ATI Radeon X850XT vs. GeForce 7800GTX
Daily Rush › Debat › Hardware › Hardware › ATI Radeon X850XT vs. GeForce 7800GTX
- Dette indlæg indeholder 33 kommentarer, har 14 deltagere og blev senest opdateret af
killerniller for 15 år, 3 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 06/09/2005 kl. 23:46#0
ATI Radeon X850XT Platinum vs. GeForce 7800GTX
Hvad siger de kloge hoveder? Hvilket er bedst? Jeg kan se de koster ca. det samme.
Kortet skal bruges til BF2 samt EQ2.
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 09/09/2005 kl. 07:32 #16
#15
Jeg kan godt tåle lidt kritik, så længe det bliver holdt på et smagfuldt niveau.I stedet for at sige:
har nok ret. Havde ikke lige overvejet at nogen kunne udtale sig så skråsikkert om noget de vidste så lidt om
Edit: Men nu hvor jeg ser, hvem det er, så undrer det mig lidt mindre…
Kunne du have sagt noget i retning af; “Det er ikke min erfaring at der er nogen forskel i kvaliteten på kort med AtI eller Nvidia chip”… Er det meget svært at skrive noget uden at provokere nogen?
Desuden er der ingen af os der kan vide om mit usagn er sandt eller falsk, med mindre vi har afprøvet samtlige kort der er i salg. Det er bare min erfaring at kort med nvidia chip har et mere effektivt design.
Suffer a self-imposed exile, taste the bitter fruits of denial. In the presence of greatness the humble can only bow.
09/09/2005 kl. 13:03 #17#16, et mere effektivt design? Interessant…
Det bliver ret svært at tage dig seriøst nogensinde fremover
09/09/2005 kl. 13:59 #18#16 der kan også være mere i en cola dåse hvis den er firkantet eller hva?
09/09/2005 kl. 17:09 #19#18, hvis du beholder radius som sidelængde, og samme højde, så ja det kan der
09/09/2005 kl. 17:38 #20#16
Jeg sagde ikke noget jeg ikke mente. Synd hvis du blev ked af det. Men det gør ikke at jeg mener det mindre.Givet at de fleste producenter laver kort der bygger på begge typer arkitektur, så er kvaliteten nok den samme i producentens scope, skal du se. Det ville jo være tåbeligt at vælge dårligere komponenter, fordi man skal understøtte en alternativ arkitektur. Så jo, det kan jeg udmærket sige. Det kaldes at ræsonnere. Du skulle prøve det…det kunne måske ende med at folk herinde ændrede sin opfattelse af dig.
Og hvad er din pointe omkring design? Er det mere strømlinet? Har det flottere farver? Er det vandtæt? Uden at gøre det vilde sats tør jeg godt sige at du ikke aner en fjert om at kvalitetsbestemme design på grafikkort. For så ville du ikke sige sådan noget.
P=NP?
10/09/2005 kl. 12:54 #21høhø
Og hvad er din pointe omkring design? Er det mere strømlinet? Har det flottere farver? Er det vandtæt?
der fik jeg mig sgu et billigt grin : )
Powered by alcohol
10/09/2005 kl. 13:20 #22#20
Du fatter igenting? Der er sq da stor forskel på HVEM der laver kortene til de forsellige chips, tag nu for eksempel da ASUS udelukkende lavede kort med Nvidia chips… da var kvaliteten af asus nvidia chips noget bedre end de fleste ATI kort, og mange valgte udelukkende nvidia så de kunne få asus (tag nu for eksempel deres fortrindelige GeForce3 kort). Men du drager du nok til forhastede konklusioner, så du har noget at brokke dig over, for det lyder som om at det er det eneste du kan ud over at lukke så meget lort ud, at vi efterhånden går rundt og vader i små pytter af hvad der tilsyneladende er det enete der befinder sig inde i hovedet på dig. Du vil nok komme med noget i retningen af “Jeg er gud, jeg er ældre end dig og dermed er jeg hævet langt over dig. Jeg har udtænkt i min “hjerne” at jeg må være den eneste der kan finde ud af hardware, da jeg er uenig med 50% af dem jeg snakker med. Og JEG siger at du er en orm, så alle skal være enig”Designet på et kort kan sige en del på, da det ikke er helt ligegyldigt fx hvor rammene er placeret i forhold til chippen, og det er da heller ikke helt ligegyldigt hvor god køling der er på, eller hvor mange strømstik den kræver.
Det ville være unødvndigt at kommentere den her besvarelse, da jeg ikke gider læse/besvare endu en tråd som du har ødelagt.
Suffer a self-imposed exile, taste the bitter fruits of denial. In the presence of greatness the humble can only bow.
10/09/2005 kl. 14:50 #23Asus har understøttet ATi-chips sålænge ATi har været en værdig konkurrent til nVidia (siden før år 2001, hvis jeg husker rigtigt). Men derfor giver dit ævl stadigvæk ingen mening. Du sagde at nVidia plejer at være bedre kvalitet, hvorefter du skal grave flere år tilbage, til dengang en sammenligning ville være meningsløs, for at finde argumentation. Flot. God redning…eller…
Og ja, der findes gode og dårlige elektroniske design (jeg har designet en del elektronik, så jeg må vide det). Men producenterne designer ALLE kort så godt de kan. De designer ikke bevidst nogle kort dårligt, fordi der står ATi på chippen. Hold op. Du klynger dig til et strå, der allerede er knækket.
P=NP?
10/09/2005 kl. 16:25 #24xbitlabs har lige lavet en stor test af de forskellige grafikort ( http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2005-17gpu.html )der kan man ser hvad de forskellige ting yder, ved ikke om du har fladskærm eller hvad du nu har, men tag det kort der yder bedst contra din opløsning/hardware, ville være hul i hovdet at købe et kort der yder godt i 1600×1200 men yder det samme som de andre i feks 1280×960, men som nævnt i tråden kommer det også anpå hvad du har af øvrig hardware. Angånde jeres snak omkring kvalitet på diverse grafikort kunne jeg ikke lade være med at griner lidt, Ati og Nvidia laver test af deres chip inden de bliver sendt på gaden, sige sig selv, men feks MSI laver faktisk en stor del af de grafikort (pcb) som folk køber, bare under et andet navn, de pruducerer feks utrolig mange Ati kort også, bla til medion mf, de følger et reference design, og ca 80 % (hvis ikke mere)af de grafikort der er på marked er ens, nogle har så valgt at smide laver kvalitets ting på, men det er kun en brøkdel, der skal ikke meget til før et grafikort fejler, så kolben, hold du bare fast, du kan være lidt hård engang imellem, men retfærdig er du nu engang
Edit.
Feks dell får leveret grafikort af MSI, glemte lige at få det med04/10/2005 kl. 22:04 #25#22
jeg synes klart ATIdriverne er de bedste, jeg har aldrig oplevet problemer med dem! men det har mine venner derimod med gforce!
tag eksempelvis gforce 6800 serien! deres 6800GT er nedclocket, og har DDR ram frem for GDDR3 ram, så den gamle med: “det lavede et godt prodikt, så jeg holder mig til det”-snak er ligesom “nvidia er bedre end ATI”-snak (jeg er uenig, men sådan er det bare!
ASUS laver ikke rigtigt nogle gode kort længere, deres X800XL er clocket 8 mhz ned på coren, og 100 ned på rammene ift. konkurrenter som powercolor. jeg mener de gør det pg.a. problemer med nedkølning, men jeg er ikke sikker.
deres køler er foriøvrigt også støjende (mine kammerat taler af erfaring)
jeg har sgu bedst kunnet lide ATI siden 9700PRO slog TI4600, og hele 5000 serien, så jeg hænger på indtil nvidias udspil slår ATIs.
fremover skulle det jo gerne ligne: X950XTPE vs. 7800GTX
mon ikke ATI lallerer 32 pipelines i deres gfx? fremfor nvidias 24? just asking?
Jeg er ikke god til banko
05/10/2005 kl. 17:58 #26#25 jeg er i hvert fald blevet nvidia fanboy (har sikkert altid været det), efter jeg havde et Radeon 9600XT, der ikke virkede i to omgange
og angående R520/R580, så har AnandTech nogen
Powered by alcohol
hmm… der er gået ged i “Ret kommentar” funktionen
Powered by alcohol
#25 Du må frem med lidt dokumentation på den påstand der. Hvilket Asus 6800GT kort er neddroslet, og med DDR ram? KUN det hybridkort de sælger meget billigere end et normalt 6800GT. Deres normale GT’ere kører samme hastighed, og har samme ram, som alle andre.
Sandt er det at deres blæsere larmer en del, men påstanden om for ringe køling må du oz lige smide doku på. Jeg har et af de hybridkort der, og med blæseren sat på laveste trin, når jeg aldrig over 54gr load. Kom ikk og sig at der er en høj temp for en 6800GT kerne:) Altså MÅ deres larmende køler jo virke.
-edit-
ATI vs. Nvida drivere? Eneste jeg vil sige er, at venner med ATI kort ind i ml oplever ikk at kunne køre et spil ordentlig, pga forsk. dumme småfejl i driveren/teknikken. Sker ikk for de af os der har Nvidia.
#25, hvis du ellers har fulgt med, så ville du vide, at ATIs X1800 har 16 pipelines (med forbehold for hvad det kaldes efterhånden, da hardwaren måske virker lidt anderledes og kaldes noget andet).
Jeg så lige at Anandtech på http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2552&p=1 har lanceret en anmeldelse af de nye kort fra ATI.
Så er spørgsmålet bare, hvornår kortene overhovedet kan købes. ATI er virkelig blevet owned af NVIDIA i denne runde (smuk ikke-“paper launch” fra NVIDIAs side).
Mht. til dit andet vrøvl… tjah… du snakker vist lidt om et specifik kort fra ASUS. Du vil måske også anklage ATI for, hvad Sapphire gør? Oh well…
Edit: Og forresten… ATIs nye topmodel er vist en dual-slot løsning, hvorimod NVIDIAs 7800 GTX er single-slot.
mht. anandtechs anmeldelse, så virker de noget ATi venlige imho.
og så virker sætningen
“There are a lot of products launching today that we don’t yet have in our labs”
mistænksom hvis du spørger mig… så jeg venter med at danne en basis for mine meninger indtil jeg har læst flere reviews…
hvis man dog skal uddrage en sjov ting, så er det at 7800GTX kortene ejer X1800 serien i Source (DOD Source that is)… Det kunne tyde på at GeForce kortene er mere fremtidssikrede end Radeon kortene. Jeg lægger dette i at DoD Source er det første Source spil til at udnytte de forbedrede lyseffekter osv., som Valve har implementeret. På samme måde er X1800 bedre i Splinter Cell og Far Cry. Ligeledes ejer GeForce i Doom 3, men det er vel ingen nyhed!
man kan vel altid vente på et 7800 Ultra, hvilket jeg tror nvidia stadigvæk har gemt i ærmet, som ATi så kan komme med et modsvar på…
Powered by alcohol
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























