    #2

    Deadmeat
    Bruger
    7.518 indlæg
    Offline

    #1: @sven_bent det tror jeg ikke umiddelbart, for så ville jeg vel kunne se nogen cores være inaktive imens jeg spiller? (i MSI Afterburner)

    Som jeg forstår det giver NVIDIA Threaded Optimization driveren mulighed for at aflaste GPU ved at sende visse opgaver til CPU. På mit system giver det tydeligvis anledning til en ny flaskehals og fungerer ikke i praksis i BFV.

    Om det så er et RAM hastighedsproblem, bare CPU der i praksis bliver overloaded eller noget helt tredje kan jeg ikke lige gennemskue.

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

    #3

    mbm
    Bruger
    255 indlæg
    Offline

    Synes det kører rigtig fint. faktisk så godt som BF1
    oplever dog også nogle voldsomme drops men tror nu ikke det er hardware relateret.
    4790K = 4700 mhz, 1080TI
    1440p (custom=Ultra settings-disable TAA via user.cfg)
    ligger +100 FPS

    #4

    Deadmeat
    Bruger
    7.518 indlæg
    Offline

    #3: @mbm hvor meget performance ekstra får du (fps) ved at slå TAA helt fra. Jeg hader virkelig TAA for alle de grafiske øjenbæ’er det introducerer. Kører du evt. med noget forced AA fra NVIDIA control panel i stedet så?

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

    #5

    Sven_Bent
    Bruger
    25.942 indlæg
    Offline

    #2
    Enig
    og jeg blanneded lige bf 4 og V sammen

    Hvis din cpu belastning ikke ryger over 50% nar du spilelr vil ajeg alligevel anebalfe at proeve med mit ” no smt conflicts”. det ka give et forbedring i min fps paa cpu med fps

    see .feks her:
    Debatten – https://www.reddit.com/r/Amd/comments/7axp2r/project_mercury_tool_for_ryzen_cpus_worth_to/
    Benchmarks – https://i.imgur.com/DecpJmb.png

    Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

    #6

    mbm
    Bruger
    255 indlæg
    Offline

    #4
    Ved ikke hvor meget det giver. Ikke det store tror jeg.
    Dog har jeg fjernet det fra min user.cfg igen da det gav andre uheldige følger og jeg mistænker det for at være skyld i crash. Men det tester jeg lige.
    Jeg bruger reshade/sweetfx til lidt ekstra skarphed, farver etc.
    Har vendet mig til hvordan mine BF spil skal se ud med denne grafik mod.

    #7

    Deadmeat
    Bruger
    7.518 indlæg
    Offline

    #5: @sven_bent, ja ok men der vi slet ikke med CPU forbrug. Som jeg så nogen sige det “Battlefield is an incredibly ‘well threaded’ game”. Min CPU load ligger konstant omkring 80-90 %. Jeg får stadig nogen dips i GPU load, men kan ikke afgøre om det er CPU bottleneck eller andre faktorer (game engine, netcode) der spiller ind.

    #6: @mbm OK jeg tror lige jeg holder fingrene fra den mulighed så. Shader mod er heller ikke en mulighed for mig pga. mit grafikkort og at jeg kører med høj opløsning. Det er jo aldrig gratis på fps at køre med den slags ☺

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

    #8

    Noztra
    Bruger
    2.216 indlæg
    Offline

    Der skulle vist være ret store problemer med DX12 og stutter.

    #9

    Deadmeat
    Bruger
    7.518 indlæg
    Offline

    #8: @noztra sjovt nok testede jeg også med DX12 sammen med det der “Threaded Optimization” slået til og oplevede (yderst subjektivt) en smule forbedring. Fik i hvert fald færre frame time spikes i MSI afterburner.

    Jeg tror at folk har helt vildt forskellige oplevelser med DX12 i BFV, men der er generelt enighed om at DX11 er det bedste udgangspunkt for mange. I mit tilfælde er det muligt, at DX12 hjalp, fordi jeg har en PC, der helt klart har CPU bottleneck i spillet. DX12 er i hvert fald på papiret bedre end DX11, når CPU er begrænsningen.

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

    #10

    YourDestiny
    Bruger
    316 indlæg
    Offline

    #9 Jeg sidder med en i5 3350P, 1060 6gb og 10 gb ram og har den stik modsatte oplevelse. Hos mig er DX11 uden den der future frame indstilling klart det bedste. Får ulidelige microstutter med DX12.

    #11

    mbm
    Bruger
    255 indlæg
    Offline

    #7 jo faktisk tager den preset jeg kører med ikke mange frames.
    Uden den kan jeg slet ikke holde uf at se på BF.. alt for sløret, uskarpt og trist.

    #12

    Deadmeat
    Bruger
    7.518 indlæg
    Offline

    #10: @yourdestiny det er godt nok spøjst med den Future Frame Rendering indstilling – Jeg mister 20 fps på DX11 ved at slå den fra!

    #11: @mbm fedt at du har muligheden for at bruge det i hvert fald Har også brugt reshading på Diablo 3, fordi jeg slet ikke kunne holde WoW farvepaletten ud. Kan sagtens relatere til dine tanker om det generelt – Lige i BF spil synes jeg så ikke der er helt så meget tid til at lægge mærke til den slags. Mest uheldige TAA effekter der skærer i øjnene som nævnt.

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

Viser 12 kommentarer - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.